Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by disco.bigfun,

Zondag 29 September Platenbeurs, met GRATIS toegang. Aanvang 11 uur. Locatie De Moost Moostenstraat 3 Neerkant (NB). Einde 17 uur. Life radio kijken kan ook. Radio Extra Gold is vanaf 12 uur life te zien en horen op de beurs (en via streamingsdiensten).

• 0 antwoorden
    • 354 weergaven
  2. Started by Vincent,

http://www17.zippyshare.com/v/40589739/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Started by Harm,

Op 2 oktober 2016 is het 65 jaar geleden dat de Nederlandse televisie van start ging. Toen was de eerste officiële landelijke uitzending die op wel 500 toestellen kon worden ontvangen. Programmamaker en tv-expert Bert van der Veer duikt in de geschiedenis van het medium met een scherpe blik op de toekomst. De titel van dit drieluik is 65 Jaar tv – Tijd voor pensioen? 17 september: Het Nieuws op tv In de eerste aflevering van 65 Jaar tv – Tijd voor pensioen? staat de nieuwsvoorziening centraal. Bekeken wordt hoe Nederland een dagelijks journaal kreeg en hoe de nieuwsvoorziening gekneveld werd binnen het zuilensysteem. Die verzuiling h…

• 0 antwoorden
    • 712 weergaven
  4. Started by Peter Petersen,

Tijdens het ILLW (International Lighthouse and Lightship Weekend) 2017 ([verborgen inhoud]) dat plaats vindt op 19 en 20 Augustus 2017 zal PA25SCH (de Sleur Shack) dit jaar helaas NIET aktief zijn vanaf het Scheveningse zuidelijk havenhoofd ! Mededeling PA25SCH: Heren, Op dit moment is alles moeilijk te plannen en kunnen we elke dag naar het weerbericht kijken. Dit heb ik gedaan en ik ben tot de volgende beslissing gekomen. Voor 2017 cancelen we het ILLW. Hier zijn meerdere goed afgewogen factoren voor: 1. Weersverwachting bekeken bij weeronline. 2. De propagatie overdag tussen 9:00 uur en 19:00 uur 3. Afbreuk aan materialen van de TSS 4. Voorberei…

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  5. Erg lezenswaardig. bron: Goldmine. [verborgen inhoud]

6. Ja hoi, In 2019 kreeg ik na afloop van mijn stage als online webredactie-stagiair bij Sky Radio een studio plopkap mee, die daar voorheen werd gebruikt door de nieuwslezer. Heeft sindsdien een paar jaar dienst gedaan als mijn eigen plopkap, maar begint nu wel echt wear en tear te vertonen (ik denk voornamelijk dat de zon er net een keer te vaak op gestaan heeft, want aan één kant is het schuim broos geworden en afgescheurd/afgebrokkeld). Voordat ie helemaal definitief als 'afgeschreven' en verloren kan worden beschouwd, wil ik vragen of er hier nog mensen zijn die dingen van Sky Radio verzamelen en voor wie dit bijvoorbeeld superleuk in de kast zou staan. Bevat het oude l…

• 0 antwoorden
    • 369 weergaven
  7. Started by Vincent,

In 1979 werd deze serie van 10 aflevering uitgezonden door de NCRV op TV uitgezonden. In de zomer zomer van 2013 kreeg ClubDVM de studiobanden aangeboden en na lang zoeken is het in 2018 geluk om enige nog werkende machine te vinden die deze banden kon afspelen. Om de kosten van de aanschaf en digitaliseren te kunnen betalen zijn er 50 (genummerde) DVD's gemaakt. Van deze serie van 50 DVD's zijn er nog 5 exemplaren beschikbaar. Voor 25 euro incl verzendkosten kan deze unieke DVD van jou zijn. Bestellen kan door een mailtje te sturen naar info@clubdvm.nl. Wees er snel bij want op is op.

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. Met ingang van mei 2014 zal de gedrukte versie van het Freewave Media Magazine gaan verdwijnen en zal het alleen nog als digitaal tijdschrift worden uitgebracht. Dit betekent dat in de maand april de laatste gedrukte editie zal verschijnen. En dat zal niet zo maar een laatste editie zijn, want de abonnees op het gedrukte exemplaar zullen dan een speciaal boek krijgen toegestuurd, waaraan Hans Knot op dit moment mee aan het schrijven is. Dat vooral voor de vele trouwe abonnees die ons sinds 1978 hebben gevolgd als mediatijdschrift. Aangezien we dus in mei 2014 geheel digitaal gaan overschakelen zullen er geen nieuwe abonnees meer worden aangenomen voor het gedrukte …

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  9. Started by Juul,

Leuk, Ik zag net dat oud omroep collega (AVRO) Koop Geersing is toegetreden tot dit forum. Welkom, Koop. groet, Juul

10. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 715 weergaven
  11. Started by Harm,

12. Gast Paul

• 0 antwoorden
    • 674 weergaven
  13. Started by Theo PE1OPQ,

Vandaag om half 12 heb ik tekst verzonden via radio TPOT. En dat wens ik voor een ieder toe 👍 Theo

• 0 antwoorden
    • 385 weergaven
  14. Started by admin,

2012 17-11-2012 - [verborgen inhoud] - http://www.radioday.nl/ 2012 historie 29-02-2012 - [verborgen inhoud] - Museum RockArt, Hoek van Holland - http://www.rockart.nl/ 03-03-2012 - [verborgen inhoud] - http://www.deschalm-deventer.nl/ 18-03-2012 - Top 40 verzameldag Museum RockArt - http://www.rockart.nl/ 25-03-2012 - 10.000ste uitzending Langs De Lijn - http://nos.nl/artikel/351201-langs-de-lijn-10000ste-uitzending.html 02-04-2012 - [verborgen inhoud] - http://www.radio2.nl 28-04-2012 - [verborgen inhoud] - http://www.norderney.nl 11-05-2012 - [verborgen inhoud] - http://www.rnw.nl/nederlands/article/radiomarathon-wereldomroep-op-11…

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  15. Started by scotty,

Hi I am wondering if anyone has the Christmas edition of the Veronica magazine from 1971 and 1973 that they would like to sell. Any help would be welcome. Regards Ian

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  16. Gast matenhoor
    Started by Gast matenhoor,

Een aantal bekende Nederlanders treden op in de nieuwe clip van de recent uitgebrachte plaat van Danny Mirror (Eddy Ouwens). Die bekende Nederlanders zijn o.a.Willem van Kooten en Tineke de Nooij. Het is allemaal humoristisch bedoeld en ik heb ook echt in een deuk gelegen over het optreden van Willem van Kooten.in deze clip. Oordeel zelf:

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. Started by Vincent,

Gratis af te halen: de jaargangen vanaf 1994 tot heden van de Veronica gids. Alles in 1x, niet in de delen. Reacties graag via PB.

• 0 antwoorden
    • 686 weergaven
  18. Started by Juul,

bron: MacFreak. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 624 weergaven
  19. Started by Juul,

Ik vond 'em in m'n archief, een reclame single bestemd voor de winkeliers van platenmij NEGRAM uit 1973 over de nieuwe releases. De titel: Negram uitnodiging Ronde van Nederland 1973. Hoesje heb ik niet meer............ [verborgen inhoud]

20. En dit is de Making-of Top 192 Van Alle Tijden van de afgelopen dagen. 3 dagen in 5 minuten. Mocht de link na een tijdje niet meer werken met mobile devices dan: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 692 weergaven
  21. Started by Alex,

Op zondag 6 december 2015 hebben we een muziekspecial opgenomen met en over Jan de Hont. Jan was in Museum Rockart en vertelde over het belangrijke eerste deel van zijn muzikale carrière. Ook gingen met Jan terug naar waar het allemaal begon, Amsterdam. Natuurlijk speelde hij ook een aantal nummers op zijn Fender zoals The James Bond Theme, Beat Girl, La Comparsa, Ave Maria No Morro en A 1000 Violins. En dat allemaal met gebruik van een echte oude Egmond versterker. Mooie verhalen en lekkere muziek. Vanaf vrijdagavond 14 oktober 20.00 uur iedere 5 uur te zien via de Norderney videostream. [verborgen inhoud] Vrijdag 20.00 uur Zaterdag 01.00 uur – 06.00 uur – 11.00 uur – …

• 0 antwoorden
    • 883 weergaven
  22. Started by Vincent,

Het is drie jaar geleden dat het Freewave Media Magazine, dat sinds 1978 bestond, van inhoud en lay-out drastisch eranderde en Freewave Nostalgie werd. Tevens werd het tijdschrift geheel gratis aan de lezer beschikbaar gesteld en was het vanaf dat moment minimaal 5 keer per jaar te downloaden als pdf-file. Het is inmiddels 2017 en andermaal tijd voor een prachtige vernieuwing. Freewave Nostalgie heeft namelijk nu een prachtige site, waarop tal van artikelen staan te lezen. Ze zijn onderverdeeld in diverse categorieën, zoals bijvoorbeeld: ‘Actueel’, ‘historie Groningen’, ‘muziek’, ‘omroep’ ‘nostalgie algemeen’ en historie zeezenders. Onder de kn…

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  23. Als ik het goed heb begrepen wordt in miniworld Rotterdam momenteel (ook) aandacht besteed aan de Top 40 in "het plekje" (zoals ze het noemen) voor Erik de Zwart en zijn treinenplatform. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 184 weergaven
  24. Ik heb het in mijn programma's het afgelopen weekeinde ook al gemeld: Norman Greenbaum (72), 'Spirit In The Sky' is vorige week betrokken geweest bij een ernstig auto ongeluk. Een motorrijder ramde aan de passagierszijde de auto waar Norman als passagier in zat. De motorrijder kwam om het leven en Norman is op de intensive care beland. Enkele dagen later meldde familie: “We are humbled by the tremendous outpouring of support we and Norman have received. At this time he remains in critical condition. Doctors and nurses are doing everything possible, and we continue to hope for a strong recovery. Please keep Norman in your thoughts and prayers,†Klinkt niet heel erg po…

• 0 antwoorden
    • 680 weergaven
  25. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 970 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.