Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
Als John Lennon nog had geleefd, zou hij vandaag 75 zijn geworden. En Jackson Browne viert vandaag zijn 67ste verjaardag. Op WUMB uit Boston draaien ze vandaag verspreid over de dag muziek van beide grootheden. Een radiostation naar mijn hart! Paul
-
Ik zoek een fragment met wat jingles uit de Avondspits vanaf 1990 Wie heeft er iets voor mij?
-
-
- 1 antwoord
- 581 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 581 weergaven
-
-
Ze begonnen in 1977 als punkband, maar ze hadden daarbij een geheim wapen: ze konden écht een instrument bespelen. Dat leidde ertoe dat de legendarische Engelse band The Police uiteindelijk wereldberoemd werd, met meer dan vijftig miljoen verkochte platen. De opkomst en neergang is nu te zien in The Police - Can't stand losing you, zaterdag 18 april om 22.35 uur op NPO3. Uitzending: zaterdag 18 april 2015, 22.35 uur op NPO 3
-
- 0 antwoorden
- 581 weergaven
-
-
-
Deze jeugdige journalist heeft er waarschijnlijk niet zo heel veel van begrepen. En het waarschijnlijk ook in die tijd niet meegemaakt. Wat ben ik een gelukkig mens dat ik de beschikking heb over de film ! Juul Ps. [verborgen inhoud] Deze zijn beter: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 580 weergaven
-
-
Ik weet het niet,…………….?????? [verborgen inhoud]
-
Wat niet zo veel mensen weten over de vandaag overleden actrice Linda van Dijck is dat ze in de jaren 60 ook singles maakte. Ik ben haar wel eens tegen gekomen in onze Veronica studio. Het was geen sukses die platen maar wij bij Veronica vonden haar "wel aantrekkelijk' zouden we nu zeggen. Toen zeiden we gewoon "lekker wijf" Ook maakte ze een hilarisch interview met Joost de Draaijer. Dat werd opgenomen in onze oude zeedijk studio.
-
- 0 antwoorden
- 577 weergaven
- 1 follower
-
-
De internetverbinding via KPN lag er dinsdagmiddag om 14.38 uur weer eens uit, waardoor ik de opname van de top 500 op Q Music (nl) voor de rest van de middag heb gemist. Is er wellicht iemand op dit forum die het wel gelukt is deze opname te maken en bereid is deze aan mij beschikbaar te stellen? Alvast hartelijk dank! Gr, Melle
-
- 0 antwoorden
- 575 weergaven
-
-
Goedemorgen, ik ben Marco Lagerwerf en ben sinds net nieuw op dit forum. Ik ben al langere tijd lid van het Offshore radio forum, via een tip kwam ik hier terecht. Ik vind het zelf erg leuk om oude radio opnames (hitlijsten, jaarmixen) te verzamelen en hoop daar binnenkort ook wat van te posten. Ik hoop ook op dit forum wat mooie opnames te kunnen vinden! Met vr.gr., Marco
-
- 2 antwoorden
- 566 weergaven
-
-
Ik ben Rob 48 jaar oud. Mijn hobbies zijn, zendamateur, fotografie, mijn katten, de lokale omroep, offshoreradio en het internet, en nog veel meer. Ik woon al mijn mijn leven in Dordrecht. Ik draai zelf ook een radioprogramma bij internetradio www.Radio078.fm
-
- 3 antwoorden
- 562 weergaven
-
-
Ik ben begonnen met het schitterende nieuwe boek over Boudewijn de Groot waarin hij alle liedjes uit zijn oeuvre bespreekt. Het is geschreven door Peter Voskuil en ik kan het iedereen aanbevelen. In de inleiding vertelt hij dat hij het vooral moet hebben van zijn geheugen, omdat platenmaatschappij Phonogram destijds het archief gewoon weggekieperd heeft. Ik kan me herinneren dat Juul ooit vertelde dat zijn vrouw bij CNR werkte en dat ook die het archief weggegooid hadden. En dan denk ik, is dat niet heel erg Nederlands, het zo omgaan met cultureel erfgoed? Ik heb de indruk dat ze dat in Engelse studio s toch anders doen. Ook vin…
-
-
- 1 antwoord
- 551 weergaven
-
-
Ik weet het nog goed. We zaten net een maand of twee in onze Lapershoek studio ( 1969 ) en er "stormde" een Amerikaanse dame mijn studio binnen gevolgd door Lex Harding en Henk van Dorp. "Hi, i'm Melanie, how are you?" (typies Amerkaans). Lex zei tegen mij ;"Leg effe een band op we gaan wat spotjes opnemen." Nou dat heb ik geweten. Ze wilde wel wat doen, toen ze eenmaal op gang was begon ze met (te) luide stem wat spotjes te maken. Ik kon het met de microfoon niet "bijbenen". Is te horen soms. Enfin, Melanie, op een paar weken na zijn we net zo oud, zij begin februari en ik 3 weken later allebei uit 1947, en een erg aardige dame is niet …
-
- 1 antwoord
- 545 weergaven
- 2 followers
-
-
---De Britse bluesmuzikant John Mayall (90) is overleden. Hij was met zijn band de Bluesbreakers medeverantwoordelijk voor de opleving van de blues in de tweede helft van de jaren 60. Hij wordt daarom gezien als de godfather van de Britse blues. Veel bekendere artiesten als Eric Clapton en Jack Bruce (Cream), Mick Fleetwood, John McVie en Peter Green (Fleetwood Mac) en Mick Taylor (Rolling Stones) speelden in de Bluesbreakers voordat ze met hun latere bands tot wereldsterren uitgroeiden. Mayall zelf heeft die status nooit bereikt. "Ik heb nooit een hit gehad, nooit een Grammy Award gewonnen en het blad Rolling Stone heeft nooit een stuk over mij ge…
-
-
- 1 antwoord
- 543 weergaven
- 1 follower
-
-
bron: BBC [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 536 weergaven
- 1 follower
-
-
Leuke podcast van ruim 35 minuten over de jeugd van Jan Wolkers in Oegstgeest. Literair werkje maar dan in audio 😉 de-periode-van-het-leven-van-jan-wolkers-in-oegstgeest-door-onno-blom.mp3 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 535 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 532 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Dit kwam ik tegen. Erg mooi en wat een keuze: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 529 weergaven
- 1 follower
-
-
Ruud was ook degene die de Veronica jingles in 1970 van Marian Garringa in eerste instantie opnam in de Phonogram studio in de Hilversumse Honingstraat. We waren met de mix niet tevreden. "te netjes" En Ad Bouman heeft de mix "over gedaan" bron: de Gooi en Eemlander. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 526 weergaven
- 1 follower
-
-
Als je nog een leuk dagtripje zoekt voor in de zomermaanden: tot oktober is in het Haarlemse Teylermuseum een tentoonstelling te zien over de geschiedenis van de muziekapparaten, van de allereerste fonografen en radio's tot en met de mobieltjes en de streamingdiensten van nu. Meer info: [verborgen inhoud]
-
Gevonden op Internet. Meer info heb ik niet.(helaas) [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 519 weergaven
- 1 follower
-
-
Grappig om te lezen. bron: de tweede kmaer [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 510 weergaven
- 1 follower
-
-
Vond ik in ShortWaveMagazine. Iemand die weet wie deze dj is- was? [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 508 weergaven
- 1 follower
-
-
RADIOTREFPUNT RADIOTREFPUNT Hallo beste radioliefhebbers, Ik ben een grote fan van het programma NACHTWACHT van de TROS. Dat werd o.a. gepresenteerd door Wim Van Putten, Ferry Maat, Tom Mulder, Kas Van Iersel en Simone Van Koersveld. Simone was bloednerveus. Graag kom ik in contact met mensen die, net als ik, in die jaren geleden, 's nachts genoten van de muziek en de fijne presentatie. Ik zat altijd met mijn cassetterecorder klaar om het gehele programma op te nemen. Mijn voorkeur ging uit naar de laatste twee uren. Tussen 02:00 uur en 04:00 uur presenteerde Wim Van Putten. Van hem heb ik veel geleerd. Niet alleen wat de muziekkeuze betr…
-
-
- 2 antwoorden
- 505 weergaven
-