Nederland
Voor discussies over radio in Nederland.
11.177 discussies in dit forum
-
Hierbij een opname die ik vond op de HDD. Trouwens ik heb er een heel aantal. Betreft ID&T radio op de FM met Edit den Doosch. Dit is het eerste programma van 8 juni 2004. Als er belangstelling voor is zal ik de andere opnames ook gaan posten. Overigens je moet wel van de muziek houden, om nog maar niet te spreken over de presentatie. Vandaag de dag valt dit misschien wel in de categorie 'grensoverschrijdend'. Grts Eric https://pixeldrain.com/u/GwqDS6kP
-
-
- 23 antwoorden
- 3,4k weergaven
- 2 followers
-
-
1e Programma van Ron van der Plas op Ideaal Fm opgenomen op 3-12-1986. http://www54.zippyshare.com/v/1eBCs2OT/file.html Mart538
-
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
-
-
Goedenmiddag, ik zoek oude denk aan henk uitzendingen van VARA/3FM tijden. Van Yorin FM, heb ik al uitzendingen, toen heette de show Denk als Henk. Heeft iemand nog uitzendingen? Mvg, djegovdoet2
-
-
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Gisteravond zond radio 2 rechtstreeks uit vanuit Enschede. Ik heb die uren via mijn hd-recorder opgenomen maar merk dat die niet zo geweldig zijn gelukt (veel witjes) Is er iemand die mij zou kunnen helpen aan opnames van de uren tussen 20.00 en 0.00 uur ? Heel veel dank !! Benno
-
- 2 antwoorden
- 803 weergaven
-
-
Goedenavond ik ben nieuw hier op dit forum, en ik zag dat dit al in 2022 is gevraagd maar ik wil oude ruuddewild.nl uitzendingen terugluisteren, alleen die linkjes werken niet meer. Iemand nog wel een werkende linkje? Liefst uitzendingen van 3FM.
-
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
hallo heeft er iemand toevallig oude opnames van de 53n8 club met Martijn muis en Daniel Daniel ? het lijkt me leuk om deze weer eens terug te luisteren, helaas heb ik niks kunnen vinden online. (behalve telefoontje zelfmoord) het gaat mij met name om de quiz presentielijst ed. zoals dat ze de politie bellen en dat er iemand benzine af staat te tappen en hem overhoop schieten (geluidseffect) en draadstaal/koefnoen quiz homo huwelijk.
-
- 1 antwoord
- 950 weergaven
-
-
Ik kwam van de week deze sticker tegen.
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
https://www.dvhn.nl/groningen/Duizenden-tekenen-gaspetitie-van-Radio-2-25360962.html Het moet maar eens afgelopen zijn. Hier in Groningen is aardbevingsproblematiek sinds vele jaren. Al vele jaren wordt daar in de nationale media aandacht aan besteed , soms op goede manier , vaak < vooral bij commercielen> op een manier die enkel bedoeld is om of te ridiculiseren of louter en alleen om zelf benoemde grootheden uit de Randstedelijke/ Hollandse media een platform te geven hun eigen ego een boost te geven, hypocriet en huichelachtig. De realiteit hier in deze provincie en met name in een aantal dorpen is met het oog op de toekomst dusdanig dat hele dorpen …
-
Ik zoek het 1e uur van de top 40 van 27 juni 1970 (afgespeeld za 27 juni jl.) Heeft iemand dit nog? Bij voorbaat dank! Geert
-
- 8 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ilse DeLange brengt luisteraars van Sky Radio letterlijk naar grote hoogte voor de tweede editie van ‘Concert in the Sky’. Op donderdag 24 mei geeft de zangeres op 100 meter hoogte een intiem concert op de Euromast, de hoogste uitkijktoren van Nederland. Twintig Sky Radio luisteraars krijgen de kans om bij dit bijzondere event aanwezig te zijn. Tijdens de schemering kunnen zij genieten van het mini-concert én natuurlijk het uitzicht over de stad Rotterdam. Ilse DeLange: “Ik heb onwijs veel zin om op grote hoogte een speciaal en intiem akoestisch optreden te geven voor prijswinnaars van Sky Radio. Heel bijzonder om op deze plek nieuwe, maar natuurlijk ook bekende n…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Joost/Willem vertelt over het succesvolle concert van Aretha Franklin in het Concertgebouw van Amsterdam in 1968. De zakelijke kant van Joost komt in dit interview ook tot uiting wanneer hij fijntjes verwijst naar de door hem uitgegeven DVD....... Voor de belangstellenden is hier is de opname van dit interview (+ I Say A Little Prayer) https://pixeldra.in/u/dkEJc0 Gr, Melle
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Ik heb een grote doos cassettes op de kop getikt met daarin o.a. veel opnames van het KRO programma "In Antwoord op uw schrijven" gepresenteerd door Edvard Niessing. Deze ga ik de komende maanden digitaliseren om hier met elkaar te delen zodat dit niet verloren gaat. Vandaag begin ik met 11 Oktober 1985 https://pixeldrain.com/u/E16Shjof
-
-
- 12 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 2 followers
-
-
Erik de Zwart stapte bij NU.nl verslaggever Chris Helt in de auto op te praten over zijn biografie 'Mijn Veertig Top Jaren'. https://www.nu.nl/235253/video/in-de-auto-met-erik-de-zwart-ik-was-net-zo-populair-als-justin-bieber.html
-
- 0 antwoorden
- 702 weergaven
-
-
Wat mij betreft een legendarisch radio programma! Met o.a. Felix Meurders etc. Het komt eenmalig terug op 11 januari. Wie neemt het op ? Bron: 50 plus partij. Dit politieke radiocafé uit de jaren ’70 en ’80 op de zaterdagmiddag tussen 12 en 14 uur komt op zaterdag 11 januari voor een keer terug. De aanleiding daartoe is het feit, dat in januari 1974, dus nu 40 jaar geleden, In de Rooie Haan begon op de radio. Jan Nagel, die destijds bedenker en eindredacteur was, is nu ook als eindredacteur aangetrokken voor de jubileumuitzending op zaterdag 11 januari. Die uitzending komt tussen 12 en 14 uur rechtstreeks op Radio 2 vanuit De Rode Ho…
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hierbij het In Memoriam dat ik maakte voor 40 Up Radio ter gelegenheid van het overlijden van Hubert van Hoof. Je hoort fragmenten uit onder meer De Noen Show, Op Slag van Maandag, Paraplu en Weg Met de Generatiekloof, een bezoek aan Wolfman Jack, gedeelten uit een gesprrek met L1 en toepasselijke Hubert-muziek. Samenstelling door mijzelf, Edwin Wendt. https://dev.40upradio.nl/index.php/podcast/hubert-on-the-air-in-memoriam-07-01-2024/ Vanaf deze pagina naar 'programmering'- zondag - Hubert On the Air - uitzending 7 januari.
-
- 0 antwoorden
- 734 weergaven
-
-
Een van de groten van de Nederlandse (pop-) radio overleden: Vincent van Engelen, op 77-jarige leeftijd. Wat een rij prachtige, mooie, anarchistische, progressieve, poëtische en ondeugende radio is er door hem maar vooral onder zijn verantwoordelijkheid gemaakt bij met name KRO en NOS. Rockdreams, Rocktempel, K-Rock Des Engels e.v.a. door hemzelf. En toen hij de baas was van de KRO-woensdag (april 1979 tot oktober 1983) ook Rauhfaser (later opgevolgd door Krachtvoer) Stampij, de Noen Show, Demo, Weeshuis van de Hits, Manneke Pop. Hij zette voor het eerst Hubert van Hoof achter de microfoon. Vincent was een chef die zijn programmamakers de ruimte gaf, in de…
-
-
- 2 antwoorden
- 921 weergaven
-
-
[herplaatst, nu zonder directe links naar de omroepserver] In onderstaande discussie over KRO-radioprogramma Theater van het Sentiment kun je lezen hoe Denniss, Samba-boy en ik ruim 2200 afleveringen van dat programma uit de periode 2003-2013 opgediept hebben, en hoe je die op twee manieren kunt beluisteren en bewaren: Dat het er zo veel zijn, komt omdat het programma vier maal per week uitgezonden werd: elke maandag tot en met donderdag tussen 20 en 23 uur. Elke maandag tot en met donderdag? Nee, soms kwam er iets anders voor in de plaats. Tussen die 2200+ bestanden kun je een aantal afwijkende programma's vinden. Hier vind je de…
-
-
- 4 antwoorden
- 733 weergaven
-
-
Bij deze verwijs ik graag naar de 'bandenservice' elders op het forum. Dit betreft cassettebanden uitgegeven door de Stichting Nederlandse Top 40 in de periode juni 1975 tot 1981(?), toentertijd verkrijgbaar in de detailhandel. Het zijn verwijzingen van jaren terug, maar nog merendeels te openen. Route: Forums: Nederland - in zoekbalkje rechtsboven noteren: bandenservice. Je krijgt dan drie jaren: 1975, 1976, 1977. Niet alles is te openen, maar m.n. wel 1975. En hier wil ik het graag over hebben. Kan iemand het volgende aanvullen? Missend is kant B van 18 okt 1975: StNedTop40-19751018-B-Info-1eJaargangNr18-HansMondt, Nu staat van die datum tweemaal A-info erop met Rob Out…
-
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
De Infoshow was een programma met daarin de nieuwe de Alarmschijf, de Tros Paradeplaat, NCRV Favorietschijf, Frits Spits Steunplaat, de Nederlandstalige tip, buitenlandse nr. 1 hits, de LP van de week, de Disco tip rn de top 10 van de Top 40. 20 februari 1979, met dank aan Albert. http://www.mediafire.com/?7swqn76dpoff60o Hier zijn de Everton tapes die reeds eerder gepost zijn. Dit is de aflevering van 15 maart 1980 nr.11 Presentatie Frans van der Drift, met techniek van Karel van der Woerd. Dank Everton voor deze opname. http://www.mediafire.com/?wy5zm7zawyeml1t Aflevering nr. 36 van 8 september 1979. http://www.mediafire.com/?kdc4w9x8c0qyc5…
-
- 102 antwoorden
- 28,6k weergaven
- 3 followers
-
-
In de jaren 90 is er op radio 5 een serie over de geschiedenis van de elektronische muziek uitgezonden. Heeft iemand informatie over deze serie of opnamen? Ik zoek al een half jaar maar kan er nergens meer iets van vinden. Het is waarschijnlijk een Teleac documentaire maar dat weet ik niet zeker.
-
- 0 antwoorden
- 243 weergaven
-
-
3 voor 12 (Roosmarijn Reijmer / Eric Corton) 2008 (1 show) 2011 (1 show) 2014 (1 show) 2015 (14,45 GB) 3fm Weekend Request (Barend Van Deelen / Bart Arens / Paul Rabbering) 2014 (4 shows) 2015 (13 shows) Annemieke Hier (Annemieke Schollaardt) 2013 (1 show) 2014 (10 shows) 2015 (10 shows) Back To The Old School (Jeffrey Willems) 2001 (1 show) Barbara Karel (Barbara Karel) 2006 (1 show) Barend En Wijnand (Barend Van Deelen / Wijnand Speelman) 2015 (3,85 GB) Claudia d'r Op (Claudia De Breij) …
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Blokhuis (Leo Blokhuis) 2011 (11,18 GB) 2012 (6,66 GB) 2013 (7,34 GB) 2014 (7,24 GB) 2015 (8,09 GB) 2016 (8,21 GB) 2017 (5,63 GB) Double Fun & A Bottle Of Rum (Jeroen Soer) Nog Inventariseren Freds Rock n Roll Holletje Of Fame (Fred Siebelink / Marielle Dijkhuizen) 2015 (12 uur) 2016 (2 uur) 2017 (2,09 GB) Henkcyclopedie (Henk Westbroek) 2010 (4,27 GB) 2011 (5,01 GB) 2012 (7,21 GB) 2013 (6,9 GB) 2014 (4,18 GB) Jannes & Basyl (Jannes Drop / Basyl De Groot) 2009 (18 uur) 2010 (3,42 GB) 2011 …
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Voorlopig is de stack vol en zullen er na deze update (tijdelijk) geen overzichten meer komen. De beste manier om nieuw materiaal te delen is hier in discussies op het forum. Omdat de stack niet meer open staat voor iedereen, zal ik hier geregeld uitzendingen delen en kan je zelf bepalen of je interesse hebt. 3 voor 12 (Roosmarijn Reijmer / Eric Corton) 2008 (2 shows) 2009 (1 show) 2010 (3 shows) 2011 (5 shows) 2012 (8 shows) 2015 (14,45 GB) 3FM Weekend Request (Barend Van Deelen / Bart Arens / Paul Rabbering) 2013 (15 shows) 2014 (2 shows) 2015 (13 shows) Angelique (Angelique H…
-
-
- 13 antwoorden
- 3,9k weergaven
-
-
3 voor 12 (Roosmarijn Reijmer / Eric Corton) 2008 (1 show) 2011 (1 show) 2015 (14,45 GB) 3fm Weekend Request (Barend Van Deelen / Bart Arens / Paul Rabbering) 2013 (3 shows) 2014 (2 shows) 2015 (13 shows) Annemieke Hier (Annemieke Schollaardt) 2013 (1 show) 2014 (10 shows) 2015 (10 shows) Annemieke Plays (Annemieker Schollaardt) 2014 (5 shows) Arbeidsvitaminen (Gerard Ekdom) 2001 (1 show) 2010 (1 show) Back To The Old School (Jeffrey Willems) 2001 (1 show) Barbara Karel (Barbara Karel) …
-
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
In het begin van de interactieve Cybert top 50 ( de hitlijst met de meest gedraaide platen op radio 3 ) Presteerden kwajongens: Rpmb Stenders en Rob van Someren op een leuke ludieke manier. Wie heeft hier nog streams van?
-
- 0 antwoorden
- 627 weergaven
-