Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. HollandFM-31-8-1994-8.30-9.15 [verborgen inhoud]

2. Deze opname, uit eigen archief, bestaat uit twee delen van ieder 90 minuten. [verborgen inhoud]

3. Holland FM 09-10-1994 en 10-10-1994 Weet niet of ik het al eens heb geplaatst. 8,5 uur Holland FM op genoemde data met vnl. Jan van Zanten [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 871 weergaven
  4. Started by Ben,

Een aantal van ons zullen deze programma's al in hun bezit hebben. Voor wie ze nog niet heeft, dit zijn opnamen uit mijn eigen archief. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Zoals ik hierboven schreef zijn er al eerder andere opnamen van deze dag gedeeld. Zelf heb ik nog twee uur van Jan van Zanten opgenomen, die ik nog ga delen maar mocht er behoefte zijn aan nog meer uren van deze dag (10 Oktober 1994), laat dat dan svp weten. Die zoek ik dan op en zal ze met de posting van de volgende twee uren van Jan gaan delen.

• 2 antwoorden
    • 307 weergaven
  5. Started by Ben,

Dit zijn opnamen uit eigen archief. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 145 weergaven
  6. Started by Musicman,

Kwaliteit niet al te best en het bevat edits, dus puur uit "historisch belang". Holland FM 9408 14-08-1994 Interview met Rob Out.mp3 [verborgen inhoud]

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 11 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  7. HollandFM1992-Koffieradio-ConnyvandenBos1000-1100 [verborgen inhoud]

8. Started by martinja,

HollandFM-aug-okt1994 [verborgen inhoud] Van deze opname weet ik helaas niet, wel dat ie via de server van Golden Radio NL kwam

9. Started by Albatrosstudio,

Holland FM bladen 1-3, ooit eens door Vincent voor mij gedigitaliseerd. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  10. Started by Alex,

Als aanvulling op de Holland FM video zijn hier ook de 2 nog ontbrekende Holland FM magazines. Geplaatst op [verborgen inhoud] Alle 3 de Holland FM magazines die zijn uitgebracht zijn te vinden op onderstaande link. dus ook nr. 1 en 2. Met dank aan Juul Geleick [verborgen inhoud] Met in nr.1 o.a. Een plasje tegen het rietendak. De toer van Frans vd drift. De nacht waarin Peter de Groot van het zendschip gesleurd werd. Gelul in de ruimte door Rob Out en Radio Noordzee baas naar Holland FM. In nr.2 o.a.Godfather Willem van Kooten "Ik heb mijn hele leven al voor Pampus willen liggen". Chiel Montagne: "Bij Veronica moesten zelfs de spaarpotten van de kinde…

• 2 antwoorden
    • 695 weergaven
  11. Samen met nog wat andere knipsels over Holland FM, ook het volledige Holland FM magazine 1e jaargang nr. 3 van september 1994.Met o.a. Het binnenlopen van de Communicator en het verhaal van het voorgaande radiostation op het schip, Laser 558. De sabotage van de zender, “List en bedrog rond Zendschip”, Bull Verweij een levende legende door Ger Lammens, “De Mafia-honden van Rob Out”, “Waarom Veronica mijn plaat boycotte” en Rob Out: Die dag stierf ik een beetje. Met veel foto's van o.a. Harm ten Brink.Binnenkort meer Holland FM magazines, met dank aan Hans Meijering.Om de pagina beter te lezen is deze ook te DL met de knop "download grote foto" [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  12. Started by Alex,

Dit items staat ook al op andere kanalen bij Youtube. De versie van Paul den Haan is echter toch nog wat beter van kwaliteit, vandaar dat ik dit filmpje toch nog een keer toegevoegd heb. Dank Paul.

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  13. 17 augustus 2015 is het 21 jaar geleden dat The Communicator (voormalig zendschip van Laser 558) van Holland FM de haven van Ijmuiden binnenliep. (Dus niet het verslepen naar Tintelhaven) Op 30 augustus werd de mast geplaatst. Rob Olthof maakte hier een amateurvideo van die ik wat bewerkt heb. In de audio onder meer fragmenten van Krijn Torringa, Ger Lammens met Bull Verweij, Yvonne Keeley, Frans van der Drift, Eddy Becker, Chiel Montagne en Jan Zwart. Met dank aan Martin van der Ven voor het beschikbaar stellen van de video.

• 14 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  14. Op 11-10-1994 om 6.30h veranderde Holland FM in Hitradio Holland FM. Bijgaand de opname van 6-7h met Erik Holzhauer waarin zich dit voltrekt. [verborgen inhoud]

15. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server Holland_FM_Christmas_1992 [verborgen inhoud]

16. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Peter Holland maakte voor de Vara in de jaren tachtig het programma Hollands Handwerk. Hierin o.m. de hoorspelserie De Familie Kachel, over een enigszins disfunctionele familie die een lunchroom probeerde te runnen. Het idee voor deze serie is ontstaan in het bekende Hilversumse eetcafé Sanitas. Dit: http://snd.sc/H9qzZL is een aflevering uit 198?. Groeten SImon

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 4,3k weergaven
  17. Started by Bosmeester,

Afgelopen weekend was er bij Radio Veronica een hommage over de onlangs overleden Willem van Kooten alias Joost den Draaijer te beluisteren. Heeft iemand deze hommage toevallig opgenomen is misschien bereid deze hommage te delen op dit forum? Alvast hartelijk dank. Met vriendelijke groet, Arnold.

18. Started by hans558,

In een zoektocht naar het hoorspel Trammelant in Loeren aan de Hor ontdekte ik deze site (ik weet niet niet of die al eens voorbij is gekomen) Er staat heel veel op , van bovengenoemd hoorspel zelfs complete afleveringen ! [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  19. Beste mensen, Ben al tijden opzoek naar een bepaald hoorspel. Toen ik 8 was had ik mijn eerste radio. Zat een beetje de ethergolven af te zoeken als er iets leuks te beluisteren was. Ik kende toen het genre hoorspel wel maar dan van de bandjes met bewerkingen van kindertelevisieseries. Maar had indertijd nog nooit naar een hoorspel voor volwassenen geluisterd. Maar ik kan mij nog herinneren dat een inspectrice het lijk van een man wordt geroepen waar de schedel is ingeslagen met een schroevendraaier. De actrice had een geagiteerde stem. Ik dacht dat het Sjoukje Hooymaayer was? Maar het kan ook een andere actrice geweest zijn. Weet wel dat na de a…

• 8 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  20. Een volgende tape: Horizon 93.2 Enkhuizen stopte begin januari 1988. In hun laatste weekend zonden ze deze compilatie uit van de Nederlandse artiesten die zij konden interviewen. De tape was zeer matig maar wel een mooi tijdsbeeld. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 638 weergaven
  21. Van de Golden Radio NL server Horizon Leende 92.9 FM - 22082009 - 1603-1800 Uur - Peter Petersen - De Muziek Carrousel [verborgen inhoud]

22. Ooit gedigitaliseerd, een testuitzending van een korte golf piraat uit het noorden van Nederland: [verborgen inhoud]

23. Started by Erwin!,

Afgelopen weekend was op Wild FM & Deep Radio de House Top 1000 En op zondag deden Giel Beelen 14-16 & Wessel van Diepen 17-19 de lijst presenteren. Giel Beelen 14-16 [verborgen inhoud] Iets voor 17 uur voor dat Wessel de lijst deed presenteren liep het computersysteem vast en had Bas van Teylingen de gelegenheid om met Wessel te praten over zijn Dance Department tijd [verborgen inhoud] Wessel van Diepen 17-19 [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 993 weergaven
  24. Started by Roxmarie,

Op Wild FM en Deep Radio wordt elk jaar rond de Pasen de House Top 1000 uitgezonden. Elk jaar verschijnt er aan het einde een vette House Mix gemaakt door Ruud. Die van afgelopen jaar heb ik opgenomen, maar ze zijn ook op het web wel te vinden. Ik voeg een transfer link toe, met de House Top 1000 afterparty mix 2024. En zal een link naar de andere mixen toevoegen. De House Top 1000 afterparty mixen 2024 [verborgen inhoud] 2023 [verborgen inhoud] 2022 [verborgen inhoud] 2021 [verborgen inhoud] 2020 [verborgen inhoud] 2019 [verborgen inhoud] 2018 [verborgen inhoud] 2017 …

25. Started by rauhfaser,

Een aantal mensen vroeg om een oude uitzending van Hubert van Hoof nog eens online te zetten. Ik heb, zoals ik kort na het overlijden van Hubert, op 31 december 2023, al aankondigde, even alles wat ik heb op een rij gezet. Behalve Op Slag Van Maandag en de Noenshow ook een uur voor de VARA als invaller en twee programma's kort voor zijn overlijden voor L1 in Limburg. En het in memoriam dat ikzelf maakte voor 40 Up Radio, de internetzender van Leo van der Goot (ooit opgezet door Harry de Winter), waar Hubert programma's voor maakte en ikzelf ook programma's maak. Veel plezier, amigos! [verborgen inhoud] Edwin

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.