Nederland
Voor discussies over radio in Nederland.
11.167 discussies in dit forum
-
Hallo allen, Binnenkort nemen we een uitzending op over de tweede golf commercielen (na 1995). Een onderwerp waar de beschikbaarheid aan fragmenten nogal beperkt is. Wie iets heeft van onderstaande zenders, zou mij erg blij maken: Radio London Radio 121 New Dance Radio Jazz Radio Kikker Radio Colorful Radio (begon commercieel) Country FM TalkRadio 1395AM Business News Radio, nu BNR Radio 192 ID&T Radio SLAM! FM JFK FunX (begon commercieel) RTL FM Q The Beat Noordzee FM Q-Music Caz, nu Arrow Caz Radio Radio Nationaal Yam FM TMF Radio J…
-
- 32 antwoorden
- 4,6k weergaven
- 2 followers
-
-
Hallo radiovrienden, Is er toevallig iemand die vanmiddag de laatste Coen & Sander show 'opneemt' en hier wil plaatsen? En - voor mij interessanter- , dezelfde vraag voor het programma dat ervoor in de plaats komt. Met een paar uitzendingen van Fr@nk -zo gaat het vanaf maandag heten geloof ik- zou ik ook erg in mijn nopjes zijn. Alvast bedankt Edwin
-
- 6 antwoorden
- 815 weergaven
-
-
Hoi allen, Giel Beelen heeft morgen (vrijdag 31-10) en maandag 3 november twee bijzondere gasten in de studio. Morgen is dat Jelte van Jett Rebel, maandag Rob van Someren. Wie wil deze uitzendingen voor mij vastleggen en hier plaatsen? Bvd, Edwin
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hallo Allen, Ik ben op zoek naar nog twee top 100derds die de Tros in de jaren 80 heeft uitgezonden. Dit gebeurde tijdens de zogenaamde wisselnachten. Ik ben op zoek naar de radio uren. Ik zoek 1961 vanaf 3 uur (eerste 3 uur heb ik) en 1960 volledig Heeft iemand die toevallig en zou ze met me willen delen? De andere jaren 1959 tm 1971 heb ik volledig Ook in scans van de lijsten ben ik geïnteresseerd. Volgens mij destijds afgedrukt in TROS-kompas. Ik heb scans van de jaren 1963, 1964 en 1965 (zie voorbeeld 1963) Alvast mijn grote dank voor je reactie cq bijdrage
-
- 24 antwoorden
- 6,1k weergaven
-
-
Ooit, zeg maar een jaar of 50 her. U weet wel. Toen dus, was er een reclame op muziek van Group Check. Gaat over Vespa brommers. Stem Jan van Veen. Laten we die dus volledig in het grijze archief van de tijd verloren zijn geraakt. En da's jammer, want nu kunnen we hem niet meepakken komende zaterdag. Dus mocht iemand eeuwige roem (naamsvermelding tot vervelens toe) nog in zijn bucketlist hebben staan, dan zien we die reclame heel erg graag hieronder terug. Alvast dank. Rob
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Ik heb in m'n werkzame leven heel veel gefilmd tijdens het werk. Soms kom ik dan weer wat tegen en erg leuk om te zien. Zo kwam ik een video tegen die ik maakte in september 1990 in Audio 1 in het muziekpaviljoen. Dat was een meer sporen studio voorzien van een SSL regeltafel. Deze video laat zo'n beetje de opbouw zien van de studio voordat het mixen kon beginnen. we hadden ook nog een STUDER-DASH recorder in gebruik. Ja, apparatuur genoeg. Ik zie ook nog de 24 sporen Sony 3324 digitale recorder en hij was stuk Dus er werd een technicus van SONY geroepen die het moest repareren. Samen met een onderhouden technicus van het NOB. In de "hoofdrol" technicus Hans Bunt met…
-
- 13 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Video jubileum Tom Mulder, SBS6 Hart van Nederland 1999 Met dan aan Martin vd Ven
-
- 1 antwoord
- 886 weergaven
-
-
Juul had nog een oude Sony tape liggen die we gedigitaliseerd hebben. Hier is zijn verhaal: In september 1990 besloten we om te gaan uitzenden op donderdag 6 september via Radio 3, vanaf een veerboot van de Olau Line. Die voer tussen Vlissingen en het Engelse Sheerness. Waarom we precies gingen uitzenden, is mij niet helemaal duidelijk meer. Mijn agenda geeft aan dat we op 4 september om 15.00 uur vanuit Hilversum vertrokken. Maar ja, hoe doe je dat: live uitzenden over zo’n grote afstand? We hebben het over 1990. En daar kwam het grote voorbeeld van Radio Tour om de hoek kijken: zij deden dat al langer. We kregen de beschikking over twee vliegtuigen met zend- en ontvang…
-
-
- 11 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Juul Geleick: " Ik weet het nog goed, 13 mei 2000 zouden we voor het eerst weer een DVMK (DikVoorMeKaar) show doen bij de TROS. André van Duin zou nl commentaar geven op het Songfestival in het kader van DikVoorMekaar. Maar het zou heel anders lopen. We waren druk bezig met de voorbereidingen, de technici Herman Dales en Sybrand Verwer, beiden van het toenmalige NOB en ik als de producer van dienst. Alles zou zich afspelen in de radio 3 studio in het toenmalige muziekpaviljoen. Herman en Sybrand waren al een tijdje bezig met de voorbereidingen. André van Duin was er nog niet, hij zat nog op een terras in A'dam, het was tenslotte een prachtige dag. Althans kwa weer. Pl…
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Leuke video van Radio 10 - Mei 1988. Je ziet o.a. Ferry Maat, Jeroen Soer, Ron Bisschop en Peter de Mooij Grt, Peter
-
- 15 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Dutch Media Week – Retro Radio 2022. In oktober organiseerde het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid, in samenwerking met 192 Radio, 5 dagen live radio vanuit de originele Hilversum III retro-radio studio aan de Gooische Brink in het centrum van Hilversum. Met medewerking van o.a. Tineke, Erik de Zwart, Paul van der Lugt, Will Luikinga, Ger Loogman, Ad Roland, Gerard Ekdom, Rob Stenders en Caroline Brouwer, Tom Blomberg, Edvard Niessing, Elly van Loenen, Ad en Marcel Bouman. Technische realisatie Dennis van Benthem, Niels Zack, Joris Strootman en Alex van den Hoek.
-
-
- 1 antwoord
- 728 weergaven
- 1 follower
-
-
We hadden eind vorige eeuw natuurlijk de Veronica vrijdag, maar ook de TROS donderdag. Hier is een video impressie van de TROS Zomertoer uit 1984 vanuit Scheveningen en Breda. Meer dan 40 jaar terug in de tijd met o.a. Ad Roland, Tom Mulder, Ferry Maat en diverse artiesten. Aan het slot ook nog Elton John met een promo voor de zomertoer, ‘voor je het weet kom je ons tegen’. Met dank aan Ad Roland voor delen van dit mooie materiaal. https://youtu.be/8_R8P9wk3zk
-
- 0 antwoorden
- 271 weergaven
- 1 follower
-
-
Het is zomer, tenminste volgens de kalender. We gaan meer dan 40 jaar terug in de tijd met deze video, wederom gefilmd door Raymond Haverlag en uit het archief van Ad Roland, waarvoor dank natuurlijk. Het is augustus 1983 als de razend populaire Tros donderdag zelfs zijn vleugels uitslaat naar Spanje met hun zomertoer. We zien de hele Hilversum 3 ploeg onderweg naar Málaga met Martinair. Tijdens de vlucht nam Tom Mulder een Havermoutshow op die later in het Carihuela Palace hotel in Carihuela (Torremolinos) werd uitgemonteerd, wat ook in de video te zien is. Dit werd gedaan door de mensen achter de schermen bij deze trip zoals: NOS technicus Ruud Kars, NOS Projectleider F…
-
-
- 12 antwoorden
- 999 weergaven
- 2 followers
-
-
A trip to the Jenni Baynton (Radio Waddenzee and Radio Seagull) on 23rd May 2009 Fearturing Peter van Dam, Chris Kennedy, Menno Dekker, Nico Stevens (Jos van Heerden), Sietse Brouwer, Hans Knot, Walter Galle and others. Uit het archief van Rob Olthof † 244 foto's staan hier:
-
- 0 antwoorden
- 315 weergaven
-
-
Ik heb afgelopen week een aantal van mijn videobanden gedigitaliseerd met daarop enkele fragmenten van onder andere BNN. Bart de Graaff ging op zoek naar wat er nodig is om een radio- en TV-station op te zetten. Hij is te gast bij Radio 538, Jack Spijkerman op Radio 3, de nieuwe tv-stations TV10 en TMF. Ik dacht toentertijd dat het een grap was, die tv-zender. Hij heeft het toch maar mooi voor elkaar gekregen! Leuk om weer eens terug te zien na zo'n 20 jaar...
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Video: Een bezoek bij Radio 192 in het jaar 2003 Je ziet Ron Bisschop (Johan Visser) en Michael Bakker. Uit het archief van Rob Olthof †.
-
- 0 antwoorden
- 546 weergaven
-
-
John de Mol te gast bij Radio 192 tijdens het RNI Revival 2004 24 april 2004. Met o.a. Ferry Eden, Herman de Bruin, Nico Steenbergen en Michael Bakker. Uit het archief van Rob Olthof †.
-
- 0 antwoorden
- 601 weergaven
-
-
Video: Radio Caroline starting via the cable network in Harlingen op 26 januari 2002 Uit het archief van Rob Olthof † You see Sietse Brouwer, Alan Beech, David Foster, Anne Hondeman, Stevie Gordon, Herrie Kuipers, Graham Gill and others. Several pictures can be found here:
-
-
- 1 antwoord
- 644 weergaven
-
-
Radioschip Jenni Baynton (Radio Waddenzee) - het prille begin in 2005 Uit het archief van Rob Olthof † 60 foto's staan hier:
-
- 0 antwoorden
- 439 weergaven
-
-
Dit is een reportage over Radio Olympia van de TROS op 20 september 1988. Hierin zijn o.a. te zien Ruud Hendriks, Tom Egbers, Evert ten Napel, Ferry de Groot, Tom Blom en Felix Meurders. Het is er dus eigenlijk een uit de categorie “Hé, zo ken ‘t ook”. Deze video komt uit de verzameling van Ad Roland, waarvoor onze hartelijke dank natuurlijk. Aanvulling van Henny Radstaak: De Radio Olympia-studio en redactie waren toen voor de gelegenheid gehuisvest in portakabins in de tv-studio. En we zien verder nog o.a radiocollega’s Ronald Boot, Piet Teeling en Ad Valk.
-
-
- 1 antwoord
- 365 weergaven
-
-
dag allemaal, klopt het dat de videostream van 192 stopt? en wat zijn die "omstandigheden".
-
- 0 antwoorden
- 688 weergaven
-
-
Helaas is de videostream niet meer op volledig scherm af te spelen (chrome en edge).
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Het verslag van de Extra Gold uitzending vanaf de Norderney staat online.
-
- 0 antwoorden
- 975 weergaven
-
-
Zou iemand deze willen 'opnemen' en de links dan beschikbaar willen stellen? Zou ik fantastische vinden. Alvast dank!
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Vijf uitzoek opnames. Komen van cassettes zonder beschrijving: Onbekend01 Onbekend02 Onbekend03 Onbekend04 Onbekend05
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
-