Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Radio City stopte op 8 Februari 1967 met haar uitzendingen. Op het station hoorde je ook de vooraf opgenomen uitzendingen van de Amerikaanse DJ Gary Stevens, na de closedown van City waren er echter nog een aantal shows van Gary blijven liggen die niet meer uitgezonden werden. De volgende show stond gepland voor 16 Februari 1967 maar is dus helaas nooit uitgezonden. Leuk om te delen want er zit hele leuke muziek in dit programma.. https://pixeldrain.com/u/vG57iP1w Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 666 weergaven
  2. Weer even lekker terug naar de sixties, de Radio Dolfijn Top 30 uitgezonden in Februari (volgens mijn gegevens) 1967. Het was altijd op Zondag dus het is de 5e, de 12e of de 19e van de maand... Presentatie is van Look Boden en uitzendtijd was 14 tot 16 uur. https://pixeldrain.com/u/eXg2sDXj Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Radio Monique Monique-19870723-0959-1000-FerryEden-Nieuws Monique-19870723-1000-1100-ErwinVanDerBliek

• 0 antwoorden
    • 500 weergaven
  4. Het is zomer 1973, Radio Veronica begon met haar "Veronica Omroep Stichting", en later "Veronica Omroep Organisatie", RNI begon "Radio Noordzee, Hou'm in de lucht" en daar haakte Andre van Duin op in, hij begon ook een aktie. Op 5 Augustus werd de "Vereniging Tot Steun Aan De Dik Voormekaar Omroep Stichting Nederland", ofwel de VTSADDOSN opgericht. Gewoon 5 gulden in het water gooien en U was meteen lid... Leuke uitzending... Andre "Dik Voormekaar" van Duin 11 tot 12 uur op Radio Noordzee op 5 Augustus 1973 https://pixeldrain.com/u/ffoK3ykx Have fun... en..!!!!! Wordt lid!!!!! Henk Kruize

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Voor de Mebo-2 "Aar en aai" fans een leuke opname van de Super Hit 50, live, met Mike Ross. Mike was er al vanaf 1970 bij en in 1973 kreeg hij van Andy Archer de bijnaam "The Toad", een soort kikkerfiguurtje, Andy liet ooit weten tot die bijnaam te zijn gekomen door de "het formaat van Mike's ogen" die hem aan een kikker deden denken. Het grapje bleef echter aan Mike kleven en tot aan zijn afscheid van RNI in 1974 bleef de naam "The Toad" hem achtervolgen. Terug nu naar 1971, 51 jaar terug in de tijd.... alsof het gisteren was... 13 Juni 1971 15-18 uur Mike Ross Top 50 (Let even op, bij de download staat nog juli, maar dat moet Juni zijn..) ht…

6. En nog een leuke van de Atlantis International service.... Dave Owen, die later naar Caroline ging, met zijn ochtend programma "Snap, Crackle and pop" uitgezonden op 23 Augustus 1974 van 0500 tot 0558 uur... Geniet van de leukste Internationale service die 1974 te bieden had... Groet Henk Kruize https://pixeldrain.com/u/M9yT7RUi

• 0 antwoorden
    • 471 weergaven
  7. Radio Sutch van de excentrieke zanger Screaming Lord Sutch (David Sutch) was een van de eerste zenders die een verlaten oorlogsfort, Shivering Sands, bezette om er een radiostation te vestigen. Het was allemaal "houtje-touwtje", zwakke zender, maar toch maakten ze impact! Er is niet zoveel van Radio Sutch bewaard gebleven, ik heb hier nog een band liggen die ik nog moet digitaliseren, maar deze opname zit al in mijn digitale archief. Een leuke anekdote die ik las in "Offshore Echoes" was het volgende, toen ze net begonnen met hun uitzendingen kwam de marine langszij en via een megafoon liet de marine weten dat ze op verboden terrein waren en dat ze met de handen omho…

• 0 antwoorden
    • 679 weergaven
  8. Radio Monique Monique-19870722-0700-0800-FerryEden-OpstaanMetMonique

• 0 antwoorden
    • 418 weergaven
  9. Met een knipoog naar de rubriek "35 jaar terug op de Noordzee", maar nu gaan we 51 jaar terug. Het waren de dagen van de zeilrace en ook redelijk warm weer. Hoewel dat op zee a/b van de Norderney wel meeviel getuige deze foto. Hopelijk mag ik de bovenstaande knipoog gebruiken voordat het weer verkeerd overkomt. foto ©Stichting Norderney. Vlnr Ed Terpstra ( zendertechnicus ), Tom Collins, Rob Out, Freek Simon en Ruud Doets. Van wie de voeten zijn weet ik niet. En dan hier in dezelfde rubriek een stukje audio, beetje zelfspot ?........................ https://pixeldrain.…

10. Radio Monique Monique-19870718-0659-0700-Onbekend Monique-19870718-0700-0800-FerryEden-OpstaanMetMonique Monique-19870718-0800-0900-FerryEden-OpstaanMetMonique Monique-19870718-0900-1000-FerryEden-OpstaanMetMonique Monique-19870718-1000-1100-ErwinVanDerBliek Monique-19870718-1327-1400-ErwinVanDerBliek-MoniqueTop50 Monique-19870718-1400-1500-ErwinVanDerBliek-MoniqueTop50 Monique-19870718-1800-1900-RickVanRijn-AvondcursusMuziek

11. Radio Monique Monique-19870721-0800-0900-FerryEden-OpstaanMetMonique Radio Caroline Caroline-19870721-1015-1100-NickBolland

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 737 weergaven
  12. Wat waren we blij toen op 1 Juli 1979 Radio Mi Amigo weer terug was in de lucht vanaf het Motor Schip "Magdalena", het leek of alles prima geregeld was en de boot tip-top was.... Hoe anders was de realiteit. Toch kwamen er die 2 Maanden en 3 weken dat ze uitzonden best wel leuke programma's van Radio Mi Amigo met plaatjes die me altijd terug doen denken aan die zomer van 1979. "LBS" van de groep "LBS" - "Chinese man van "McDuff's Dimension" - "Motor man" van "Music line" - "Reggea shop" van "Second Life" - "Diamonds are a girls best friend" van Bertice Reading... en nog veel meer plaatjes die ook als origineel 45 toeren vinyl in mijn verzameling zitten. Johan …

13. Als je denkt dat we met de bomaanslag op de Mebo-2 in 1971 het ergste was dat er gebeurde in de zeezender wereld dan moet ik toch even je geheugen opfrissen en je meenemen naar Juni 1966. Reginald Calvert, eigenaar van Radio City had het aan de stok gekregen met de Radio Atlanta organisatie, die wilden vanaf "Shivering Sands Towers" waarvan Radio City uitzond, Radio Caroline South onderbrengen zodat de Mi Amigo naar een andere positie kon. Atlanta had een zender aan boord gebracht maar de onderhandelingen met Radio City liepen spaak en Reginald Calvert ging onderhandelen met Radio London om het station "United Kingdom Good Music" op te zetten. Uiteraard was de Atlanta or…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 13 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  14. Started by Juul,

Sinds de freq. wisseling naar 557 Khz kon je op sommige opnamen morse seinen horen. Veelal lag dat aan de ontvanger kant. ( spiegelfrequenties enz. ) Maar afgezien daarvan was ik altijd wel benieuwd wat er dan geseind werd. Ik "spreek" ondanks dat ik zendamateur ben geen morse. Maar een andere amateur, hij was telegrafist, ontcijferde dat. Extra moeilijkheid, in dit geval zaten de morse seinen onder het intro van Steely Dan. Maar daar biedt de tegenwoordige audio editor uitkomst. En hier is het resultaat te horen. De opname is van 3juni 1974 om 0.400 uur in de ochtend. Eerst de volledige opname met intro Steely Dan en dan de tweede waar Steel…

15. Started by Henk-Anna Loog,

Het schijnt dat men na jaren het wrak van de Hosannah eindelijk heeft gevonden, en dat doet mij terugdenken aan het drama op 16 December 1964 toen eigenaar Tom Pepper (Harry Fatherbee) met zijn bevoorradings boot, met aan boord DJ Simon Asley en technicis Martin Shaw van het Red Sands fort terug voer naar de wal. Het schip is verongelukt en kort daarna werd het lichaam van Tom Pepper gevonden. Het lichaam van Simon Ashley werd pas maanden later terug gevonden, op het lichaam werd een klein bandje gevonden mer daarop een Radio Invicta programma en dat maakte de identificatie makkelijker. Naar ik weet is het lichaam van Martin Shaw nooit gevonden. Om te delen, een opna…

• 0 antwoorden
    • 518 weergaven
  16. Started by Henk-Anna Loog,

Zo, ga er maar weer even lekker voor zitten want het is weer tijd voor ons dagelijks uurtje Deens. Zelf spreek ik geen woord Deens en ik heb net de opname van Radio Mercur die ik met jullie ga delen even afgeluisterd, maar ik versta er geen ene moer van. Misschien vanavond wel als ik een half flesje Johnny Walker Red Label achter de kiezen heb dan zeg je, "Henk jongen, je spreekt Deens of je er geboren bent".. maar dat "iezze gaintje". Ik heb voor jullie een prima opname van "Tom's Top 10" uitgezonden op 30 Maart 1962. Veel plezier ermee.... Groetjes Henk Kruize https://pixeldrain.com/u/UU7sxo68

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Radio Monique Monique-19870720-1400-1500-AdRoberts-Popclub Monique-19870720-1500-1600-AdRoberts-Popclub

• 0 antwoorden
    • 513 weergaven
  18. Fans van het zendschip Mi Amigo opgelet, we gaan terug naar 1962 toen het schip nog "Bon Jour" heette en Radio Nord er zijn uitzendingen vanaf verzorgde. Het was een station dat zijn tijd vooruit was, veel rock and roll en grote hits, Veronica was in die tijd nog slaapverwekkend. Ik bied jullie aan een "Topp 20", opgenomen van AM en met "het gedrukte exemplaar" erbij. Er zijn nog meer "Topp 20" programma's in mijn archief en als er interesse is dan wil ik er nog een paar meer aanbieden. Ga maar vast oefenen op je "Zweuds"... Henk Kruize https://pixeldrain.com/u/5mECa5JM

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 18 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  19. Radio Monique Monique-19870719-0700-0800-ErwinVanDerBliek Monique-19870719-1200-1300-FerryEden-Hitmuseum Monique-19870719-1300-1400-FerryEden-Hitmuseum

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 607 weergaven
  20. 15 December 1986, er is een zware storm op de Noordzee en Paul Dean (Paul May op RNI) was de "gelukkige" in de studio terwijl het schip flink tekeer ging gedurende de storm. Rond 12:35 uur is de situatie zo ernstig dat de uitzendingen gestaakt worden. Leuk om te horen dat Paul zich bij de closedown bijna vergist in de naam van het station, "Laser 55..... sorry, 576" verontschuldigd Paul zich. Het station zou hierna een flink aantal dagen uit de lucht blijven Laser Hot Hits 15 December 1986 11:41uur-12:37 uur.. Heerlijke radio was dat, live vanaf een woest bewegend zendschip https://pixeldrain.com/u/HLjjDsE8

• 0 antwoorden
    • 570 weergaven
  21. Zo'n 20 jaar geleden kwam ik in het bezit van 2 digitale bestanden met opnames van Radio Syd. Het bleek dat het station, Radio Syd, een vooraf opgenomen Radio Caroline Top 5 gepresenteerd door Tom Lodge, uitzond. Opgenomen aan boord van de Fredericia ging de tape naar Radio Syd en werd daar uitgezonden. Weet iemand iets meer over deze 2 korte programma's?? Henk Kruize https://pixeldrain.com/u/cP8v1aAT https://pixeldrain.com/u/H6niwa4r

• 0 antwoorden
    • 607 weergaven
  22. Veronica 1968 06-22 0700 0800 Lex Harding OGM https://pixeldrain.com/u/atYi31F5 Ontdekkingsarchief van een radioprogramma Groet

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 27 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  23. Radio Monique Monique-19870717-0802-0833-FerryEden-OpstaanMetMonique Radio Caroline Caroline-19870717-0830-0915-KevinTurner Caroline-19870717-1003-1048-JohnTaylor

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  24. Niet alleen in Europa hadden we een RNI maar ook in "The States" was er een RNI. Vanaf een oude voormalige Japanse visserboot, omgedoopt tot MV "Sarah" kwamen, kort, de uitzendingen van Radio New York International. Het was een project van Alan Weiner en had helaas een kort leven, het schip werd door de Amerkiaanse politie, en die zijn "iets" fanatieker als de politie in Nederland, in beslag genomen en de DJ's en technicie in de handboeien geslagen en afgevoerd. Exit "USA RNI". (zie foto) Naar ik meen is het schip jaren later gebruikt als "prop" voor een of andere aktiefilm, catagorie "schiet U hem hier dood of moet ik hem voor U inpakken?", en in die film wordt het …

• 0 antwoorden
    • 945 weergaven
  25. De "Red Sands Towers" waren ooit tussen 1964 en 1967 de QTH voor Radio Invicta, K.I.N.G. en Radio 390... na 1967 werd Red Sands verlaten maar in 1969 zou "Red Sands Development Corporation", een naam die je nu nog steeds op verschillende torens kunt zien staan, er een jongerenhotel van maken.... echter, er kwam niet van het plan, de "Red Sands" werd weer verlaten en in de jaren daarna werden de torens door souvenirjagers compleet leeggeplunderd. Begin deze eeuw ontstond "Project Red Sands" met de bedoeling om het fort te restaureren en in 2007 werd in een van de geschutstorens, die een beetje was opgeknapt, weer een radio studio gebouwd, een antenne opgezet en uitera…

• 0 antwoorden
    • 487 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.