Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.017 discussies in dit forum
-
Ik heb nog een uitzoektape met zeezenders uit de jaren 60. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 30 antwoorden
- 3,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 27 novemberr 2015 20.00- 22.00 uur en 2 december 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Willem Kistemaker Onze vaste luisteraars kennen de mantra al: 1966 is hét topjaar in de popmuziek. Dus er zijn weer orenstrelers te over. Laten we eens bij het 2e uur beginnen vandaag. Na de vertrouwde opening van The Beach Boys (foto) horen we Gilbert Becaud, in een lied dat minstens zo memorabel… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein en wijlen Jan Kat [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 808 weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar gelden: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 921 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 20 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 716 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 821 weergaven
-
-
-
- 1 antwoord
- 760 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 578 weergaven
-
-
Een programma, 2 delen. 1980 klopt niet. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 874 weergaven
-
-
Het was een mooie dag met een zwart randje maar die dag vergeet k nooit meer .. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 17 antwoorden
- 4,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Tja zo kijk je eens in je collectie, 45 jaar geleden was ik 14 met al mijn zakgeld moest ik de laatste 6 uur opnemen op tape koste dacht ik 17,50 gulden ,bandrecorder geleend van mijn broer en opnemen maar. Na de laatste tonen van Veronica gauw naar de huiskamer om te eten en daarnaar de laatste 2 uur luistenen van Noordzee. De dag erna stond in het Parool dat er en Piraat uit Amsterdam op de golflengte doorging, nu had ik de band niet uit gezet ( vergeten) en inderdaad daar stond het nog op, de eerste klanken van Radio 538 . Jammer dat de band vol was zodat er maar en stukje te horen was, maar toch uniek, de band klinkt nog na 45 jaar goed, ik heb het laat…
-
- 13 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 23 antwoorden
- 4,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Full 2 hours of this show including a tour of the Mi.Amigo [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 756 weergaven
-
-
-
In mijn programma wil ik aandacht besteden aan Radio Monique en de gekozen Sateliet-schijven destijds (1985) Heeft er iemand in goede kwaliteit enkele Monique jingles voor mij en met name de jingle "Monique Sateliet-schijf" Alvast bedankt voor de medewerking.
-
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline 1964 03 28 1315-1410 Chris Moore en Simon Dee [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Weer een mooi boekwerkje aan de verzameling toegevoegd.
-
-
- 16 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] Over twee uur is het precies 49 jaar geleden dat dit programma werd uitgezonden.
-
-
- 1 antwoord
- 677 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 443 weergaven
-
-
Het is 21 december 1972. Lex probeert het popjournaal te lezen maar schiet in de lach. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
De opnamen in dit draadje komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. Zoals al eerder aangegeven zitten er in het archief een aantal banden met vele fragmenten. Dat zijn offshore radio opnamen, Duitse conferences/radioprogramma's, individuele platen (van de plaat of van BFBS/Duitse zenders opgenomen). Ik ben van plan om per band steeds 4 files hier te gaan plaatsen (één file per spoor), waarbij ik de Duitse conferences/radioprogramma's en individuele platen/muziek verwijderd heb. Ik heb de offshore opnamen bewerkt om ze optimaal te laten klinken (signaalstoring zo veel mogelijk verwijderd, etc). …
-
-
- 15 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 943 weergaven
-
-
JA HET IS WEER ZO VER!!! Je kunt vanaf NU weer je lijstje sturen voor de Nederbeat top 40 editie 2024, uit te zenden eind januari. Om de zaken goed te laten verlopen is het van belang om dit te doen (spelregels) : – Stuur je lijstje met 10 favoriete Nederbeat platen naar wijdraaien@gmail.com. Alleen deze inzendingen tellen mee. – De titels moeten vallen binnen de releasedata 18-4-1960 t/m 31-8-1974. – Uitsluitend producties van Nederlandse bodem. – Lijstjes zonder rangschikking van 10 tot 1 worden niet in behandeling genomen. – Niet meer dan 2 nummers per artiest, zo houden we het gevarieerd. – Aan de lijst kan geen enkel rec…
-
- 0 antwoorden
- 590 weergaven
-
-
1974-03-27 0900-1000 HansMondt-MuziekTerwijlUwerkt [verborgen inhoud] 1974-03-27 1300-1400 RobOut-RobOutShow [verborgen inhoud] 1974-03-27 1400-1500 BartVanLeeuwen-Top10 Van 1970-08-01 [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V
-
-
- 3 antwoorden
- 807 weergaven
- 1 follower
-