Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  2. Started by martinja,

Radio 819-19881105-1200-1300-RiaValk-DraaiTop3+nonstop [verborgen inhoud] 819-19881105-1300-1400-RaymondBalsink-TexasTop40 [verborgen inhoud] 819-19881105-1400-1500-RaymondBalsink-TexasTop40 [verborgen inhoud]

3. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 17 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  4. Laser Hot Hits [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  5. Zaterdag 19 maart in Nederbeat op 192: wederom een mix van prachtige muziek van eigen bodem. Zaterdagavond om 19.00 in Nederbeat op 192 gaan we van start met de nummer 1 uit de Nederbeat top 40 editie 2022. Ook komt de 2e single van Lucifer (de band met Margriet Eshuijs en Hennie Huisman) aan bod, de voorloper van de hitsingle house for sale. Langspeelplaat van de week is het album and their name is ... Sandy Coast, waar van 2 nummers langs komen. Verder muziek van Left Side, Wally Tax, Tee Set, Brainbox, Solution, kortom, een bont pallet met prachtige bands en solisten uit de vaderlandse muziekgeschiedenis. Al dit moois en meer is te beluisteren op ww…

• 0 antwoorden
    • 554 weergaven
  6. Started by Juul,

Beste Vrienden, Hier twee wav- aiff files met een top 40 door Lex. Kwaliteit prima. Voor de rest weet ik er niks van. Ik denk dat het 1 en dezelfde datum is. Aan jullie de taak om die uit te vinden. Tijd ontbreekt mij. Dank alvast! Juul [verborgen inhoud]

7. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  8. Started by Vincent,

Een uitzending uit 1989 zonder datum: [verborgen inhoud] Het lijkt erop dat de volgorde niet klopt. Wie heeft er tijd om dit uit te zoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

9. Started by Ben,

De tekst in de titel is het enige wat ik op de videoband heb geschreven 🙁 Ik vermoed dat dit een opname uit April 2001 is, opgenomen van ASTRA 1G. Het is ruim 8 uur non-stop muziek met af en toe een jingle en de melding dat het om een testuitzending gaat. [verborgen inhoud] Zie ook : [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 649 weergaven
  10. Started by Vincent,

Ik heb deze nog niet voorbij zien komen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 923 weergaven
  11. Started by Jan-Fre,

Voordat ik het weer vergeet: [verborgen inhoud]

12. Started by Ben,

Onlangs was er een vraag of ik opnamen had van de 1395 met daarop BIGL/Radio London. Nou lees ik net dat ze in 2006 begonnen met uitzenden. Gisteren kwam ik een MD tegen waarop ik geschreven heb dat dit een Radio London op 1395 kHz opname is, van 14 Mei 2005 08:35-11:15. Het is veel non-stop en op het eind hoor ik Ian Damon. Ik vermoed dat ik dit met m'n Blaupunkt buizenradio heb opgenomen. De opname is van erg mooie kwaliteit. Zoals je hieronder kunt zien (bovenste gedeelte van de picture) zat er zo goed als geen dynamiek in de audio, ideaal om in de auto naar te luisteren. De audio frequentie karakteristiek (onderste gedeelte van de picture) liep wat op bij 4 kHz en lie…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 689 weergaven
  13. Started by Eric,

Deze reportage gaat over het begin van Monique. Het start met een interview met de ons aller bekende Hans Knot, [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 568 weergaven
  14. Radio ships Ross Revenge (Radio Monique, Radio Caroline) and Communicator (Laser 558) in 1985 See Ron West, Ad Roberts, James Day, Peter Philips, Susan Charles, Leendert Vingerling, Mike Barrington, Johnny Lewis, Erin Kelly, Tommy Rivers, Theo Tromp, Serge van Gisteren and others. Publicatie met toestemming van Serge Haderman.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 828 weergaven
  15. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  16. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  17. Started by Lokeend,

Wie weet waar het zendschip van Radio Atlantis is gesloopt?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  18. Started by Eric,

Deze opname is getiteld: "Documentaire LP Joost den Draaijer", maar of het een LP is betwijfel ik. Het lijkt me eerder een radio opname (stereo). Die kan natuurlijk ooit zijn uitgekomen op een LP maar klopt dat? Wat me ook opvalt is dat er bij het spreken van Joost op de achterdrond veel geroezemoes aanwezig is. Heb geen verdere gegevens, dus is zoekplaatje. [verborgen inhoud] Waar ik ook geen gegevens van heb: [verborgen inhoud] joostdendraaijertinekeuitdekoers.mp3 [verborgen inhoud] joostdendraaijerholliesspecial40kb.mp3 [verborgen inhoud] joostdendraaijer40kb.mp3 Uiteraard dank aan de oorspronkel…

19. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  21. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 658 weergaven
  22. Started by Vincent,

Ik heb deze niet voorbij zien komen: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. Started by Eric,

1958 11-07-1958 start test uitzendingen Radio Mercur vanaf MV Cheeta via 93.12 mHZ FM 17-07-1958 MV Cheeta slaat van haar ankers 02-08-1958 MV Cheeta terug op zee, herstart uitzendingen Radio Mercur 1959 15-10-1959 oprichting VRON 16-11-1959 "testuitzending" VRON vanuit Amsterdam 09-12-1959 aankoop Borkum Riff door VRON 11-12-1959 inbeslagname middengolfzender VRON 1960 05-02-1960 inbeslagname tweede middengolfzender VRON 18-04-1960 Borkum Riff naar volle zee 21-04-1960 eerste officiële uitzending Radio Veronica op 198 meter 17-05-1960 Radio Veronica verhuist naar 192 meter 00-07-1960 Tineke start bij Veronica 19…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 11 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  25. Started by Eric,

Van de HDD geplukt, herkomst niet bekend (met dank aan originele poster), [verborgen inhoud] Radio London 1965-07-07 Wed 1741-1827 R London (266m) - Kenny & Cash - Beatles Help Album.mp3 [verborgen inhoud] Radio London 1967-08-11 Fri 0755-0840 R London (266m) - Chuck Blair.mp3 [verborgen inhoud] Radio London 1967-08-06 Fabulous 40.mp3 [verborgen inhoud] Radio London 1967-08-13 Ed Stewart.mp3 [verborgen inhoud] Radio London 1967-xx-xx.mp3

• 0 antwoorden
    • 765 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.