Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.301 discussies in dit forum
-
A trip to the radioship MV Ross Revenge (Radio Caroline and Radio Monique) in the summer of 1986 Featuring John Dwyer, Peter Chicago, Erwin van der Bliek, Haagse Harry (Rob van der Ark), Marjo Marcus, Theo Tromp and others. Uit het archief van Rob Olthof †.
-
-
- 2 antwoorden
- 701 weergaven
-
-
Omdat het vandaag tweede Paasdag is, hierbij een opname van een andere feestdag. Deze komt uit het archief van Ad Couwenberg en is opgenomen op 2de Pinksterdag in 1970. [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Deze studio/boordopname komt van een cassette van Alex uit Alkmaar. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ik ben niet helemaal zeker van de exacte datum van deze opnamen, de eerste zou ook van een dag later kunnen zijn (zo staat geschreven op het cassettelabel) en de tweede van 7 Juli volgens het cassettelabel.
-
-
- 1 antwoord
- 404 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 614 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 495 weergaven
-
-
Uit het archief van Ad Couwenberg komen deze twee opnamen: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Als het goed is, is dit m'n 1000-ste posting op Radiotrefpunt, en dan kan het alleen maar RNI betreffen
-
-
- 3 antwoorden
- 772 weergaven
-
-
Zo'n 15 jaar terug heb ik uitgebreid gecorrespondeerd met een ambtenaar die op de ministerie van CRM werkte. Een deel van z'n corr. vond ik weer in het archief. Het geeft toch een aardig beeld hoe er tegen Veronica in 1973 (de debatten in de 2e kamer ) aan gekeken werd. =============================================================
-
- 0 antwoorden
- 675 weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opname komt van Alex uit Alkmaar en stond in zo'n 5 stukken verdeeld over de A-en B-kanten van twee cassettes (er zitten dus wat "knipjes" in). Volgens het cassettelabel is deze van 5 December 1979, maar ik vermoed dat dat 2 December moet zijn (5 op z'n kop met wat fantasie ) [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Laser Hot Hits [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
-
Vers uit het cassettedeck: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 12 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
RNI-19720414-1941-2000-TerryDavis-TargetTen-(1367kHz) RNI-19720414-2000-2019-TerryDavis-TargetTen-(1367kHz) [verborgen inhoud] groet, Hans
-
- 0 antwoorden
- 681 weergaven
-
-
RNI-19720408-1302-1320-FerryMaat-SuperTop50-(1300-NewsByHansTenHooge)-(1367kHz) RNI-19720408-2135-2200-BrianMcKenzie-BrianMcKenzieShow-(1367kHz) RNI-19720408-2200-2223-BrianMcKenzie-BrianMcKenzieShow-(1367kHz) [verborgen inhoud] groet, Hans
-
- 0 antwoorden
- 691 weergaven
-
-
De opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud] Je hoort de laatste paar minuten van het programma van Sieb, gevolgd door een uur Chiel Montagne. Daarna gaat de zender uit de lucht, hoor je de afstemknop van de radio over "de band rollen" en kun je hier verder luisteren :
-
- 0 antwoorden
- 724 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Je hoort Robin Banks tot 02:00 en daarna een half uur Brian McKenzie. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 462 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 586 weergaven
-
-
Deze Veronica zendersluiting op kalenderdag 12 Juli 1973 komt uit het archief van Ad Couwenberg. Ik weet dat RNI wel 's een "wasting your batteries" message na de laatste uitzending, maar hier hoor ik dat ook Veronica nog wat extra "mededelingen" liet horen voordat de zender uit de lucht ging. Een dame met iets over "een band af" en een heer met iets van "onhebbelijk". [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 572 weergaven
-
-
Dit laatste half uurtje voor de zendersluiting van RNI op 12 Juli 1973 komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 506 weergaven
-
-
Deze opname heb ik ooit 's van Colin Lees gekregen. Het is werkelijk een prachtige opname en een geweldig programma. [verborgen inhoud] Hier kun je wat meer over Colin Lees Lezen : [verborgen inhoud] Helaas is hij in 2013 veel te jong overleden.
-
- 0 antwoorden
- 507 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 526 weergaven
-
-
Laser Hot Hits [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 555 weergaven
-
-
Deze opnamen komen van James Hutchison. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 682 weergaven
-
-
Vers uit het cassettedeck: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Deze cassette komt uit de collectie van Alex uit Alkmaar. Als ik het cassettelabel mag geloven is dit opgenomen op een zaterdag, het bericht over Glenholmes doet me vermoeden dat dit mogelijk is opgenomen op zondag of maandag. [verborgen inhoud] Ook zie ik de term Oud en Nieuw, maar ook Windkracht 4-6 als programma titel
-
-
- 2 antwoorden
- 656 weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 0 antwoorden
- 402 weergaven
-