Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
Deze opname komt van een videoband van Continente 😉 Gelukkig gaf de videorecorder zelf op de band aan wat ik had geprogrammeerd (dag en tijd). Opgenomen van ASTRA. Je hoort Nick Solomon van 02:00-04:00, Colin Ward van 04:00-06:00 en daarna nog een stukje nieuws van QeFM. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 480 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Geen idee waar ik dit ooit vandaan heb gehaald. Kan het me niet meer herinneren. Dank aan ieder die deze opname mogelijk maakte. Wel leuk om weer s terug te horen [verborgen inhoud] Reunie t Zoetermeer 07-06-1975 - Adje Bouman Top 10 deel 1.mp3 [verborgen inhoud] Reunie t Zoetermeer 07-06-1975 - Adje Bouman Top 10 deel 2.mp3 [verborgen inhoud] All 2 files
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Atlantis - 1973 - 1330-1400 - Gerard Van Der Zee [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Beste zeezender vrienden en "bewaarders". Jaren geleden kregen we van een zeezender luisteraar een doos vol met 4-sparen tapes. Niels was zo vriendelijk om de tapes te digitaliseren maar veel info ontbrak. Daar tegenover staat de kwaliteit prima is te noemen! Ik heb de 7Gb aan opnamen opgeborgen in m'n archief maar ik kwam het nu weer tegen. Maar de tijd ontbreekt mij ook om alles tot in detail af te luisteren dus ik roep jullie hulp in. Als tegenprestatie hier de opname in de grootst mogelijke kwaliteit ( AIFF - WAV) mono. Dus rechtstreeks van de 4 sporen tape. Wat ik wel even snel heb gehoord dat er ook RNI ( Tony Berk en Joost ) b…
-
-
- 42 antwoorden
- 4,8k weergaven
- 2 followers
-
-
Swinging Radio England, deel van de gegevens ontbreken. Als iemand meer gegevens heeft, horen we het graag. [verborgen inhoud] SRE 1966-07-xx.mp3 [verborgen inhoud] SRE 1966-06-xx Larry Dean Show.mp3 [verborgen inhoud] SRE - xx-xx-xx - test.mp3 [verborgen inhoud] SRE 355m 1966-05-xx - 1523-1612u test.mp3 [verborgen inhoud] All 4 files
-
-
- 11 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Radio Delmare, helaas ontbreekt datum, tijd e.d. Graag aanvulling... [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
-
De Eerste Vlaamse nationale Zeezenderdag in Beervelde op 26 februari 2000 Serge van Gisteren interviewt Georges de Caluwé jun., Theo van der Velde, Ton Schipper, Stan Haag, Jan Veldkamp, Herbert Visser, Otto, Marc Jacobs, Adriaan van Landschoot, Kees Borrel en Ad Roberts. Publicatie met toestemming van Serge Haderman. Hier zijn talrijke foto's: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 539 weergaven
-
-
Ad, heeft de meersporen tape altijd mooi bewaard van alle actie jingles. En onze Niels heeft die jingles allemaal opnieuw gemikst maar nu in stereo. En omdat het zulk mooi weer is..........................geniet ervan. ©Stichting Norderney [verborgen inhoud]
-
-
- 28 antwoorden
- 3,9k weergaven
- 2 followers
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 795 weergaven
-
-
Wie weet wat de verdere loopbaan is van de dj Jan van der Meer (Rob Hessing) een van de eerste live dj's dj Radio Mi Amigo. Mij is alleen bekend dat hij nog bij het ANP heeft gewerkt.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Radio 558-19880710-1200-1600-ErwinvanderBliek-Top50 [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
The MV Ross Revenge (Radio Caroline, Radio Monique) and the MV Communicator (Laser 558) in 1985 See Grant Benson, Simon Barrett, Rob Olthof, Leendert Vingerling, Piet Treffers, Mike Barrington and others. From the Rob Olthof † archive.
-
-
- 3 antwoorden
- 710 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 533 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 11 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Bovengenoemde show staat op mijn PC met als datum 1.12.1977, maar deze datum kan niet kloppen. Wie helpt mij uit de brand?
-
-
- 3 antwoorden
- 754 weergaven
- 1 follower
-
-
In april 1965 werd het 5-jarig bestaan van Radio Veronica gevierd. De meligheid sloeg toe en de drank ook. Toch belette het Chiel Montagne niet om een parodie op het spel kaarten op te nemen maar dan gelardeerd met interne grapjes ?................. We hebben het al eens gedraaid tijdens een reunie uitzending. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 842 weergaven
- 1 follower
-
-
A trip to the radio ship Jenni Baynton (Radio Seagull) on 26th August 2018 See Alan Beech, Chris Cooper, Mandy Morton, Sietse Brouwer
-
- 0 antwoorden
- 408 weergaven
-
-
Ik vond nog een mapje met een aantal uitzoekprogramma's. Wie kan deze dateren? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 924 weergaven
-
-
Ik vond nog een mapje met een aantal uitzoekprogramma's. Wie kan deze dateren? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Weet iemand wie dit programma presenteerde?
-
-
- 14 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Very sad news: former Radio Caroline DJ (1978-80) Tom Hardy died yesterday in a Dublin hospital after suffering a heart attack. Our sincere condolences to his family and friends. RIP Tom. Sorry...bron vergeten te melden: bovenstaande info kwam van The Pirate Radio Hall of Fame op FB
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Alistair Davis één van de velen die het niet haalden In de loop van de periode 1958 tot en met 1993 hebben ontzettend veel mensen als deejay bij diverse zeezenders gewerkt. Maar er is natuurlijk ook een groot aantal dat een poging ondernam ook aan de bak te komen en een prachtige loopbaan tegemoet te gaan. Tal van proefopnamen zijn de diverse programmaleiders van de zeezenders toegestuurd, waarbij vaak een bedankbriefje werd teruggestuurd. Of er werd helemaal niet gereageerd en slechts voor een andere groep werd er een uitnodiging tot gesprek verzonden. Weer anderen kregen een telefoontje, drie dagen nadat men een proeftape had gekregen bij het betreffende radiostat…
-
-
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-