Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.018 discussies in dit forum
-
Ad Roberts, Herman de Graaf, Rob Hudson, Paul De wit, Frits Koning, Rob Harthold, Johan Visser, Eric Beekman, Peter van Den Holst. Hans Verlaan, Tom V.De Velden, Wim de Valk, Ruud Van Velsen en Johan Vermeer. Allemaal hebben ze korte of langere tijd met radio Unique( FM ) te maken gehad. De laatste tijd plaatsen we oude opnames en de bijbehorende verhalen uit die tijd op het forum En soms worden de dwarsverbanden tussen land en zee duidelijk zichtbaar...
-
- 7 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 796 weergaven
-
-
RNI-19720814-1700-1900-HansTenHooge-Driemaster [verborgen inhoud] RNI-19740712-0730-0900-DickDeGraaf-Buitengaats [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Four recordings from September 1983 provided by Brian Nichols. Vier opnames uit september 1983 beschikbaar gesteld door Brian Nichols. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 627 weergaven
-
-
Radio Delmare's MV Martina in de zomer van 1979 Uit het archief van Rob Olthof †.
-
-
- 10 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 944 weergaven
-
-
Deze opname komt uit de collectie van Eugèn Bruggeman. Hitbewust werd gepresenteerd door Lex Harding en de Jukebox door Stan Haag. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
In het begin van 1971 zou vanaf de Mebo-II de programma's van Radio Marina starten, dit is (gelukkig) nooit doorgegaan omdat het een totaal Fake-station was. Gedurende de jaren 70 kwam er een opname van "Radio Marina" in de omloop maar wat ik me nu afvraag.. is dat nu wel of niet uitgezonden vanaf de Mebo-II??? Ik kan het me niet voorstellen dat die opname "echt"is, maar wie heeft hier meer info over, Hans Knot heeft er ooit een artikel over radio Marina gemaakt. Ook hadden de heren achter "Radio Marina" een contract met Capital Radio in 1970, maar dat was alleen om Veronica te kunnen chanteren en bij de broers Verweij te kunnen cashen. Wie weet nog meer van de in'…
-
-
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Gedurende de Engelse verkiezingen in 1970 werd Radio Northsea International tijdelijk Radio Caroline. De laatste dag dat ze uitzonden als "Caroline" was 20 Juni 1970. Een van de DJ's waar ik in die tijd helemaal weg van was, dat was de Amerikaan Larry Tremain, met zijn snelle praten, ruige stem en leuke platen. Ik deel een opname met jullie van die laatste dag "Caroline" vanaf de "painted lady Mebo-2"... Maakten ze hedentendaage nog maar zulke radio................ Radio "Caroline" - 20 Juni 1970 - 11:58-12:00 Andy Archer / 12:00-13:01 Larry Tremain [verborgen inhoud] Heerlijk om dit weer terug te horen... was er nu nog maar zulke radio....…
-
-
- 3 antwoorden
- 597 weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opname van precies 45 jaar geleden komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 954 weergaven
-
-
Deze mooie FM opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 864 weergaven
- 1 follower
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 562 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Caroline-19770720-962-0855-0940-RogerMathews-StuartRussell-BRP2-S2-3.MP3 opname Oostende, 14 dagen na de verhuis van 953 naar 962khz
-
-
- 3 antwoorden
- 968 weergaven
-
-
Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 779 weergaven
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 861 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 353 weergaven
-
-
Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 572 weergaven
-
-
‘Veronica’ als maatstaf De Nieuwe Koers is een sinds 1969 bestaande uitgave waarbij men stelt een geloofwaardig opinieblad te zijn. ‘Met diepgravende, verbindende en betrokken journalistiek. Het snelle oordeel voorbij, de ontmoeting voorop.’ Een uitgave vooral gericht op Christenen. In het knipselarchief van Max Lewin, dat onze Stichting Media Communicatie jaren geleden overnam, vond ik een artikel over de demonstratie, die op 18 april 1973 in Den Haag werd gehouden door meer dan 100.000 voornamelijk jongeren. Dit met als doel te pleiten voor het behoud van Radio Veronica en andere zeezenders. 65 plussers van nu hebben daar nog steeds ui…
-
-
- 2 antwoorden
- 520 weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] Caroline-19900331-1300-1400-RickyJones [verborgen inhoud] Caroline-19900331-1500-1600-AndyBradgate
-
- 0 antwoorden
- 415 weergaven
-
-
Zijn er opnamen beschikbaar van RNI en veronica waarin het verankeren van de Mi Amigo naast veronica en RNI door deze stations wordt gemeld??
-
- 0 antwoorden
- 435 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Emile Grivel. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 484 weergaven
-
-
......geen MG. Maar een Fiat Spider 124 uit circa 1970, kijk maar goed naar de achterkant. Wij hebben twee MG B's gehad en die zien er iets anders uit. Out maakte ook met veel geestdrift commercials voor het merk Fiat. Eén en ander kwam ik tegen in het boek van Marjan van den Dorpe. Leuk geschreven allemaal. Zeker de omstandigheden waaronder zij kennis maakte met de zeezender Veronica, toeval dus. Mijn kennismaking met zeezenders in juni 1964 was ook het gevolg van een toevallige visles aan de Loosdrechtse Plassen. Ook beschrijft Marjan de auto die ze in het gezin hadden, een Simca Beaulieu, voor die tijd een serieus automobiel die afgeleid was van Ford. Je had de keus ui…
-
- 0 antwoorden
- 324 weergaven
-
-
Uit 1972 het programma Target Ten met Terry Davis. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-