Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Monique 1987 07-26 1352-1440 FerryEden – ErwinVanDerBliek – Hitmuseum [verborgen inhoud] Groet, Bertus

2. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 814 weergaven
  3. Started by Juul,

Ook weer van een cassette door Jelle Boonstra die ik uit een "nalatenschap" kreeg. Erg aardig om te horen. [verborgen inhoud]

4. Op 28 Augustus 2004, tussen 14:00 en 16:45 presenteerden Joost den Draaijer en Jan van Veen de eerste Veronica Top 40 van 2 Januari 1965. Het nieuws wordt gelezen door Cees Man in 't Veld en in het tweede deel hieronder komt Bert Alting praten over Frans Nienhuis. Een ontzettend gezellig programma met en van twee échte radioreuzen!! Dit zijn de fragmenten uit het programma, dat liep van 14:00 tot 15:00: Dit zijn de fragmenten uit het programma, dat liep van 15:00 tot ~16:45: Mocht je mee willen lezen met deze Top 40, dan kun je hier doen : [verborgen inhoud] PS Deel 1 dacht ik al…

• 0 antwoorden
    • 662 weergaven
  5. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 490 weergaven
  6. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 533 weergaven
  8. Started by Juul,

In 1990 verkocht Jelle Boonstra een cassette op o.a. Radio dagen met het label "prime". Hij was overigens niet de enige die dat deed. Er was een levendige handel in dat spul. Hij noemde de cassette "Veronica 1990-Studio-Archief-1960-1974" En alleraardigste verzameling moet ik zeggen. Een paar jaar terug kreeg ik die cassette van iemand en heb 'em gedigitaliseerd. En dan ga ik de zaak nu "wissen". [verborgen inhoud] Hij is de tekst die er bij zat: ( dus niet van mij ). " Bron: primetime, 1990 Veronica, studio-archief 1960-1974 1. Studiojingles Veronica uit hun eerste echte pakket, gemaakt do…

9. Op 13 Maart 2010 presenteerde Erik de Zwart de Veronica Top 40 van 13 Maart 1971 vanuit Rockart. Ik heb daar fragmenten van gefilmd en die kun je, in twee delen, hier bekijken: Uur 1 : Uur 2 : PS Ik meende deel 1 hier als 's gepost te hebben, maar kan deze niet meer terugvinden.

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 809 weergaven
  10. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  11. Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 939 weergaven
  12. Started by Jan-Fre,

Uit een mail van het Beatles museum in Almaar: De datum blijft staan, het was even spannend of Corona maatregelingen roet in het eten zouden gooien, maar dat is gelukkig niet het geval, dus zet de datum maar in je agenda, 4 december, grand opening van de George Harrison tentoonstelling, openingen van het Elvis museum en niet te vergeten het Zeezender museum. Het gaat een zeer bijzondere dag worden met live muziek van Beatles en Elvis acts, DJ's van Veronica en leuke aanbiedingen. Ga het niet missen, het gaat echt een super leuke dag worden, en natuurlijk zullen we voor deze dag een zeer speciale toegangskaart laten drukken, speciaal om deze dag nog specialer…

13. Started by jan V,

1972-11-18 Tineke Koffietijd studio 1000-1100 [verborgen inhoud] met dank aan de Stichting Norderney gr jan V

14. Started by Ben,

Ik ben begonnen met een aantal video's, die ik gemaakt heb op 31 Augustus 2010, on-line te zetten. Ik zal die niet allemaal separaat aankondigen, ze zullen de komende tijd onder deze playlist verschijnen: [verborgen inhoud] Vandaag heb ik een tweede video, in dit geval met fragmenten uit het programma van Ad Roberts, erbij gezet. Het nieuws wordt gelezen door Dick Klees.

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  15. [verborgen inhoud] Wie herinnert zich nog de zeezender Capital radio vanaf de MV Mi amigo? Op 259 liet Stan Haag weten dat Veronica een joke was geweest van Mi Amigo en aan boord start erna een uitzending van de zeezender Capital. 1855-1905

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Started by martinja,

Radio Caroline 1979.04.18 1000-1100 Tussen keuken en kombuis - Ad Roberts [verborgen inhoud]

17. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Wordt vervolgd.

18. Hans plaatste van de week een opname van deze datum en bij het archieveren kwam ik deze tegen: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  19. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

20. [verborgen inhoud] nacht van 12 op 13 november

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 613 weergaven
  21. Let’s go back to 11 o’clock in the morning of March the 4th 1970 RNI Andy Archer and Coffeebreak with quest Hannibal talking about the time on the Galaxy and more. 47 min. Recorded in South Benfleet [verborgen inhoud]

22. Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  23. From the days the AM quality from RNI was fair, although Andy Archer promised 100 kW soon. Here a recording part 1 from March 1st 1970 starting a few minutes past 12 o'clock in the night [verborgen inhoud]

24. [verborgen inhoud] Vermoedelijk klopt de datum niet

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 518 weergaven
  25. In Augustus 2004 kwamen de radio programma's, die via de 828 werden uitgezonden ivm de herdenking van het verdwijnen van Veronica op 31 Augustus 1974, uit studio Lapershoek. Hier kun je een aantal fragmenten zien en horen van het programma van Lex Harding, dat op 31 Augustus 2004 werd uitgezonden tussen 16:00 en 17:00. Lex Harding spreekt met Patricia Paay, onder andere over "vroeger bij Radio Veronica" en Patricia vertelt wie zij een "schat" vond, maar ook wie zij de "grootste arrogante bal" vond. Adam Curry schuift ook aan.

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.