Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De opnames komen uit het archief van Douwe Dijkstra

• 1 antwoord
    • 661 weergaven
  2. A trip to the MV Ross Revenge and the MV Communicator on 29th July 1984. © 177 pictures: Hans-Joachim Backhus. [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  3. gevonden op het wereldwijde web ... en van zeer goede kwaliteit. Half uurtje Roger Twiggy Day uit oktober 1966 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 599 weergaven
  4. Een erfgenaam van Radio London kan je dit online radiostation niet noemen. Het station streamt wel muziek van de jaren 60 en 70 met tussendoor de bekende jingles van Radio London, maar dat is dan ook niet meer dan dat. Een ordinaire jukebox-radio dus met 'misbruik' van de jingles van Radio London. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 997 weergaven
  5. Started by Roel Dickse,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 652 weergaven
  6. [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 636 weergaven
  7. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Veronica - 19680300 - 1600-1645 - Rob Out Show [verborgen inhoud]

9. Started by martinja,

Veronica261263AnoushkaMuziekBijDeLunch [verborgen inhoud] Veronica01011970KlaasVaakRadioDrama00000100 [verborgen inhoud] Veronica01011974LexHarding17001800 [verborgen inhoud]

10. Started by Vincent,

Martinja heeft in de afgelopen dagen grote delen van 16-02-1978 online gezet. Daarmee is deze dag nu compleet in het archief. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En het vervolg met Radio Caroline: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  11. Started by Jan-Fre,

Ik zat net een Frans van der Beek show uit juli 1974 te luisteren. Frans zegt dat de techniek in handen is van Herman van der Velden, onder supervisie van Dick Boll. Wie was die Herman van der Velden eigenlijk? Wellicht is er iemand die het weet. Jan-Fré

• 5 antwoorden
    • 2k weergaven
  12. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ik zoek de presentatie/programmanaam.

• 8 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  13. Met dank aan © Stichting Norderney : [verborgen inhoud] Radio Veronica - 1974-08-31 0000-0100 - Unknown - De Kolder Op ZolderShow.mp3 [verborgen inhoud] Radio Veronica - 1974-08-31 0100-0200 - Unknown - De Kolder Op ZolderShow.mp3 [verborgen inhoud] Radio Veronica - 1974-08-31 0200-0300 - Unknown - De Kolder Op ZolderShow.mp3 [verborgen inhoud] Radio Veronica - 1974-08-31 0300-0400 - Nonstop Plus Zender Uit De Lucht.mp3 [verborgen inhoud] Radio Veronica - 1974-08-31 0400-0500 - Nonstop Plus Zend Vermogen Omhoog.mp3 [verborgen inhoud] Radio Veronica - 1974-08-31 0500-0600 - Nonstop Plus Zend Vermogen Omhoog.mp3 [verborgen inhoud] Radio Veronica - 1974-08…

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

15. Started by Jan-Fre,

Ik heb net een uurtje Caroline 558 geluisterd die ik al op 13 februari 2016 had gedownload van de Golden Radio groep. Het is zo te horen een Nederlandse dj die zich Harry Anderson noemt en stone coal english spreekt. Iemand een idee wie het is? [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  16. Started by Juul,

In Juli 1970 begonnen we met de LP top 20. Ik heb wel wat scans , maar wie heeft een mooi lijstje van de LP top 20 van 1970 ? Dank !

17. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 804 weergaven
  18. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  19. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  20. Started by Helmut,

Ik herinner me nog goed toen Veronica plotseling op 259 terug was vanaf de Mi Amigo. Later was Veronica op 538 terug en ook nog op 259 te beluisteren. Op de Mi Amigo bevond zich toen alleen een noodantenne en het vermogen was, geloof ik 10 kW. Hoe was het verschil toen tussen de twee frequenties? Bij mij in Dusseldorp kwam 259 redelijk goed door toen.

• 0 antwoorden
    • 799 weergaven
  21. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 866 weergaven
  22. The Mebo II (Radio Nordsee International) in early 1973 (8 pictures) © Noord-Hollands Archief, collectie Fotopersbureau De Boer [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 740 weergaven
  23. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  24. Started by Moby,

[verborgen inhoud]

25. Started by jan V,

1971-05-24 1400-1500 ChielMontagne [verborgen inhoud] 1974-05-24 1100-1200 StanHaag-StanHaagVandaag [verborgen inhoud] 1974-05-24 1500-1600 HansMondt-HansMondtShow [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.