Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  2. Monique-19860111-0900-1000-WimDeValk-3om3GouweOuwe-28min [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Started by Jan-Fre,

Het was het jaar van de zeezender-explosie voor de Britse kust. Radio Caroline startte op 28 maart, gevolgd door Radio Atlanta, Radio Sutch, Radio Invucta en Radio City. In december verscheen de grootste bedreiging voor Caroline en de BBC voor de kust: De Galaxy van Radio London. Op 23 december 1964 begonnen de uitzendingen. Maar daarvoor werd er nog even getest: 1964.12.00 09:24-09:35 Test met Pete Brady: http://www.mediafire.com/?fd3v644qdd3jcjm Diezelfde maand, op de zestiende, werd het fort van Radio Invicta bevoorraad door eigenaar Tom Pepper. Het was mistig die dag. Na de bevoorrading keerde Pepper terug naar land met zijn klein scheepje. DJ Simon As…

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  4. Voice of Peace 1-11-1988 [verborgen inhoud] Afternoon Delight - Kenny Page 16.45 - 17.00 Golden Hour - John McDonald 17.00-18.00 Twilight Time - Martin Murphy 18.00 -18.17

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  7. Started by Jan-Fre,

Heeft iemand een idee wat de titel en de uitvoerende(n) is/zijn van de American Texas Top 40 die in 1988/1989 werd uitgezonden op Radio 558 en 819? Ik kan het zelf nergens vinden. Wellicht dat iemand het weet.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  8. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

​Zaterdag 13 december a.s wordt een Vinyl~Special van 14.00 tot 15.00 opgenomen in Museum Rock Art te Hoek van Holland. Deze special gaat over de decembermaand van 1965. Met unieke fragmenten van Radio Veronica, De Engelse Piratenzenders en diverse fragmenten van ons grote voorbeeld…de radiostations uit Amerika. Adriaan Bouman presenteert… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. VOP 25.06.1976 17.09 to 17.52 Stevie Gordon [verborgen inhoud]

10. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  11. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  12. Started by martinja,

flashback show 48b 09 06 2002 [verborgen inhoud]

13. Started by martinja,

Laser558-21071984 13501520 [verborgen inhoud] Laser558-24081984 10551225 [verborgen inhoud] Laser558-29121984DavidLeeStoneMorningShow [verborgen inhoud] Laser558-31051984 12301400 [verborgen inhoud] Laser558-SteveMasters23220048 [verborgen inhoud]

14. Radio Monique [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  15. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

16. Started by Alex,

Bob had ook nog wat cassettes, o.a. deze van Radio Caroline van 21 april 1986 van ongeveer 15.30 tot 17.00 uur. Ik weet niet of deze al eens online gestaan heeft. Met nieuws gelezen door Andy Johnson. De Dj Ian Akres. (dank Robin)! [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Natuurlijk ook nog even een sticker uit de Bob Bootsma verzameling, dank Bob. Ian Akers Andy Johnson foto: [verborgen inhoud]

• 11 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. Gast
    Started by Gast,

1 van de meest kenmerkende elementen van de Mi Amigo was het legendarische "dekhuis", in 1960 1 van de grote verbouwingsklussen om van de Olga een zendschip te maken, Bonjour-MagdaMaria en later Mi Amigo, in dat in de kleur WIT. In 1972 werd de Mi Amigo vrijgekocht en belandde het als interum oplossing in Zaandam alwaar men begon de boel weer bewoonbaar te maken. En dan opeens wordt het dekhuis in N.S< Nederlandse spoorwegen> geel geschilderd met zwarte belettering, kijk hier maar even.......[verborgen inhoud] Helaas kan Jan Kat ons niet meer vertellen waarom en hoezo en door wie, wel zien we in 1976 dat ook de Aegir van Delmare deze kleuren krijgt op delen van dit sche…

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  18. Veronica 1973 12-23 1200-1300 WillLuikinga – FietsenRondDeTafel [verborgen inhoud] Groet, Bertus

19. Started by hans knot,

Scooped recording Radio London 1967 Mark Roman, Pete Drummond and Jonathan King. Finally found 13 min and also short pieces Caroline Tommy Vance and Colin Berry 1967. Next some records on the 65 min long recording from the Hans Hogendoorn collection [verborgen inhoud]

20. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  21. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  23. Started by mart538,

Hallo, Wie kan mijn helpen aan 2 jingles promo's van Tony Allen in redelijke kwaliteit. Promo met de muziek van de Time of your'e life ( L.A ) Promo met de muziek van The Love Ship.( L.A ) Alvast bedankt. Mart538

24. Started by wim1958,

Ik ben heel erg geïnteresseerd in de prille begin tijd van Radio Caroline in 1964. En dan bedoel ik de voorbereidingen en de eerste uitzend dagen. Het fascineert me. Ik zou zo graag wat opnamen terug horen van die eerste dagen, is dat bewaard gebleven bij sommige van jullie? En wat ik me afvroeg, leeft Christopher Moore nog? Wim de Lang

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Started by thijs5326,

Bron: Dagblad van het Noorden, 10-5-1960

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.