Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.302 discussies in dit forum
-
From August 16 1974 a roundtour of the MV Mi Amigo with Brian Anderson, Norman Barrington,Tony Allen and Johnny Jason. Some reprocessing for aging anorak ears. For Internet radiocafe and G Stevens Board. http://www77.zippyshare.com/v/Q8ERseJQ/file.html http://www6.zippyshare.com/v/t2bllpWK/file.html http://www12.zippyshare.com/v/StpDmIsV/file.html And from Aug 14 1974 roundtour onboard the Mebo 2 by Robin Banks and Bob Noakes. http://www6.zippyshare.com/v/RUOz00T5/file.html http://www15.zippyshare.com/v/JJH1Xy26/file.html Paul de Haan.
-
- 2 antwoorden
- 822 weergaven
-
-
Volgende mapje op de harde schijf: Voice of Peace. Opnamen moeten afkomstig zijn uit augustus 1977. Exacte datum is niet bekend, ook niet of ze van dezelfde dag zijn. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Voor de puzzelaars een aantal opnamen uit augustus 1979 die nog niet gedateerd zijn. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Met het opruimen van een harde schijf kwam ik weer een leuk mapje Caroline tegen. Deel 1: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Een opname die nog niet is gedateerd en waar van de uitvoerende nog niet is opgezocht. Iemand zin om 'te puzzelen'? [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 997 weergaven
-
-
In augustus 1984 werd de de Top 500 herhaald. De eerste dag: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Nog eentje, een drie kwartiertje. Gegevens overgenomen van cassette, niet gecontroleerd. Datum niet bekend. [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
50 jaar geleden in voorjaar van 1974 werd deze foto gemaakt van een amfibie voertuig welke het ruime sop had gekozen vanaf het strand van Zandvoort en koers zette naar de Mi Amigo zo'n 4 zeemijlen uit de kust van Scheveningen. Aanboord oa de Grijze langharige initiatief nemer van Caroline in 1964, Ronan. Dat betekent dat het nu in 2024 ook 60 jaar geleden is dat Caroline voor het eerst de ether instoomde. Toen in het voorjaar en zomer van 1974 was Caroline niet alleen een zeer sterk am signaal op 259 maar ook de programma's waren van voortreffelijke kwaliteit. Veel beter dan deze twee uren met His Lordship Archer kan het niet worden. Caroline, Andy Archer op een zond…
-
- 0 antwoorden
- 650 weergaven
-
-
Op aanraden van Rob Mesander het boek Averechts van Erik Schaap over Max Lewin gekocht. Heel veel info over de start en begintijd van Radio Veronica. Mooie aanwinst.
-
- 0 antwoorden
- 759 weergaven
-
-
"AVRO's Televizier" maakte een reportage over de start van Radio Atlantis op 15 Juli 1973. De reportage werd een dag later, 16 Juli 1973, uitgezonden op de Nederlandse TV. Een interview met de toen 25 jaar oude Adriaan van Landschoot en zijn jurist. Met dank aan de downloadclub in 2008. AVRO "Televizier Magazine" - Nederland -1 - 16 Juli 1973 [verborgen inhoud] En de eerste "volledige" dag van Radio Atlantis was op 16 Juli 1973. de opening van de dag met Mike Moorkens, met daarvoor nog net wat nonstop vanaf de Mi Amigo met een van de mooiste platen uit 1973 "Give me love" van George Harrison en de filler die toen veel werd gebruikt "Zig zag" van de F…
-
-
- 1 antwoord
- 593 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Met interview Hendrik Verwey over de brandstichting op RNI
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Opname van tv Avro's televizier van maandag 9 april 1973 gesprek met Rob Out over terugkeer via MV Mi Amigo... [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 990 weergaven
-
-
De Listen Again service van Azanorak houdt op te bestaan. Er zijn teveel juridische haken en ogen. Alle files worden een dezer dagen verwijderd. Dus als je nog iets wilt downloaden moet je er snel bij zijn. De historische opnamen tot 1991 blijven nog wel staan voorlopig. Het is jammer, maar de copyright houders jagen iedereen achterna. Zelf heb ik ook al mijn opnamen van internet moeten verwijderen. En zo zijn we nog niks verder sinds 1967... Theo Vincent, omdat ik niet wist waar dit te plaatsen heb ik het hier maar geplaatst. Als het anders moet, dan graag verplaatsen.
-
Overbekend, maar voor wie ze nog niet heeft; [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit het archoef van Douwe Dijkstra
-
Volgens de omschrijving van de tape Mi Amigo uit 1974, maar volgens mij zijn het opnames van de B-Day van 29-2-1972; [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 1 antwoord
- 729 weergaven
-
-
In de jaren 60 maakten we veel reklame voor badpaviljoen Hindelopen. Het was nl eigendoom van de Verwij's. Filmpie......
-
Op [verborgen inhoud] is een pagina aangemaakt over het programma Baken 16. Ik heb deze vanmorgen aangevuld met wat gegevens betreffende dit middagprogramma van Radio Mi Amigo en Radio Caroline. Dit heb ik gedaan aan de hand van de beschikbare radioprogramma's: http://www.radiopedia.nl/wiki/Baken_16 Hebben jullie aanvullende (verifeerbare) informatie?
-
- 40 antwoorden
- 12,1k weergaven
-
-
En hierbij ook nog een Baken 16 uit 1977: [verborgen inhoud] 1977 07 20 Radio Mi Amigo 1200-1300 Baken 16 Frank v.d. Mast en Hugo Meulenhof.mp3 60 MB 1977 07 20 Radio Mi Amigo 1300-1400 Baken 16 Frank v.d. Mast en Hugo Meulenhof.mp3 50 MB
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hierbij een paar recent gedigitaliseerde cassettes uit eigen collectie. Veel plezier ermee! [verborgen inhoud] 1976 12 29 Radio Mi Amigo 1200-1300 Baken 16-Marc Jacobs & Frank v.d. Mast.mp3 60 MB 1976 12 29 Radio Mi Amigo 1300-1400 Baken 16-Marc Jacobs & Frank v.d. Mast.mp3 60 MB
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Beste forummers, Heeft iemand voor mij Baken 16 van 29 maart 2026 en zou die deze willen posten? Helaas gemist. Bedankt, Cas.
-
- 0 antwoorden
- 242 weergaven
-
-
Deze opname is volgens de filenaam uit 1974. Dat kan dus niet. Iemand zin om de juiste datum erbij te zoeken? [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Vandaag precies 37 jaar geleden uitgezonden op Mi Amigo: Baken 16, toen al aflevering 241. Van 12:00-13:00 in een presentatie van Hugo Meulenhoff. Ik herinner me deze tijd nog alsof het gisteren was.... http://www37.zippyshare.com/v/91345025/file.html Jan-Fré
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Uit wat mij betreft het beste jaar van Mi Amigo [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
UNIEKE FEESTELIJKE UITZENDING VAN BAKEN 16 VANWEGE 49e VERJAARDAG Baken 16 bestaat komende week 49 jaar en daarom zendt Mi Amigo Radio -La Auténtica- op zondag 27 juli tussen 12.00 en 14.00 uur een feestelijke nieuwe aflevering uit van dit roemruchte liveprogramma. Presentatie: Marc Jacobs, Bart van Leeuwen en Johan Visser (Ron Bisschop). Het wordt een uitzending vol herinneringen aan het leven aan boord van het zendschip, inclusief alle ups en downs (letterlijk en figuurlijk) oude fragmenten, jingles en de muziek die zij toen het leukst vonden en nu nog steeds vinden. Het Mi Amigo programma Baken 16 beleefde op 23 juli 1976 om 12.00 uur zijn eerste uitzending, live vanaf…
-
-
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-