Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.302 discussies in dit forum
-
Veronica 1973 12-23 1300-1400 Tineke – Fant – FietsenRondDeTafel [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
-
- 3 antwoorden
- 329 weergaven
- 1 follower
-
-
Ruim 4 uur Radio Caroline uit het archief van Cas. Ik heb geen verdere gegevens over datum en tijd. Ik plaats het hier in twee delen in de hoop dat iemand het wil dateren. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Ik ben momenteel bezig met de voorbereiding van een lang artikel in de serie muziek, media en andere herinneringen en dit keer het jaar 1965. Ondermeer komt het volgende erin voor. Wie heeft dit programma ooit gezien en zo ja vertel er eens iets meer over Zo kwam ik ook nog een knipsel tegen waarin de opnamen werden aangekondigd van een nieuw televisieprogramma, dat op 31 maart 1965 gemaakt zou worden in het tot NTS-studio herbouwde Bellevue in Amsterdam en die verzorgd zal worden door medewerkers van de KRO: ‘De KRO begint dan namelijk met de opnamen van een reeks vakantieprogramma's die gepresenteerd zullen worden door Stan Haag. De serie krijgt de naam ‘Vakant…
-
Ik heb vandaag alle november uitzendingen van Laser bij elkaar gezocht. Inmiddels staan ze op de mp3-speler, komende maand ga ik er naar luisteren. Voor wie dat ook wil doen, hieronder staan ze allemaal. Heb je nog november uitzendingen die niet in deze lijst staan? Je mag ze erbij plaatsen, die zijn altijd welkom! 01 [verborgen inhoud] 02 [verborgen inhoud] 03 [verborgen inhoud] 04 [verborgen inhoud] 05 [verborgen inhoud] 06 [verborgen inhoud] 07 [verborgen inhoud] 08 [verborgen inhoud] 09 [verborgen inhoud] 10 [verborgen inhoud] 11 [verborgen inhoud] 12 [verborgen inhoud] 13 [verborgen inhoud] 14 [verborgen inhoud] 15 [verborgen in…
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
En de laatste zoutwatermap die we opruimen: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Twee keer een half uurtje met Luc Dardin. Opnamen volgens de cassette uit september 1987. Of ze bij elkaar horen en wat de juiste datum is heb ik (nog) niet uitgezocht. Mocht een van jullie het weten, dan hoor ik het graag. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
En nog een uurtje met Erwin. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 883 weergaven
-
-
De laatste tijd luister ik regelmatig naar de streams van Offshore Radio Sounds, zij hebben bijna alle programma's van de zeezenders die na 31/8/74 tot 1991 uit hebben gezonden. Leuke is dat de programma's bijna synchroon qua tijd lopen, dit ondanks dat het een compilatie van verschillende zeezenders is. ook de uur journaals staan er nog in en dan zijn 2 dingen heel helder: Het klimaat is in die 40 jaar niet echt veranderd ( ook toen in februari soms 8 graden en maanden achter elkaar stormen ) en in die tijd pleegden terroristen aanslagen, vaak dichterbij als heden ten dage, de economie stond er al die jaren ook al slecht voor, de regering viel er haar bevolking echte…
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Walter Simons en Ron West. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 826 weergaven
-
-
Wie kan mij helpen aan Brian McKenzie RNI jingles, destijds gemaakt door Tony Allan? Bij voorbaat héééél hartelijk bedankt!
-
- 1 antwoord
- 815 weergaven
-
-
Twee opnames van Radio Caroline via de satelliet met Rico, die 5 maanden eerder nog op de Ross Revenge zat. Ik heb het tipstip van uitzending niet meegekregen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit archief van Martin van der Ven.
-
- 0 antwoorden
- 884 weergaven
-
-
Een dagje Radio Waddenzee live vanaf zee. 30.08.2014 0700-1000 Wiebe Barkey:[verborgen inhoud] 30.08.2014 1000-1300 Geert Vogelzang:[verborgen inhoud] 30.08.2014 1300-1600 Jan Berg:[verborgen inhoud] 30.08.2014 1600-1900 Marc Jacobs: [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames afkomstig uit archief van MusicRadioFan.
-
- 1 antwoord
- 13,8k weergaven
-
-
Caroline was sounding good during this period just after the MOA. 18th November 1974 1958-2100 Dave Owen [verborgen inhoud] 2100-2125 Tony Allan [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 850 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 20 december 2014 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 13 december 2014 van 17.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 17.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. Met m’n blote voeten op het kouwe zeil Vroeger hadden we geen centrale verwarming. Vroeger hadden we een kolenkachel. En met wat geluk een verbinding…
-
FROM NEW YOOOOORK CITY IT'S THE GARY STEVENS SHOW ON RADIO ENGLAND Archief Vincent [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
20-02-1971 RNI testandopening [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 767 weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan JPL Mi-Amigo - 20021977 - 1200-1300 - Live Erik Beekman - Nederlandstalige Top 10 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 829 weergaven
- 1 follower
-
-
Delmare17061979RonaldvdVlucht17001740 [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 981 weergaven
- 1 follower
-
-
Al weer vele jaren bestudeer ik de het werk van George Harrison als solo artiest. Daarbij kom ik vaak op de connectie die er in de jaren 70 was met Radio Caroline en Radio Seagull. Immers , George en Ronan waren vrienden en George zag de manier van radio maken met album tracks wel zitten. Dus werd er door George in die tijd vaak geld gestort om de boel een beetje gaande te houden.Als dank werd er vaak muziek van George als solo artiest gedraaid. Ik vind het altijd erg mooi om die connectie in de Caroline / Seagull programma s uit die begin 70 er jaren te beluisteren. Op de site van [verborgen inhoud] las ik het volgende : The re-opening date of Radio Seagull was Jan…
-
Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19751228-1630-1700-Onbekend-VVVR-2jaarMiAmigo
-
- 1 antwoord
- 875 weergaven
-
-
Beste Nederbeat top 40 vrienden, Zaterdag 30 januari van 19.00 tot 22.00 uur wordt de Nederbeat Top 40 editie 2016 uitgezonden op 192 radio. Voor degene die dan geen tijd heeft, 6 februari zelfde tijd een herkansing. Na tientallen uren werk, productie, optellen, lijstjes nalopen en meer van… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 770 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 898 weergaven
-
-
Some recording with a wrong date: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Caroline-19830414-1057-1130-DaveRichards/url] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Gevonden op het www ... Lang voor mijn tijd Enjoy ! [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 958 weergaven
-