Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by martinja,

MiAmigo02091978JohanVisser13101400Visserslatijn [verborgen inhoud] MiAmigo10021978RobHudson16001700Stuurboord [verborgen inhoud]

2. Started by Revenge85,

Ik heb ooit ergens gehoord of gelezen dat er op 31 augustus een tender vol met voedsel , olie en vooral tapes via de Nieuwe Waterweg richting de Mi Amigo is gegaan en dat deze onfortuinlijke tender het schip op het laatste moment niet durfde te bevoorraden waardoor de Mi Amigo al in de eerste week gelijk zonder nieuwe tapes kwam te zitten en men oude tapes moest draaien , waarom werd er op dat moment niet bevoorraad ( nog geen 1sept), hoe zat dat nou precies ???

• 6 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  3. Van de Offshore Radio download group met veel dank aan Douwe Dijkstra Atlantis 385 - 15071973 - 1200-1300 - Tony Houston & Adriaan Van Landschoot - Officiële Opening [verborgen inhoud]

4. Started by Albatrosstudio,

[verborgen inhoud] Nog wat foto's van de verworven zaken uit de Playa de Aro studio's. Helaas in wat mindere staat maar herkenbaar op mijn Playa foto's van 1977. De eerste in de benedenstudio ("aquarium") en de tweede in de bovenstudio.

• 4 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  5. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  6. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. De Veronica top 1000 in 74 is hier reeds vele keren aangeboden en ook door mij gedownload. Een spectaculaire week in de aanloop naar het einde. Wat mij opviel was dat er ongeveer 3 a 4 verschillende opnemers zijn geweest afgaand op de kwaliteit van de middengolf opnames. Circa een jaar geleden ben ik begonnen om van elk uur de kwaliteit te verbeteren, met name in het aspect hoog-midden-laag en te snel-te langzaam. Vanmiddag afgerond. Rondvraag: Is er voldoende belangstelling voor zodat het weer kan worden upgeload. In verband met veel reuring al hier < sloop huis en nieuwbouw ivm aardbevingsschade> ga ik niet uploaden en zoek dus iemand die aangeeft de zaak weer aan te …

8. Misschien is dit leuk voor de liefhebbers van Korte Golf opnamen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Deze cassette heb ik indertijd van James Hutchison overgenomen en komt uit een serie, die is uitgegeven door ANORAKS UK. Is iemand van jullie bekend met deze cassettes?

9. Started by martinja,

Monique-19850525-1000-1200-JoostDenDraaijer [verborgen inhoud] Monique-19870501-0700-0830-NicoStevens [verborgen inhoud] Monique-19870501-0830-0900-NicoStevens [verborgen inhoud]

10. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 428 weergaven
  11. [verborgen inhoud] ©Stichting Norderney

12. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 618 weergaven
  13. Radio Caroline Caroline-19891227-0000-0040-DaveFisher-(558kHz) Caroline-19891227-0855-0900-GavinFord-(558kHz) Caroline-19891227-0900-1000-NigelHarris-(0900-NewsByNigelHarris)-(558kHz) Caroline-19891227-1000-1100-NigelHarris-(558kHz) Caroline-19891227-1100-1200-CarolineMartin-(558kHz) Caroline-19891227-1200-1300-CarolineMartin-(558kHz) Caroline-19891227-1300-1323-NeilGates-(1300-NewsByDaveAsher)-(558kHz) [verborgen inhoud] groet, Hans

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 702 weergaven
  14. Koningsdag is echt zo'n dag om eens lekker te relaxen en oude opnames af te luisteren, zoals ook de volgende opname dit ik na jaren weer terug vond in mijn archief. Het is een testuitzending van Radio London op 277 meter in December 1966, de juiste dag heb ik niet kunnen traceren, misschien weet een van de Radio London fans hier op het forum dit.... Ik deel 'm met jullie. Radio London - December 1966 - 21:58h.-22:16h. Paul Kaye - Test op 277 meter (opname stopt abrupt) pixeldrain17 London 661200 2158-2216 paul kaye test on 277.mp3This file has been shared with you on pixeldrainFijne Koningsdag Henk Kruize

15. Deze eigen opname heb ik vorig jaar al eens eerder aangeboden maar de link is al lang verlopen, dus daarom in de re-load. Uurtje Baken 16 met Marc Jacobs, dan het nieuws met Jan van der Meer en de closedown om 14:04 uur. Opgenomen in Geldrop met Greatz Page 45F ontvanger en Philips N4307 recorder. Radio Mi Amigo - 3 September 1976 - 13:01 uur-14:04 uur - Baken 16 Marc Jacobs - Nieuws Jan van der Meer - Closedown. pixeldrainMi Amigo 1976-09-03 1301-1404 Baken 16-Marc Jacobs nieuws...This file has been shared with you on pixeldrainFijne Zondagmiddag Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 625 weergaven
  16. In de loop van 1974 kwamen er regelmatig te weinig Vlaamse tapes aan boord van de Jeanine, radio Atlantis, en namen de Engelse DJ's de uurtjes over. Heerlijk was dat, echte radio..... :) Deze opname had ik net op de Revox, klinkt na al die jaren nog prima en een paar jaar geleden heb ik die gedigitaliseerd en hier aangeboden. Deel 'm weer opnieuw met jullie, link is allang verlopen dus gaat ie in de re-load, lekker programma voor de Zondagmiddag. Eigen opname, gemaakt in Geldrop. Opgenomen van "Greatz page portable" met een langdraad buitenantenne en een Philips N4416 recorder. Radio Atlantis - 11 Augustus 1974 - live - Andy Anderson pixeldrainAtlantis 1974-08-11 Andy An…

• Bedankt
      • Verward
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 370 weergaven
  17. Started by Vincent,

Paul de Wit, Marc Jacobs, Ds Toornvliet en Tony Allan. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  18. Vanwege het bijzondere karakter van de uitzendingen vandaag op 192 radio is er geen aflevering van mijn programma Nederbeat op 192 te beluisteren op de stream van de stichting Norderney. Overigens gaat na 20.00 de normale programmering weer door, dus de fans van de UK top 40 van Ronny Harnie kunnen gerust zijn Ik wil bij deze ook van de gelegenheid gebruik maken om jullie allen sterkte te wensen op deze dag, waarop weer van alles komt boven drijven..... Ik draag in elk geval vandaag de hele dag mijn T-shirt met het bekende logo Radio Veronica 192 mtr. Dat is mijn 'traditie' deze dag. En uiteraard luisteren naar 192 radio. Volgende week weer een 'verse' N…

• 8 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  19. Started by Vincent,

De Top 69 van 1969. De lijst vind je [verborgen inhoud]. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  20. Started by Vincent,

Voor wie hem nog niet heeft: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 736 weergaven
  21. Started by Vincent,

Zondagmiddagmatinee. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  22. Started by Vincent,

Afkomstig van een videoband uit de collectie van Wim: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 690 weergaven
  23. Started by Vincent,

Een cassette met alleen Radio 390 edn Christopher Clarke als informatie. Iemand tijd om dit uit te zoeken? [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  24. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  25. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.