Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.304 discussies in dit forum
-
Deze opname komt uit het archief van Emile Grivel. [verborgen inhoud]
-
-
- 15 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Norbert, Ad Petersen en Eddy Emery. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Vanavond 29 augustus opent Hans van Velzen met een stukje van zijn verhaal over het laatste uur Nederbeat op 192. Ik heb hem een aantal jaren geleden geïnterviewd over zijn verblijf op de Norderney en het laatste uur. "Mensen zeggen altijd tegen me, ik kan nooit een foto vinden waar je niet op zit te janken,....". Voor de rest geen gejank overigens, het programma is tevens een hommage aan de mensen die de Nederbeat (mede) hebben groot gemaakt, de mannen en vrouwen van Veronica. Maar ook, zoals ik in mijn vorige uitzending al zei op de vraag van Peter Koelewijn "is het nou allemaal echt voorbij??? (Veronica Sorry) NEE! Je kunt nog steeds luisteren naar Radio Veronica 192 …
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Bert Bennett studio recording between 0700-0800 on 3rd January 1974 https://www.mediafire.com/?iwqjp7bl7y7vdc3
-
Ruim twee uur uit 1971 met Terry Davis. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
In juni 1966 haalden de zeezenders de voorpagina's van de Britse kranten. Het fort van Radio City was overvallen door de mannen van Oliver Smedly. Ze bezetten het fort en meenden rechten te hebben op bezittingen van Radio City. De politie kon niets uitrichten omdat het fort, vonden ze in deze netelige situatie, buiten de territoriale wateren lag. Daar dachten ze een half jaar later trouwens weer heel anders over. City-baas Reginald Calvert ging verhaal halen bij Smedly en werd daarbij doodgeschoten. Kort daarop kwam er een einde aan de bezetting van het fort en kwam Radio City op 27 juni terug in de ether. Het uitgebreide verhaal over de raid is hier te lezen: …
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] CAROLINE AND MI AMIGO 1976 24/07/1976 - 12/11/1976 MARK LAWRENCE CAROLINE 259 MARK LAWRENCE CAROLINE 192 MONDAY 1976/07/26 MI AMIGO 259 JONATHAN DAY CAROLINE192 AD FOR 10 YEARS OF OFFSHORE RADIO ALBUM STEVE KENT CAROLINE 259 STUART RUSSELL CAROLINE 259 MI AMIGO CAROLINE PETER CHICAGO CAROLINE MARK LAWRENCE CAROLINE ED FOSTER '192 AND 259' CAROLINE RETURNING AFTER ROUGH WEATHER ED FOSTER MI AMIGO CAROLINE MARK LAWRENCE CAROLINE ED FOSTER 192 CAROLINE 259 ED FOSTER CAROLINE MARK LAWRENCE 259 CAROLINE 259 CAROLINE 259 ED FOSTER CAROLINE 259 ED FOSTER CAROLINE ON 259 AND 192 ED FOSTER CAROLINE 192 …
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit het archief van Ton van Draanen. Uitzenddatum niet bekend.
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Heeft iemand opnames van de eerste uitzenddag?
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Deze opname is volgens de filenaam uit 1974. Dat kan dus niet. Iemand zin om de juiste datum erbij te zoeken? [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
3 opnames met fragmenten van RNI, zonder omschrijving. Wie helpt? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Gouwe ouwe met Frits Koning. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Drie uur met Paul de Wit en Rob Hudson. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Bij het doorspitten van wat oude cassettes kwam ik een paar leuke dingen tegen. Het zijn wat opnames van zeezenders en andere dingetjes die ik destijds opgenomen heb. Hier is een oude nachtuitzending van Radio veronica uit juni 1974. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-AHESI4IKFR8P.mp3 Het begint en eindigt wat abrupt, maar is toch leuk om te beluisteren. Veel plezier ermee.
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Een opname zonder omschrijving. Het is Caroline, 1980 en Hugo de Groot. Iemand zin om dit uit te zoeken? [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
19 Juli 1970, ik zat op de 2e LTS in Eindhoven en mijn vakantie begon, ik ging van de 2e klas Metaal naar de 3e Klas Electro... "vonkentrekkers" noemden ze het. Dat was het begin van een hele mooie schooltijd daar ik in het "metaalvak", simpel gezegd... niet zo'n succes was.... en in de Electroklas veel betere resultaten zou halen. Ik was een heel fanatiek RNI luisteraar, dit tot ongenoegen van mijn ouders die niet zoveel ophadden met popmuziek. "Zet die rotherrie nou eens af..." hoorde ik vaak van Pa en Ma... Helaas was dit tegen dovemansoren van zoonlief, die zette de radio dan nog wat harder, wat Pa weer beantwoorde door de stoppen uit de meterkast te draaien... …
-
-
- 9 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-