Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by dale558,

Caroline 558 from the 11th March 1990 with:- Andy Bradgate between 13.40-14.27 http://www.mediafire.com/download.php?xdov0bnip07d6ap Nigel Harris betwwen 1500-15.47 http://www.mediafire.com/?xc1gbqf5t2e8ps2

2. Uurtje met Eddy Becker. Groet, Bertus veronica 1969 03-04 0708-0756 EddyBecker - OokGoeiemorgen.mp3 [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Onze webbaas Perry heeft het voor elkaar gemaakt. Bijna 1000 ! files omgezet zodat onze Historie pagina's nu sinds Flash niet meer werkt ook op de mobiele apparaten werkt. Lees maar: [verborgen inhoud]

4. Started by Juul,

Er is een vervelende storing opgetreden op onze Norderney website. ( www.norderney.nl ) Ook de mail van diverse mensen is niet bereikbaar. Onze verontschuldigingen er wordt aan gewerkt. Juul

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Deze opname komt uit de collectie van James Hutchison. Ik heb deze vanmorgen maar 's aangepakt, getriggerd door de discussie over opnamen op snelheid brengen. In het origineel van deze opname zit de brom aan 't begin op 50 Hertz, aan het eind op 46 Hertz en halverwege op 49 Hertz. Op drie kwartier is dit dan 48 hertz. Ik denk dat ik 'm nu goed op snelheid heb weten te krijgen James schakelt af en toe tussen kortegolf en middengolf en er zit wel ergens een knip in rond middernacht (misschien meer, maar die heb ik niet ontdekt). Robin zegt dat het vrijdagmorgen is en Nothing from nothing is de Smashplay, op basis daarvan heb ik de datum van de opname ingeschat …

6. Vandaag 40 jaar geleden? Zo te zien klopt dit niet. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  7. Started by Vincent,

40 jaar geleden, met Andy Archer en Graeme Kaye. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  8. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  9. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  10. Gast
    Started by Gast,

krijg tranen in je ogen. http://www.keezer.nl/radio/amsterdam/index.html Paul de Haan.

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Started by ometheo,

Tijdens Veronica 1224, was er op 30 augustus 1999 live vanuit Lapershoek de A.B.T.T. met Lex, Adje en heel veel publiek. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  12. Started by Vincent,

Johan Visser, Rene van der Elst en Marc Jacobs. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  13. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Opname uit archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. Started by Henk-Anna Loog,

De Radio DelMare DJ's waren een beetje de "kwajongens" van de radio in 1978 en 1979, toen het 13 Augustus 1979 was lag de organisatie een beetje op zijn gat, diverse DJ's waren vertrokken, de organisatoren "pisten een beetje langs de pot" en daardoor zat op 13 Augustus alleen Johan Rood en Hans Keers nog maar aan boord van de Martina en die presenteerde de programma's en speelde nog wat oude banden die nog aan boord waren. Een jaartje later had ik correspondentie contact met een voormalig DJ bij Delmare, en die ruilde wat opnames met mij die ik nu aanbied. Later in de jaren 80 heb ik die voor meerdere zeezenderfans gekopieerd en ben een tijdje geleden gedigitaliseerd…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. CarolineSouth-19670200-JohnnieWalker-TommyVance Opname uit het archief van Martin van der Ven.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Woensdag is het al weer 30 jaar geleden dat dit werd uitgezonden: Monique-19850701-0700-1010-FritsKoning-RonWest-JoostDenDraaijer Monique-19850701-1010-1325-JoostDenDraaijer-TonyBerk Monique-19850701-1325-1635-TonyBerk-MaartenDeJong-AdRoberts Monique-19850701-1635-1900-AdRoberts-FritsKoning

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. 1967-02-25 1400-1600 JoostDenDraaier-Top40 [verborgen inhoud] 1973-02-25 1500-1600 KlaasVaak-VaaksFiasco [verborgen inhoud] 1973-02-25 1900-1930 LexHarding-BeatlesStory-afl11 [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. RNI-19730521-2100-2122-MikeRoss RNI-19730521-2200-2300-DonAllen

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Started by Alex,

Op dit moment is iedereen nog volop bezig met de aankomst van de Norderney in Amsterdam. In 2000 lag het schip nog in Leeuwarden. Deze amateur video is opgenomen door Freddi Schorsch op de Carolinedag, 19 augustus 2000. Deze dag werd gehouden op de Norderney die toen nog in Leeuwarden aan de kade lag. Freddi is helaas eerder dit jaar op een leeftijd van nog maar 58 jaar overleden. Freddi was lid van de Duitse radioclub. Via Vincent en de Radiodag in Erkrath is de tape beschikbaar gekomen. Dank daarvoor. Helaas is de video in Duitsland weer geblokkeerd. Für unser Deutsche freunden, vielleicht geht es mit diese viewer? http://www.youtubereplay.net/watch?v=iN…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  25. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.