Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by bertus,

veronica 1972 08-16 1000-1100 TomCollins - TomCollinsShow.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  2. Caroline, The official story by Tony Allan Jingles [verborgen inhoud] Caroline, The official story by Tony Allan LP1 A [verborgen inhoud] Caroline, The official story by Tony Allan LP1 B [verborgen inhoud] Caroline, The official story by Tony Allan LP2 A [verborgen inhoud] Caroline, The official story by Tony Allan LP2 B [verborgen inhoud]

3. Started by jonmyer,

The History Channel has produced a podcast about the British offshore stations of the sixties and Radio Caroline in particular: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. Started by Eric,

Tja op zich wel vervelend want ik heb hier nog een aantal opnamen waarvan geen gegevens bekend zijn. Het is dus maar net of iemand het herkent. Deze opname is getiteld pa01 en dat zegt dus niets. Het lijkt op Mi Amigo, 3 om 3 worden er plaatjes gedraaid. Het is wel een sfeervol programma. Valt op dat er bij stille periodes interferentie hoorbaar is. Enfin.. wie het weet mag het zeggen en uiteraard dank voor info [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Started by Juul,

Het is 21 december 1972. Lex probeert het popjournaal te lezen maar schiet in de lach. [verborgen inhoud]

6. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  7. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  9. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra Niet beluisterd, dus tijdstip en volgorde niet bekend

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. Deze opname komt uit de collectie van James Hutchison. Ik heb deze vanmorgen maar 's aangepakt, getriggerd door de discussie over opnamen op snelheid brengen. In het origineel van deze opname zit de brom aan 't begin op 50 Hertz, aan het eind op 46 Hertz en halverwege op 49 Hertz. Op drie kwartier is dit dan 48 hertz. Ik denk dat ik 'm nu goed op snelheid heb weten te krijgen James schakelt af en toe tussen kortegolf en middengolf en er zit wel ergens een knip in rond middernacht (misschien meer, maar die heb ik niet ontdekt). Robin zegt dat het vrijdagmorgen is en Nothing from nothing is de Smashplay, op basis daarvan heb ik de datum van de opname ingeschat …

11. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. Started by martinja,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

14. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  17. Started by Vincent,

Diverse fragmenten van de testuitzending op 29 december 1973. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kriskowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] Dit schreef Kurt erover op het de cassette inlay:

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Started by Jan-Fre,

Wegens het erg druk zijn is het er de afgelopen paar dagen niet van gekomen om de Delmare testuren te posten. Vandaar nog even een inhaalslagje op deze zondagavond. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Enjoy! Jan-Fré

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Weer even lekker terug naar de sixties, de Radio Dolfijn Top 30 uitgezonden in Februari (volgens mijn gegevens) 1967. Het was altijd op Zondag dus het is de 5e, de 12e of de 19e van de maand... Presentatie is van Look Boden en uitzendtijd was 14 tot 16 uur. [verborgen inhoud] Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. Vandaag 40 jaar geleden? Zo te zien klopt dit niet. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  25. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.