Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.304 discussies in dit forum
-
Again recordings from the AJ Beirens Heritage in the SMC Archive. The aim was that his recordings and documents would not go into dustbin but would be shared with radio lovers around Europe and more. One of the recordings he donated in this way is an excellent recording from the 2SM Network in Sydney Australia from 1972. Good high energy radio with Ronny Spikes and Graham Roberts. Two recordings in one file available till June 28th. Enjoy listening: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Rond deze datum 05-12-1978 kreeg Tack het verzoek van hogere autoriteiten in Spanje dat hij moest stoppen met ondersteunende activiteiten vanuit Spanje vanwege de aansluiting tot de EEG. Wat ik me afvraag is waarom later Radio Caroline ( Engels en Nederlandstalig ) en Radio Monique gebruik konden maken van postbus enz.
-
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Op Will Luikinga na weer een dagje zonder de Nederlanders [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Het is Maandag aanstaande weer 50 jaar geleden dat Radio Londen moest verdwijnen voor de Engelse kust. Ik dacht laat ik eens kijken naar de laatste top 40 die Radio Londen uitzond. Dat was blijkbaar op 6 Augustus 1967. Ik dacht dat er ook een lijst was die van 13 Augustus,maar blijkbaar niet. Ik kan hem in ieder geval niet terug vinden. De laatste lijst,veel platen waren hier voor de meeste mensen niet bekent. Ik heb dan maar 20 platen van die lijst opgezocht en een uurtje opgenomen,met de hele top 10. Je hoort ook een aantal bekende jingles van Radio Londen die toen gemaakt werden door Pams in Dallas. Radio Londen zond uit vanaf De…
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Het is slechts 9 minuten lang, een opname uit het archief van Ad Couwenberg, 's avonds na achten: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Radio London - Kenny Everett 29 juli 1966 ochtendshow van 7 tot half 9, in twee delen: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio London, een jaar later, met Tommy Vance 29 juli 1967 ochtendshow van half 7 tot half negen , in 3 delen: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groet, Jan
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
At Radio Caroline's Stonehenge Festival in 1974 a musician called Howard Phillips performed. One of the Caroline guys recorded him singing a song called “Let The Music Roll” which was later played on the station quite a lot. In August 1974 Howard visited the Mi Amigo and played live on one of the shows. I have just heard from a friend of Howard's. Apparently he died on Saturday 4th November. The friend is asking if anyone has a recording of his Caroline performance. I don't have a recording. Can anyone help? I think it was Andy Archer's show on 21st August. Many thanks, Jon
-
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 16 augustus 2014, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Na drie weken herhalingen is er zaterdagavond weer een gloednieuwe UK Top 40. We beginnen met de volledige lijst van 18 augustus 1973. Op 1 vinden we de omstreden Gary Glitter met I’m The Leader Of The Gang (I Am!). Het gaat om de eerste nummer 1-hit in de UK… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 7 maart 2015 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Vrienden, Zoals u wellicht wel weet ondertussen, zal Radio Caroline komend weekend uitzenden op de middengolf op de 1368 khz. Op deze link (VRT) staat één en ander, ook dat er een Engelse service was aan boord overdag, was dat zo? Of heb ik het juist dat het niet zo was? [verborgen inhoud] Vele groeten uit Kortrijk. Ricky
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Een erfgenaam van Radio London kan je dit online radiostation niet noemen. Het station streamt wel muziek van de jaren 60 en 70 met tussendoor de bekende jingles van Radio London, maar dat is dan ook niet meer dan dat. Een ordinaire jukebox-radio dus met 'misbruik' van de jingles van Radio London. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Copyright Stichting Norderney
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Martin RNI-LvdGootGSmidt27aug1974 [verborgen inhoud] RNI-maandag26aug1974TonyBerkFerryMaat [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19860331 - 1400-1600 - Maarten De Jong - Eerste ' Poptiek [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Kerstshow met Rob Harthold. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Sinterklaas, dus cadeau-tijd (3) Sinterklaas werd ook gevierd op Radio Noordzee RNI 1973.12.05 17:00-18:00 Sinterklaas met Maat & Vd Goot [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Bijna 43 jaar geleden, Nico Steenbergen op RNI RNI 1972.05.23 18:00-19:00 Driemaster - Nico Steenbergen [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik weet niet of het in deze rubriek thuis hoort. Ben ons archief aan het opschonen en kwam dit op een tape tegen die ik ooit van Tom Mulder kreeg. Veel bewaar ik niet maar dit is wel aardig denk ik. Heb het niet helemaal afgeluisterd, geen tijd.......................en ik persoonlijk vind Mi Amigo niet interessant om in ons Veronica archief te bewaren. Maar wie weet vinden jullie dit wel leuk. Zegt me verder niks. [verborgen inhoud] Juul
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-