Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.199 discussies in dit forum
-
Radio Magdalena in Belgie: Mi Amigo geschiedenis 20/28-09-1999 (ter gelegenheid van het einde van Radio Mi Amigo op zee in september 1979) [verborgen inhoud] Veel luisterplezier
-
- 0 antwoorden
- 578 weergaven
-
-
Kwam dit tegen op Marktplaats, [verborgen inhoud] Zender lamp van Radio Veronica toen ze nog uitzonden vanaf het "piratenschip" de Norderney. Rond 18 x hoog23 cm, ca. 6 kg. Ik heb geen certificaat of zoiets. Mijn inmiddels overleden vader had als zendamateur contact met de zendertechnicus. Dat was allemaal illegaal toen. Omdat mijn vader hem kon helpen met een technische vraag kreeg hij deze lamp van de einddtrap als cadeau. Die lampen versleten nogal snel, ik heb iets onthouden van eens in de 2 a 3 weken een nieuwe. "Normaal" gingen de oude lampen dan overboord, maar deze is dus netjes mee terug aan land gebracht
-
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 664 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 742 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Afkomstig van tape. Datum, tijd, presentatie en eventuele programmanaam gezocht: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 659 weergaven
-
-
Afkomstig van tape. Tijd, presentatie en eventuele programmanaam gezocht: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 823 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar en 1 dag geleden: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 901 weergaven
-
-
Gisteren in de stromende regen naar de boekhandel voor het nieuwe Veronica boek van Hans Becker. "komt pas in december uit meneer" was de reactie. Van bestellers bij Bol.com hoor ik dezelfde berichten. Andere vraag: verwachten we nu ook nog dat boek van Frans van der Beek of?
-
- 29 antwoorden
- 4,9k weergaven
-
-
radio veronica 1971 1800 1900 Jukebox Stan Haag [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Fons Radio Caroline - zondagmiddag matinee 29-07-79 1400 - 1540 uur [verborgen inhoud] Radio Caroline on 259 in 1973 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 680 weergaven
- 1 follower
-
-
Hier een aantal opnames van Caroline rond kerst en oud/nieuw 1979 aanboord van de Mi Amigo. De laatste vanaf dit legendarische zendschip, in maart 1980 verdween het definitief onder water. Volgens de verhalen werkte aanboord de verwarming niet meer en gebruikte men elecktrische kacheltjes en zelfs broodroosters om de temperatuur enigszins op peil te houden. Wie het boek van Albert Hood heeft gelezen krijgt een goede indruk van de situatie aanboord van de Mi Amigo gedurende 79 en begin 80. Gedurende de kerstdagen kookten Albert en Georgina aanboord en in de uitzendingen hoor je regelmatig ene Freda op de achtergrond, Georgina Hood. Zowel Albert als Georgina verdienen een …
-
- 2 antwoorden
- 828 weergaven
-
-
Ook Radio 390, een Engelse piratenzender uitzendend vanaf de Red Sands Fort tussen 1965 en 1967, heeft een erfgenaam onder dezelfde naam Radio 390. Engelstalige programma's met easy-listening, instrumentale en klassieke muziek uit de jaren 60. Ook originele jingles, nieuwsberichten, commercials en programma's van de ex-zeezender 390. Radio 390 zou volgens de website programma's verzorgen vanuit Spanje en Engeland maar ik betwijfel dit een beetje. Ik heb de indruk dat altijd dezelfde oude programma's worden uitgezonden. Stream : [verborgen inhoud] Website : [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Gevonden op het internet (niet op dit forum): een verzameling korte fragmenten en testuitzendingen van Radio Caroline in 1979 en 1984. Waarschijnlijk werd dit hier al eens gepost maar niet meer beschikbaar. Zit de eigenaar van dit cassettetje op dit forum? [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 802 weergaven
-
-
Mike Moorkens 0950-1020 [verborgen inhoud] Peter Van Dam 1130-1200 [verborgen inhoud] Joop Verhoof 1200-1300 [verborgen inhoud] Joop Verhoof 1300-1400 [verborgen inhoud] Frans Van Der Drift 1400-1500 [verborgen inhoud] Frans Van Der Drift 1500-1600 [verborgen inhoud] Bert Bennett 1600-1642 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 706 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 612 weergaven
-
-
Dear Friends, Once again I ask for your help to regain some lost files; This time 25121979 2100-0000 Spaceplay and Stuart Russell 26121979 Tom Van Der Velde Wekkeradio If any one can help I would be really grateful. Many thanks Ian
-
- 2 antwoorden
- 745 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen
-
- 0 antwoorden
- 689 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 675 weergaven
-
-
Hallo beste mensen. Hier nog een stukje programma dat ik gevonden heb op een van mijn oude cassettes. Het is het laatste deel van een programma van Frans van der Beek 30 December 1973 met als gast Ijf Blokker (Barend Servet). Het programma is toen in fragmenten opgenomen. Ik heb de muziek en reclame weer een beetje gerestaureerd. +/- 20 minuten. Ben toch benieuwd of iemand het hele programma heeft. Veronica - 1973-12-30 30 December Frans van der Beek Gast Barend Servet (Ijf Blokker) Opvolgend de techniek show - De techniek staat voor niets. (Cassette. Opname waar mogelijk gerestaureerd).mp3 [verborgen inhoud] Groeten, Cor de Boer.
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 877 weergaven
-
-
Foutemuziekradio.nl presents the Joepie Top 50 from November 24th 1974 with Ferry Eden. It was obvious to Mi Amigo owner Sylvain Tack and his crew: continuing with the broadcasting of the station, were all the other Offshore Radiostations closed down on August 31th 1974, would course immense problems. Nevertheless, Autumn 1974 the M.V. Mi Amigo in the Thames Estuary was the only radioship still on air, despite the (new Dutch) law against offshore radio. Officially it was not allowed to support or work for Radio Mi Amigo and Radio Caroline and both, Dutch, Flemish and British authorities collaborated in their afford to stop offshore radio. Most of t…
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Radio Veronica - 1969-08-16 0100-0200 - Cees Veerman Parels voor de zwijnen.m4a" Your file URL: https://pixeldra.in/u/iUk5pe Van wie het is weet ik niet . Kan van stichting Norderney zijn maar ik heb het van soulseek . zocht muziek van Cees Veerman en kwam dit pareltje tegen voor mij als Cat en Veronica Fan. Groet Jaap [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 0 antwoorden
- 600 weergaven
-