Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
Van Paul Rusling ontving ik een mail over een nieuw project met een boot. Altijd interessant, nietwaar? In dit geval een legaal 'piratenschip' met allerlei voorzieningen aan boord zoals een restaurant, dancing, maar ook studio's voor radio en tv. Hij wil met dit schip diverse havens in Engeland aandoen en probeert via crowdfunding ongeveer 40.000 euro te werven om goede studio apparatuur aan te schaffen . De teller staat nu op 35 pond... Na bestudering van de video, de web site en de crowdfunding informatie , moet ik helaas concluderen dat ik het een te 'vaag' project vind en bovendien te pretentieus. Het lijkt me te hoog gegrepen. De ervarin…
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik zie dat er gezocht wordt naar opnames van Mick Luvzit. Ik heb er slecht 1 gevonden en deel deze graag met jullie. Caroline North - 02/07/1967 [verborgen inhoud] Andere programma's van hem zijn natuurlijk ook welkom. Vele groeten, Danny
-
- 0 antwoorden
- 664 weergaven
-
-
hier vind ik alleen maar een nummer op deze opname. Wie helpt? "Opname046.mp3" Your file URL: [verborgen inhoud]
-
- 23 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
December 14th brought us the sad news that at the age of 68 years, Mick Luvzit passed away early December in Canada. Mick Luvzit will always be known as the deejay who got married live on air on Radio Caroline North. Here what the Pirate Hall of Fame told us about Mick: ’Born on 24th February 1944 in Portage La Prairie, Mantitoba, Canada, he was a talented musician, winning a violin competition at the age of 14. He worked for a number of Canadian radio stations, including CKY, CHWO, CHIC, CHUM and CFGM before heading for the UK. He initially joined Caroline South in June 1966 before moving to the North ship. He was welcomed by the listeners and received over a thousand …
-
- 11 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
"Paul hosted at Radio Luxembourg for a spell in 1960 and 1961, with the 'Six O'Clock Record Show', sponsored by Philips and 'The Big O Show'. He was to be an early pirate, working on-air and as Programme Director of CNBC ("The Commercial Neutral Broadcasting Company'), an English language service from the Dutch Radio Veronica ship, funded by three brothers who'd made their fortune selling stockings. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 651 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 671 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 773 weergaven
-
-
Hallo allemaal. Misschien een tipje voor de liefhebbers van RNI : ga eens kijken bij deze heer op mixcloud. Deze post regelmatig programma's van RNI maar ook van de andere zenders. Misschien is hij nog medewerker geweest van RNI ... hij weet er alleszins veel van. Hij zit ook op Facebook waar hij zeer regelmatig tekst en uitleg geeft. Hier kan je hem vinden : [verborgen inhoud] Veel luisterplezier !
-
- 1 antwoord
- 666 weergaven
-
-
Buitengaats29 [verborgen inhoud] Buitengaats30 [verborgen inhoud]
-
- 12 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Help, sinds 1 juli kan ik de stream van 192 radio niet meer via mijn telefoon en via de app op TV ontvangen. Alleen nog via de PC. Waarschijnlijk komt dit, omdat Radio Veronica sinds die dag de stream van 192 radio niet meer doorgeeft. Kan iemand mij vertellen, wat hier aan te doen is? De stream van ABTT werkt wel nog (Hij zou verdwijnen, dacht ik). Misschien een mogelijkheid om de stream van 192-radio (tijdelijk) via ABTT door te geven?
-
- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
The next month: July 1984. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] The scedule made from the recordings: [verborgen inhoud] I hope you all can help to fill in the gaps.
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] De opname komt uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 588 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio Seagull 00-01-1974 Andy Archer {Seagull Top20 1} [verborgen inhoud] Radio Seagull 00-01-1974 Andy Archer {Seagull Top20 2} [verborgen inhoud] Radio Seagull 07-01-1974 Andy Archer-Johnny Jason {Reopening [verborgen inhoud] Radio Seagull 25-01-1974 Andy Archer {fading} [verborgen inhoud] Radio Seagull 30-09-1973 Norman Barington [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 863 weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio Scotland 00-00-1973 The History of Radio Scotland [verborgen inhoud] Radio Scotland 01-01-1966 Happy New Year [verborgen inhoud] Radio Scotland Brian Webb 2 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio 355 05-08-1967 The Closedown [verborgen inhoud] Radio 355 05-08-1967 The Last 14 Minuts [verborgen inhoud] Radio 355 08-07-1967 Mark Sloane [verborgen inhoud] Radio 355 15-07-1967 Tony Monson [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 705 weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio 270 00-08-1966 Alex Dee {Parts Of Shows [verborgen inhoud] Radio 270 14-02-1967 Paul Burnett [verborgen inhoud] Radio 270 14-08-1967 Ross Randel {Alan West} [verborgen inhoud] Radio 270 14-08-1967 Vince {Rusty} Allan {Final Minutes} [verborgen inhoud] Radio 270 14-08-1967 Vince Allen { The Final Hour} [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 842 weergaven
- 1 follower
-
-
"Single Historische opname Ross Revenge met interviews", dat staat op de single als titel. Wie weet wie dit op de markt gebracht heeft? Is het, zoals de jingle doet vermoeden, FRM of toch weer een SMC productie? Op de single o.a. een telefonisch interview met Peter Chicago en uit een Veronica programma, Jos Bergenhenegouwen. Ook deze weer uit de verzameling van Piet Treffers. [verborgen inhoud] Net als de vele foto's van Piet die nu op [verborgen inhoud] Niet alle foto's zijn door Piet zelf gemaakt, maar het was onmogelijk om alles precies uit te zoeken. Dus in dit album ook hele mooie foto's van o.a. Jelle Boonstra, Theo Dencker, Rob Othof …
-
- 18 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 683 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 572 weergaven
-
-
Circa 20 minuten uit de Lexjo. [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 737 weergaven
-
-
De gepresenteerde shows op de openingsdag vanaf de Magdalena waren maar beperkt, tussen 12:00 en 17:00 uur. Daarna volgde nonstop muziek, verzorgd door Kees Borrell. [verborgen inhoud] (039B) [verborgen inhoud] (039A)
-
- 1 antwoord
- 705 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 987 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname van Douwe Dijkstra