Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 781 weergaven
  2. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 8 mei 2015 20.00- 22.00 uur en 13 mei 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud] ​Vandaag het eerste uur een interessante mix van vernieuwende pop en oude helden. We hoeven ten slotte niet de hele tijd alleen maar Byrds en Dylan te draaien. Toch? Bovendien scoren de oudjes nog steeds goed bij het Amerikaanse platenkopende publiek. Vandaar de aanwezigheid van Frank Sinatra en Mel… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 572 weergaven
  3. Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

4. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Hopelijk heeft er iemand plezier aan ? Groet Philip . ADMIN: Links verwijderd. Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.

• 2 antwoorden
    • 674 weergaven
  6. "Single Historische opname Ross Revenge met interviews", dat staat op de single als titel. Wie weet wie dit op de markt gebracht heeft? Is het, zoals de jingle doet vermoeden, FRM of toch weer een SMC productie? Op de single o.a. een telefonisch interview met Peter Chicago en uit een Veronica programma, Jos Bergenhenegouwen. Ook deze weer uit de verzameling van Piet Treffers. [verborgen inhoud] Net als de vele foto's van Piet die nu op [verborgen inhoud] Niet alle foto's zijn door Piet zelf gemaakt, maar het was onmogelijk om alles precies uit te zoeken. Dus in dit album ook hele mooie foto's van o.a. Jelle Boonstra, Theo Dencker, Rob Othof …

• 18 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  7. Started by Louis,

Voor de liefhebbers. De laatste dag van Big L. 9-10 [verborgen inhoud] 10-11[verborgen inhoud] 11-12 [verborgen inhoud] 12-13 [verborgen inhoud] 13-14 [verborgen inhoud] 14-15 [verborgen inhoud] Dit zin allemaal off air opnames. je hoort ook duidelijk dat die AM zender best mooi geluid had,,Hoe dan ook:Zo gebeurde het dus allemaal. Bedenk wel dat dit Britse tijden zijn. In Nederland was dus de close down om 16.00 uur... Ik had ook de uren 05.30-09.00 graag neergezet met Cuck Bair. Helaas ben ik die kwijt geraakt::( Maar vond nog wel links van Vincent: Ze waren ooit in het café neergezet en waren van een bete…

8. Gedigitaliseerd vanaf cassetteband [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 7 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  9. VoP-19881101-0115-0202-JohnMcDonald-LateNightAffair - [verborgen inhoud] VoP-19881101-0415-0501-Nightbeat - [verborgen inhoud] VoP-19881101-1403-1450-BrandonMee-AftermoonDelight - [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  10. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] © Stichting Norderney

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  11. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  12. Met dank aan Jan-Fre Vos Delmare25061979VerzoekjesMetGerardVDZee [verborgen inhoud]

13. 01-12-1977 1100-1200 Herman de Graaf Laatste Uur Op 212 mtr [verborgen inhoud] 29-07-1977 2100-2200 Herman De Graaf Caroline [verborgen inhoud]

14. Started by hcjm,

Bij het terugluisteren van de Top 1000, die werd uitgezonden van 23-27 juli 1974, hoorde ik in een uur van Bart van Leeuwen de astroloog Ed Noordman voorbijkomen. Nou kan ik me herinneren dat die wel vaker astrologische adviezen op Radio Veronica gaf, maar volgens mij was dat meestal in het programma van Rob Out...? Wie weet wat er van deze man geworden is ? Leeft hij nog (zou kunnen, geboren in 1928)? Ik las op internet dat hij bij de Tweede-Kamerverkiezingen van 1994 zelfs kandidaat was voor een politieke partij: Unie 55+ ! Wie kan er meer over hem vertellen? Hans

15. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  17. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  18. Started by Vincent,

Ik kwam nog een aantal testuitzendingen vanaf de MV Mi Amigo tegen uit 1972. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  19. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 939 weergaven
  21. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Cleaned by Oldies 45 Radio Atlantis 1974.01.05 1330-1400 Gerard van der Zee [verborgen inhoud]

23. KING Radio was de opvolger van Radio Invicta, het station sloeg helemaal niet aan en werd als snel de basis voor het nieuwe Radio 390. Om te delen, een opname van (volgens mijn gegevens) 23 mei 1965 van Roger Gomez en een klein stukje van Mike en Mandy Raven, het enigste echtpaar dat ooit samen een programma presenteerde op een zeezender. In 1974 hoorde je ook soms Mike Ross op RNI met zijn echtgenote Sheila, maar dat was geen vast programma. KING Radio - 23Mei 1965 - Roger Gomez en Mike en Mandy Raven [verborgen inhoud] Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 557 weergaven
  24. Op 24 Juni 1973 had Caroline grote problemen met de generator, regelmatig vielen de zenders op 259 en 389 uit. Die Zondagmiddag liet ik een band meelopen om het op te nemen, wat ik nu aanbied is een eigen opname, gemaakt in Geldrop, en af en toe draai ik wat tussen 259 en 389 en zijn er wat plaatjes uitgeknipt... De generator aan boord, genaamd "Buddah", werd onderhouden door Dick Palmer en liet het die dag regelmatig afweten, leuk is de aankondiging van Johnny Jason "Mr. Buddah is recoverd and hopefully a lenghty recovery.." Je hoort het station om 16:55 uur in de lucht komen met een hele zachte modulatie, daarna van 17-18 uur Jerry van der Loo op 259 en af en toe e…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  25. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.