Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Juul,

Ik ben oude programmabanden aan het afluisteren om de reclame's eruit te halen. Zo kwam ik net in een OGM tegen en Gerard de Vries draaide een single van Nicky and The Shouts - Tears inside. Het klonk zo Hollands dat ik maar eens op WWW ben gaan kijken. En ja hoor, een bandje uit Groningen. Erg leuk, wie zou het plaatje nou nog hebben? Het audio heb ik dus nog. ( kunnen we hier niet plaatsten hoewel die single al lang niet meer te krijgen is……………..). Maar met aankondiging van Gerard mag het weer wel….. [verborgen inhoud] Meer over het bandje: ( wat zou d'r van de mannen geworden zijn ?) [verborgen inhoud] [verborgen …

• 5 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  2. Started by mart538,

Hierbij het eerste uur van Radio Mi-Amigo 259 met Wil van de Steen. Bandje ooit eens gekocht bij de Zeezenderdag in Haarlem. Radio Mi-Amigo 1-1-1974 openings uur Wil van der Steen (studio). [verborgen inhoud] Have Fun Mart538

• 0 antwoorden
    • 693 weergaven
  3. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Weer een probleemgeval in de tipparade tegengekomen en er zullen ongetwijfeld meer personen zijn die er ook tegenaan lopen: J.B. Euson met Amen. Laat ik dat nu net nergens kunnen vinden. Als iemand mij aan een mp3tje hiervan kan helpen, zou ik dat heel fijn vinden.

• 12 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Gast Annerob
    Started by Gast Annerob,

Enkele maanden geleden kwam ik, via Alex v.d. Hoek, in het bezit van de "Piet Treffers Tapes". Piet heeft in de loop der jaren een enorme collectie opnamen van voornamelijk zeezenders opgebouwd en deed daar nu afstand van. Ik ben nog bezig met doornemen wat het allemaal zoal is, maar het is enorm. In hoeverre het uniek is kan ik niet bepalen, maar ik heb al veel zaken voorbij horen komen waarvan ik eigenlijk het bestaan niet kende ( al zegt dat niet alles ). Zo is er een prachtig verslag van hoe de Mi Amigo in '77 zwaar water maakte als gevolg van een gesprongen pijpleiding en is de golflengtewisseling 192 - 212 (een beter idee) gearchiveerd. Nogmaals: Het…

• 13 antwoorden
    • 5,6k weergaven
  5. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  6. Started by Vincent,

Nog een band met alleen een datum. Ik zoek de overige informatie, [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  7. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 764 weergaven
  8. Bert Bennett presenteerde in 1975 op de zaterdagmiddag een uurtje tussen 17:00 en 18:00 uur met de nieuwe Lieveling, de nieuwe DJ hittips, nieuwe LP van de week en een overzicht van de LP top 10. Weet iemand hoe dit programma heette? Of had het geen naam?

• 6 antwoorden
    • 1k weergaven
  9. RNI-19710710-2300-2400-StevieMerike - [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 881 weergaven
  10. Started by martinja,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

11. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 682 weergaven
  12. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  13. Ik zoek opnames van: Radio Mercur testuitzendingen 1958 Radio Veronica testuitzendingen 1960

14. Started by Robin Westhof,

September 1984 Laser 558 Smash Hits (13-26 September 1984) [verborgen inhoud] (Thanks to Matt)

15. Veronica-19720611-1814-1950-StanHaag&Tineke-Jukebox&Lexjo [verborgen inhoud]

16. Hierbij de uitzending van zondag 20 oktober 2019 2019 10-20 0000-0300 AndrewAustin [verborgen inhoud] 2019 10-20 0300-0600 BillRollins [verborgen inhoud] 2019 10-20 0600-0900 SteveAnthony [verborgen inhoud] 2019 10-20 0900-1200 JohnnyLewis [verborgen inhoud] 2019 10-20 1200-1500 NickJackson [verborgen inhoud] 2019 10-20 1500-1800 PeterPhilips [verborgen inhoud] 2019 10-20 1800-2100 DaveFoster [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. De Morgenster (Sch 324), ooit voorbestemd als zendschip voor Radio Delmare in 1980, vierde afgelopen weekend haar 100 ste verjaardag. Ze werd in 1919 in Alphen aan den Rijn gebouwd en heeft diverse aanpassingen ondergaan. Van een zeilende haringlogger naar een gemotoriseerd schip met zeven meter extra lengte tot aan de hedendaagse zeilklipper. In 1970 kocht Jac Vrolijk uit Scheveningen de Sch 324 voor de sportvisserij en boottrips. Het schip voer met belangstellenden naar de radioschepen van Veronica, Noordzee en Caroline voor de kust.(zie foto's) In 1980 kocht ik het schip van Vrolijk voor een nieuw radio avontuur voor Delmare. …

• 6 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  18. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 22 antwoorden
    • 5,6k weergaven
  19. Started by Jan-Fre,

Heb je wel eens een zeezenderopname waarvan de datum onbekend is of gewoonweg niet kan kloppen? Dan is het afluisteren geblazen en kijken of je iets hoort waarmee je de uitzending kan dateren. oude kranten, eeuwigdurende kalenders, lijsten van Lievelingen en satellietschijven kunnen daarbij helpen. Zo heb ik in de afgelopen 10 jaar meer dan 10.000 uur gecheckt. Het kwam regelmatig voor dat een opname mij bekend voorkwam terwijl ik hem volgens de tag nog niet had. Om dan terug te halen wat die andere opname was was een lastige klus. Daarom ben ik in april 2010 begonnen om indexen te maken. Je bent er in de afgelopen jaren vast wel eens eentje tegengekomen in dit forum. Om…

• 17 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  20. Started by Ben,

Een opname uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud] En dit schreef Ad op over deze opname: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  21. Radio Monique [verborgen inhoud] Monique-19860205-1700-1800-MaartenDeJong-Windkracht4tot6[/url

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  22. Datering onzeker, aangezien het een samengestelde band was. Ad Bouman over het effect van twee pick-up armen op de plaat Eddie Becker over zijn werkuren Joost den Draaijer over zijn ontslagname (conflict met Jan van Veen) Als iemand langere / completere versies heeft.... Veronica 7004 18-04-1970 Help Olifant Henk van Dorp met Ad Bouman en Eddy Becker - Interview Joost den Draaijer over ontslag.mp3 [verborgen inhoud] Wat ik leuk zou vinden om te weten: hoe hebben Joost en Jan het bijgelegd alvorens gezamenlijk het Radio Noordzee avontuur aan te gaan.

• 0 antwoorden
    • 695 weergaven
  23. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

24. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 997 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.