Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  2. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  3. Afgelopen week kreeg ik iets heel bijzonders als verzamelaar van alles wat met zeezenders te maken heeft. De 8-sporen tape van het allereerste jingle pakket van Radio Mi Amigo dat op 5 oktober 1973 werd opgenomen in studio B van Studio Start in Buizingen eigendom van Sylvain Tack, ook eigenaar van Radio Mi Amigo. Producer: Eddy Govert Engineer: Michel Barez. De tape is voorjaar 1975, toen het Radio Mi Amigo in de Benelux te heet onder de voeten werd voor de vlucht naar het Spaanse Playa de Aro door technicus Maurice Bokkebroek verstopt op de zolder van zijn schoonouders. Een mooie aanvulling op de Spaanse studio die ik vorig jaar kocht. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  4. [verborgen inhoud] Alvast een spoor van een band digitaal omgezet. Maar weet er eigenlijk iemand wie dj Gerard was? Alleen enkele keren te horen in september 79 (en het is dus niet Gerard VD Zee). De stukjes moeten nog los gemaakt worden. Je moet er wel rekening mee houden dat in die periode af en toe verkeerde data te horen waren op de radio.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  5. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 953 weergaven
  6. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  7. Started by cdb,

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  8. Started by Lokeend,

Dj Ted Bouwens werkte bij Veronica, RNI en Monique en later bij Radio 192. Had deze dj zoveel talent dat 3 zeezenders en het gouwe ouwe station hem wilde? Ik zelf vond hem niet zo geweldig maar dat is een persoonlijke menig.. grt Rieni

9. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 667 weergaven
  10. Started by Theo PE1OPQ,

Een poosje geleden werden er opnamen gedeeld van de Beatles dag op Veronica. Ik heb de uitzending van het eerste uur beluisterd. En natuurlijk Tom Mulder, wat een (h)eerlijke warme stem had de man, ik viel er direct weer voor. Maar na deze intro, wat me opviel aan deze opname, was dat het signaal eigenlijk niet luisterbaar is. Er zit een andere door heen, en goed ook zeg! Is dat Baromunster geweest er van uit gaande dat dit nog de 1566 KHz was? Ik was nu nog hoor verbaast over het massieve signaal wat er door/overheen kwam. En als deze opname vlak bij de kust gemaakt is, geeft te denken tot hoever Veronica te beluisteren was. Ik kan…

• Haha
      • Verward
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 20 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  11. De "Red Sands Towers" waren ooit tussen 1964 en 1967 de QTH voor Radio Invicta, K.I.N.G. en Radio 390... na 1967 werd Red Sands verlaten maar in 1969 zou "Red Sands Development Corporation", een naam die je nu nog steeds op verschillende torens kunt zien staan, er een jongerenhotel van maken.... echter, er kwam niet van het plan, de "Red Sands" werd weer verlaten en in de jaren daarna werden de torens door souvenirjagers compleet leeggeplunderd. Begin deze eeuw ontstond "Project Red Sands" met de bedoeling om het fort te restaureren en in 2007 werd in een van de geschutstorens, die een beetje was opgeknapt, weer een radio studio gebouwd, een antenne opgezet en uitera…

• 0 antwoorden
    • 508 weergaven
  12. [verborgen inhoud] Live van boord Peter van Dam

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 574 weergaven
  13. Started by jan V,

1966-01-25. 0000-0100 JanvanVeen-Alle Remmen Los [verborgen inhoud] bron Stichting Norderney-Radio Veronica192 gr jan V

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 15 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  14. Veronica 1973 11-28 1000-1100 Tineke - Koffietijd [verborgen inhoud] Groet, Bertus

15. Radio Caroline: Caroline-19900426-1541-1600-RickyJones-(558kHz) Caroline-19900426-1600-1700-RickyJones-(1600-NewsByChrisFrisco)-(558kHz) Caroline-19900426-1700-1800-RickyJones-(1700-NewsByChrisFrisco)-(558kHz) Caroline-19900426-1800-1900-Viewpoint-RoyMasters-FoundationOfHumanUnderstanding-(1800-NewsByChrisFrisco)-(558kHz) Caroline-19900426-1900-1915-Viewpoint-FirstAssemblyOfGod-FredWalterJr-(558kHz) Caroline-19900426-1915-1930-Viewpoint-ChristianCoreInternational-ErnestO’Neill-(558kHz) Caroline-19900426-1930-1956-Viewpoint-TheWordForToday-PastorChuckSmith-(558kHz) Caroline-19900426-1956-2000-Viewpoint-NonStop-(558kHz) Caroline-19900426-2000-2015-Viewpoint-BaptistBibleBroa…

• 0 antwoorden
    • 259 weergaven
  16. Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder: [verborgen inhoud] Caroline-19880708-0655-0700-SteveConway-558kHz [verborgen inhoud] Caroline-19880708-0700-0800-SteveConway-558kHz

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 448 weergaven
  17. Started by Vincent,

Het programma Revenge met Frank Petersen van 13-08-1988. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  18. Started by h.roos,

mijn vraag bij deze is of iemand gisteren (za-14-april) de top 40 en tipparade van 14- april-1973 uitgezonden op radio 192 heefd opgenomen.mischien dat deze uiteraard met toestemming van de stichting norderney met monde van juul voor een keer hier geplaatst mag worden.ik zelf was helaas telaat thuis om hem zelf op tenemen.groetjes en alvast bedankt.

19. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Afgelopen dinsdag zijn er testuitzendingen begonnen van Radio Seagull op 1395 kHz vanaf de Jenni Baynton die voor anker ligt bij de Pollendam, een strekdam die ongeveer 7 km vanaf Harlingen ligt richting Terschelling. Om 10.28 uur waren de eerste geluiden te horen. Je hoort het inschakelen van de zender en de eerste anderhalf uur van de testen inclusief onderbrekingen. De zender is een Telefunken van 10 kW die in verschillende sterktes kan worden gebruikt, verstelbaar in trappen van 2,5 kW. Klik op onderstaande link. De opnamen zijn gemaakt in Leeuwarden. http://www.mediafire.com/?743jvb648egk55l Theo

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Started by Vincent,

Rob van der Meer, Astrid de Jager, Peter van der Horst en Kees Mulder. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

21. Started by Vincent,

Een 'drie kwartiertje' van 10 jaar geleden. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  22. Started by Vincent,

Twee uurtjes met Rick Harris. Gegevens overgenomen van cassette, niet gecontroleerd. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Started by Vincent,

Peter Philips [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 661 weergaven
  24. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

playback-1-december-1963 ​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 1 december 2013, 20-22 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Frans de Graaff Techniek: Jaap Lensen ​Langzamerhand komt er in Amerika toch steeds interessantere muziek uit. De ‘oudjes’ proberen wanhopig het tij te keren, zoals Rick Nelson wiens nieuwste, Today’s Teardrops, een exacte copie lijkt van Hello Mary Lou, compleet met meester-gitarist James Burton. Sammy Davis Jr., Bobby Vinton, Connie Francis, en zelfs het gelegenheidsduo Bob Luman en Sue Thompson, ze proberen het wel, maar ja, tegen het frisse geluid van All My Loving van The Beatles ka…

• 0 antwoorden
    • 805 weergaven
  25. Started by Vincent,

Nog vier testuitzendingen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 834 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.