Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Less than one week to go now, until two events in Felixstowe marking the 60th anniversary of Radio Caroline! The first event takes place on WEDNESDAY 27th as we gather at the Caroline commemorative stone at Wolsey Gardens Felixstowe IP11 2AF, meeting just before 6pm, 60 years to the day from when the MV Caroline anchored, before going to raise a glass at the nearby Boardwalk Cafe on the Pier. Among those hoping to come are Caroline presenters Paul Brown, Mark Dezzani, Terry Hughes & Chris Cooper. The second event is at Felixstowe Museum (View Point Rd, Felixstowe IP11 3TW) which reopens for the 2024 season at 11am on THURSDAY 28th March, but at 12 noon there wil…
-
-
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Misschien is dit leuk voor de liefhebbers van Korte Golf opnamen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Deze cassette heb ik indertijd van James Hutchison overgenomen en komt uit een serie, die is uitgegeven door ANORAKS UK. Is iemand van jullie bekend met deze cassettes?
-
-
- 38 antwoorden
- 4,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Sinds dec 2017 is Radio Caroline terug op 648 kHz , ondanks dat het station niet meer vanaf zee uitzend vraag ik me af of er al een luisteronderzoek is gedaan naar het luistergedrag via deze middengolfzender?? en is het station nog van betekenis in de omgeving /gebied waar het voor bedoeld is??
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Caroline06061979RichardThompson-MartinFisher1738-1938 [verborgen inhoud] RadioCaroline-nachtprogramma-19031980 [verborgen inhoud]
-
-
- 49 antwoorden
- 8,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Caroline 558 - 02111986 - Dave Owen [verborgen inhoud] Caroline 558 - 07061988 - 0500-0600 Hour - Keith Francis [verborgen inhoud] Caroline 558 - 16021988 - Richard Lee [verborgen inhoud]
-
- 18 antwoorden
- 4,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Op 9 december 1979 namen Rob Hudson en Paul de Wit afscheid van de luisteraars van Radio Caroline in vooraf opgenomen programma's. Ad Roberts en Tom van der Velden waren aan boord van het zendschip MV Mi Amigo en deden hun programma's en nieuws. Ook Dominique Voudrain was te beluisteren. De radiogemeente Bloemendaal deed de groeten aan de jongens aan boord. De cassette met mijn opnames van fragmenten loopt aan het einde helaas vast na wat 'piepgeluiden. Luister hier en veel plezier: [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Radio Caroline 962 (319) 17-07-77 Tony Allan 09.00-11.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZR738TFEFCFN.mp3 (Dank aan "jepatrick") Robin
-
- 1 antwoord
- 809 weergaven
-
-
Drie uur lang durend programma, van de al in 2001 overleden Hugo de Groot (Arie van Loon), op de Nederlandstalige service van Radio Caroline. Radio Caroline 963 03-02-1980 Belgische Nationale Hitparade Hugo de Groot 10.54-14.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-MZJIXUJD83KC.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OQVVPJVG4P7Z.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ADN6GG6IVN7O.mp3 (Bedankt "jepatrick"/?) Robin
-
- 0 antwoorden
- 797 weergaven
-
-
First full day on the air with the two presenters that brought professionalism to the return of Radio Caroline. It's a big file and suffers from periods of interference, but not too bad. 1000-1400 Tony Gareth 1400-1500 Andy Archer. They had worked together at Radio Nova in Dublin earlier in the year. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 544 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
wie heeft voor mij de album top 500 van radio caroline opgenomen op band? en de 2008 Radio Caroline Listeners All Time Top 500 Albums en eventueel 2010 Radio Caroline - Staff All Time Top 500 Album Countdown Radio Caroline All Time Top 500 – 1984 20 april 1984 tot 23 april 1984 25 augustus 1984 tot 27 augustus 1984 (herhaling) 001 John Lennon & Plastic Ono Band – Imagine [Apple] 002 Led Zeppelin – Stairway To Heaven [Onbekend] 003 Beatles – All You Need Is Love [Parlophone] 004 Fortunes – Caroline [Onbekend] 005 Doors – Riders On The Storm [Elektra] 006 Derek & The Domino’s – Layla [Polydor] 007 Moody Bl…
-
- 1 antwoord
- 3,6k weergaven
-
-
Een tijd geleden downloade ik ooit een geremasterde versie van deze top 500 van de Azanorak website. Bij het beluisteren ervan bleek een groot deel niet te kloppen met de originele middengolf opnames dus nam ik mij voor om ooit deze geremasterde versie bij te werken. Dat is nu dus afgerond en het resultaat kun je nu beluisteren via bovenstaande Mixcloud Playlist. Bij voldoende belangstelling wil ik deze ook nog als download beschikbaar stellen in aparte uren..
-
-
- 9 antwoorden
- 944 weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opname komt van een cassette van ANORAKS UK. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Dit is een opname uit het archief van Eugene Bruggeman. De opname is gemaakt voor 9 April, zou ook van eind Maart kunnen zijn. Andy draait z'n persoonlijke Top 5 na een Emerson, Lake & Palmer special. Mocht je de datum van deze uitzending weten, laat me dan dan svp weten. Op het moment van uitzending stond de LP Brain Salad Surgery van ELP op nummer 28 in de LP Top 40 van Caroline. [verborgen inhoud] Update - Inmiddels weet ik dat dit op woensdag is uitgezonden en dat zou heel goed 3 April kunnen zijn
-
-
- 10 antwoorden
- 744 weergaven
-
-
In januari 1966 strandde de Mi Amigo, het zendschip van Radio Caroline South, op het strand van Frinton on Sea. Tot die tijd had het station met 10 kW uitgezonden op een golflengte van 199 meter, maar nadat er tijdens werkzaamheden in Nederland een nieuwe 50 kW-zender was geïnstalleerd verhuisde Caroline South in april 1966 naar de frequentie 1187 kHz (golflengte 259 meter). Het is echter nauwelijks bekend dat Caroline deze frequentie bijna niet in gebruik kon nemen door toedoen van Hilversum 3 en de Nederlandse PTT. Onlangs kwam ik een oude vriend weer eens tegen met wie ik in de zeventiger jaren betrokken was bij de oprichting van een stichting om in ons lan…
-
-
- 11 antwoorden
- 3,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Al jarenlang heb ik een kopie van een Caroline studioband in mijn bezit, de datum zou zijn 3 Juni 1973, maar ik heb mijn twijfels of dit programma ook ooit is uitgezonden, kijk, Caroline 259 en 389 waren nog bezig met nonstop testuitzendingen op 3 Juni 1973 en de officiele start met gepresenteerde programma's was op Maandag 4 Juni 1973. Weet iemand of dit programma op Zondagmiddag ook echt is uitgezonden?? Wel een leuke show, Andy Archer samen met Hans Parker, door Andy aangekondigd als "the secretary of the Caroline Club", en was dat niet Hans Verbaan van de FRC-H??? Ik dacht het wel omdat de FRC-H ook de Caroline Club runde en Hans Verbaan was uiteraard de man acht…
-
-
- 14 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Beste verzamelaar, Ik heb veel verzamel spullen van de zeezenders. DVD's, LP's, boeken enz. Ik kan per bericht helaas maar 1 foto toevoegen. Dus houdt mijn komende oproepen in de gaten!! Hartelijke groet, Koos de Ruijter Dieren
-
-
- 2 antwoorden
- 393 weergaven
-
-
Voor zover ik weet was dit de eerste aflevering (in de jaren 70) van de Caroline-Countdown-of-Sound, Zaterdag 10 Februari 1973. Opgenomen in Geldrop en digitalisatie vanaf de originele band, het is een leuke opname, er is een oproep in het programma voor de tender omdat men bijna zonder diesel zat en de zender is regelmatig uit de lucht. Er is toen ik het opnam in 1973 wat geknipt in de platen maar dat mag 'm de pret niet drukken.... Tuurlijk zal deze opname hier in het verleden al wel eens meer aangeboden zijn, maar dan is het een kopie-van-kopie-van-kopie-van-kopie...etc Maar dit lekker groot bestand komt van de originele tape, kom, we gooien er nog wat stikstof tegena…
-
- 0 antwoorden
- 838 weergaven
-
-
Gevonden op het internet, een Nederlandstalige uitzending van Radio Caroline uit december 1979 waarin o.a. Rob Hudson uitgebreid afscheid neemt van zijn luisteraars van vroeger bij Radio Mi Amigo en heden (1979) bij Radio Caroline. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op R2R tape. [verborgen inhoud] Nu ik de eindtijd zo zie twijfel ik of dat niet 15:15 zou moeten zijn. Enfin, je hoort 't wel 😉 Veel luisterplezier gewenst!
-
- 0 antwoorden
- 185 weergaven
-
-
De tekst in de titel is het enige wat ik op de videoband heb geschreven 🙁 Ik vermoed dat dit een opname uit April 2001 is, opgenomen van ASTRA 1G. Het is ruim 8 uur non-stop muziek met af en toe een jingle en de melding dat het om een testuitzending gaat. [verborgen inhoud] Zie ook : [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 649 weergaven
-
-
Hier een aantal opnames van Caroline rond kerst en oud/nieuw 1979 aanboord van de Mi Amigo. De laatste vanaf dit legendarische zendschip, in maart 1980 verdween het definitief onder water. Volgens de verhalen werkte aanboord de verwarming niet meer en gebruikte men elecktrische kacheltjes en zelfs broodroosters om de temperatuur enigszins op peil te houden. Wie het boek van Albert Hood heeft gelezen krijgt een goede indruk van de situatie aanboord van de Mi Amigo gedurende 79 en begin 80. Gedurende de kerstdagen kookten Albert en Georgina aanboord en in de uitzendingen hoor je regelmatig ene Freda op de achtergrond, Georgina Hood. Zowel Albert als Georgina verdienen een …
-
- 2 antwoorden
- 828 weergaven
-
-
Testuitzending van half uur vanaf de MV Mi Amigo via de korte golf op 6.243 kHz met tijdsein en stationcall. Heeft iemand er een opname van?
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. Radio Caroline 15-05-1978 00:16-00:34 Stevie Gordon Radio Caroline 15-05-1978 18:30-18:58 Roger Matthews Radio Mi Amigo 15-05-1978 18:28-19:00 Ton Schipper Jukebox Radio Mi Amigo 15-05-1978 19:00-19:17 Johan Visser Flashback Show - Deep Purple Radio Mi Amigo 15-05-1978 19:17-19:30 Johan Visser Flashback Show - Deep Purple Radio Mi Amigo 15-05-1978 Unknown De scans van de cassette en een briefje, dat erbij zit, vind je in de download: [verborgen inhoud] In Mei 1978 bracht Kurt een b…
-
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. Radio Caroline xx-08-1977 17:04-18:08 Stuart Russell Radio Caroline xx-08-1977 18:23-19:01 Stuart Russell Radio Caroline xx-08-1977 21:35-22:00 Roger Matthews Radio Caroline xx-08-1977 22:01-23:04 Roger Matthews Radio Mi Amigo 20-08-1077 12:09-13:14 Marc Jacobs Top 50 [verborgen inhoud] En de scans van de tape:
-
- 0 antwoorden
- 895 weergaven
-