Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 15 mei 2015 20.00- 22.00 uur en 20 mei 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Frans de Graaff ​Twee uur genieten van bekende en onbekende klanken. De bekende spreken voor zich, dus ik zou er eigenlijk geen speciale aandacht aan moeten geven, maar ja, als er dan zo’n praxchtig nummer tussen zit als Did You Ever Have to Make Up Your Mind, dan kan ik de verleiding toch… lees verder > Lees verder

• 0 antwoorden
    • 599 weergaven
  2. Started by h.roos,

Veronica-19611211-Mies Bouwman-Leve het Leven http://www5.zippyshare.com/v/efFgldza/file.html Met dank aan Wout Koelewijn. Groet Henk

• 0 antwoorden
    • 668 weergaven
  3. Gast Norderney192

​Op 16 Mei, 2e Pinksterdag, wordt de TOP HONDERD ALLER TIJDEN UIT 1975 uitgezonden via de streams van Norderney 192radio en via Radio Extra Gold. Stem tussen 11 en 18 uur af op: www.192radio.nl www.extragold.nl (en voor meer info) … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: lees verder > Lees verder

• 0 antwoorden
    • 721 weergaven
  4. Started by h.roos,

Veronica-19661027-1600-1700-Chiel Montagne??-donderdagmiddag parade. http://www105.zippyshare.com/v/x4tTM88M/file.html Groet Henk.

• 0 antwoorden
    • 716 weergaven
  5. Vermoedelijk 1977: MiAmigo-Onbekend1 MiAmigo-Onbekend2

• 11 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. veronica 1974 07-09 2000-2100 FransVanDerBeek.mp3 http://www23.zippyshare.com/v/Q8sLdUYS/file.html Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 807 weergaven
  7. 1 Mei, hou 'm vrij: de Mi Amigo Dag. Radio Extra Gold, 192 Radio en de Stichting Norderney presenteren de Mi Amigo Dag. Herinnert u zich deze nog ? 2009; op Nieuwjaarsdag een compleet nieuw geproduceerde Joepie Top 50 met Norbert, Bert Bennett, Will van der Steen, Ad Petersen, Frans van der Drift en Peter van Dam. Verder waren er memorials voor Sylvain Tack en Joop Verhoof (o.a. met medewerking van Ton Schipper) en de programma's met Steve England, Andy Archer en Eddy Govert maakten toen een memorabele Nieuwjaarsdag compleet. Eind augustus 2009 waren we met de Amigo's van toen aan boord van de Jenni Baynton voor een bijzonder enerverende Mi Amigo dag. Onvergetelijk …

• 27 antwoorden
    • 6k weergaven
  8. Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19760509-1630-1700-Onbekend-VVVR-GeschiedenisVanDeZeezenders-deel19

• 0 antwoorden
    • 971 weergaven
  9. RNI-19740827-0100-0200-RobinBanks

• 2 antwoorden
    • 876 weergaven
  10. Caroline-19790503-1300-1400-RobHudson Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 707 weergaven
  11. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 7 mei 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week de UK Top 40 van 46 jaar geleden, de volledige lijst van 9 mei 1970. Op 1 staat Norman Greenbaum met Spirit in The Sky. Leuk weetje (al zal het Nederlandse luisteraars misschien worst wezen), maar dit is de eerste nummer 1 ooit in de BRT Top… lees verder > Lees verder

• 2 antwoorden
    • 787 weergaven
  12. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 8 mei 2015 20.00- 22.00 uur en 13 mei 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk ​Vandaag het eerste uur een interessante mix van vernieuwende pop en oude helden. We hoeven ten slotte niet de hele tijd alleen maar Byrds en Dylan te draaien. Toch? Bovendien scoren de oudjes nog steeds goed bij het Amerikaanse platenkopende publiek. Vandaar de aanwezigheid van Frank Sinatra en Mel… lees verder > Lees verder

• 0 antwoorden
    • 554 weergaven
  13. Toch leuk: de reclame voor Teenbeat had zo'n klabaklaba eindje, en nooit geweten waar dat vandaan kwam. Nu draaide ik van op een cd van Juul gekregen met nummers uit de CNR UH serie een nummer van The Lions, I want you en die eindigt op het zelfde geluid, ik dacht meteen JE WEET NIET WAT JE ZIET, IN TEENBEAT. Dus die houden we er even in. Verder: Haigs, Bintangs, Hunters, Blue Planet, George Baker, Buffoons, Chums etc etc. Zaterdag 19.00. Lekker in de tuin met een kopje koffie (of iets sterkers) op je laptopje of smartphone, net als vroeger het transistor geluid Luister mee naar Nederbeat op 192,. goed idee!

• 0 antwoorden
    • 872 weergaven
  14. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Uitzending op zaterdag 7 mei 2016 van 13.00 - 18.00 uur op de stream van 192Radio. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 13.00 - 18.00 uur, zie programmering Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 7 mei 2016 van 16.00 - 18.00 uur op de stream van 192Radio. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 16.00 - 18.00 uur, zie programmering. Een witte vlinder Bijna zomer, dus daar komen de zomerhits weer aan. Vraag is altijd, hoe komt zo’n plaatje van ver weg op de draaitafels in Hilversum terecht. Geen idee. De Turkse formatie Beyaz Kelebekler bekt nie…

• 0 antwoorden
    • 617 weergaven
  15. Radio Monique - 1985-09-05 - 1000-1200 - Joost den Draaijer (studiotape) Radio Monique - 1985-09-05 - 1100-1200 - Joost den Draaijer (studiotape) Uit het archief van Ton van Draanen. Grt, Peter

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  16. Started by wim1958,

Nadat ik die geweldige foto s had bekeken van Richard Kinch kwam ik zo in de sfeer van de terugkeer van Caroline in 1972 dat ik zo graag weer wat opnamen zou horen uit die begintijd 1972/1973. Aan de ene kant klonk het heel primitief, en aan de andere kant had het zo veel sfeer en klonk het avontuurlijk. De Mi Amigo zag er niet best uit, maar het blijft zo n indrukwekkende schuit. Ik heb er veel mee. Wim de Lang

• 0 antwoorden
    • 739 weergaven
  17. 2 mei al weer 40 jaar geleden: MiAmigo-19760502-1630-1700-Onbekend-VVVR-GeschiedenisVanDeZeezenders-deel18

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  18. Started by Harm,

Tijdens een avondje dia's kijken van mijn schoonvader kwam geheel onverwacht een kleurendia van het eerste zendschip van Radio Veronica boven water. De MS 'Borkum Riff' werd gefotografeerd op zondag 18 augustus 1963 tijdens een boottochtje georganiseerd door de Haagsche Courant. Mijn schoonvader, die op dat moment 27 jaar was, schrijft dat het om de klandestiene radiozender Veronica gaat. Het moet een warme dag zijn geweest want als ik op het origineel inzoom dan staan er aan dek een aantal mannen met ontbloot bovenlijf... De originele dia heeft, zoals we dat vroeger in de doka deden, een spoel bad ondergaan en is daarna door mij digitaal gecorr…

• 7 antwoorden
    • 5k weergaven
  19. Started by Drumbeat,

Caroline 558 Neil Gates 1600-1647 BST 05 July 1989 http://www85.zippyshare.com/v/tmExKsa1/file.html

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Wordt Veronica’s Teenager Muziekexpress ooit herhaald?

• 2 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  21. Gast Neil Armstrong
    Started by Gast Neil Armstrong,

I am looking for recordings of Neil Gates on Caroline. If anyone has any that they could make available to me Thanking you in advance Kind regards Neil Gates

• 0 antwoorden
    • 767 weergaven
  22. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Caroline 558 - 26111989 - 1200-1400 - Live Kevin Port + Neil Gates

23. Beste radioliefhebbers, ik luisterde onlangs naar het laatste uur van RNI op shortwave. AJ Beirens vermelde daarin dat RNI ging verder doen als Radio Nova International (ergens aan de kust van Italië, als ik me niet vergis). Is daar ooit iets van in huis gekomen ? Heeft Radio Nova ooit bestaan ? Voor wat stond de afkorting AJ ? Bedankt alvast voor jullie antwoorden. Ik kijk er naar uit Mvg, Danny

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  24. In de Extra Gold uitzending over MI Amigo vertelde Bert Bennet dat toen de besprekingen in Playa d Aro gaande waren om Veronica /Mi Amigo te lanceren, Stan Haag had gezegd dat hij als dat door ging, beslist niet met Karel van der Woerd wilde opnemen. Dit omdat Karel toch alleen maar de krant zit te lezen tijdens de opnamen. Was Stan nou zo n humeurig type? Ik vind dit vreemd om te horen. Je zou denken dat Stan het juist fijn zou vinden om de kans te krijgen om weer met een oud collega te kunnen samenwerken na de zendersluiting van Veronica. Misschien kan Juul hier iets over zeggen?

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  25. Op de website Spreekbuis.nl staat de volgende blog. Aardig om te lezen. Blog Martin van Dooren: ' Radio Nordsee International' Door: Martin van Doren - May 1, 2016 Op 20 april van dit jaar zond de VPRO de documentaire “My Brother’s Bomber” uit, een documentaire over de bomaanslag op Pan Am vlucht 103, boven Lockerbie. Associatief kwam ik door het programma op iets heel anders uit: Radio Nordsee International. Het bedrijf achter Radio Nordsee International was Mebo Ltd, in het Zwitserse Thalwill. De naam MEBO werd gevormd door de twee eerste letters van de achternamen van de eigenaars achter elkaar te plakken: Erwin Meister en Edwin Bollier. Het …

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.