Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Alex,

Afgelopen maand was ik samen met Ad in het Oude Luxor theater in Rotterdam voor wat interviews met de Pioniers van de Nederpop, het zeer succesvolle theaterprogramma samengesteld door Johan Derksen en Micha Hasfeld van The Clarks. Vrijdagavond 11 december om 20 uur in de ABTT het eerste deel van Pioniers van de Nederpop. Ad Bouman interviewt Johan Derksen, Theo Vaness, Johnny Kendall, Jan De Hont, Frans Krassenburg en Rudy Bennett. Met live opnamen én prachtige clips van de Pioniers van de Nederpop. Deel 2 zaterdag 12 december om 20 uur.

• 0 antwoorden
    • 961 weergaven
  2. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...

• 23 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  3. PROGRAMMERING: 19.03: Vinyl Marathon. Jan van Veen met Alle Remmen Los Stichting Norderney192 organiseerde op 18, 19 en 20 september 2015 i.s.m. Museum Rock Art en Radio Paradijs de Vinyl Marathon in Hotel Lapershoek in Hilversum. Drie dagen lang werd er non stop muziek uitgezonden uitsluitend vanaf vinyl door DJ’s van toen en nu. Vanaf vrijdag 11 maart (19 uur) is het programma “Alle remmen los”, dat gepresenteerd werd door Jan van Veen. Een programma met mooie verhalen en zelfs wat privé vakantiebeelden van de heren Bouman en van Veen. 19.35: ABTT Met Ad Bouman. 20.07: Tipparade week 11 De Tipparade van week 11 uit Maart 1975 staat centraa…

• 0 antwoorden
    • 746 weergaven
  4. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 812 weergaven
  5. Van de Golden Radio NL server Caroline - 11111979 - 1600-1702 Uur - Mike Hagger - New Engerie World Service [verborgen inhoud] Caroline 319 - 963 KHz - Andy Archer - Final Show - Zat.2 [verborgen inhoud] Caroline 319 - 963 KHz - Andy Archer - First Jam of Jingles [verborgen inhoud] Caroline 319 - 963 KHz - Final Broadcast to it sinking !! [verborgen inhoud] Caroline 319 - 963 KHz - Robin Ross - 20.08.1983 -18'00-1 [verborgen inhoud] Caroline 319 - 963 KHz - Test Transmission - 19.08.1983 [verborgen inhoud] Caroline 319 - 963 KHz - Tom Hardy & Steven Bishop - D…

6. Vanndaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  7. Voor wie er iets aan heeft , was toch leuk Stan Haag zijn stem terug te horen Rust in vrede Stan . [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  8. Helaas weer een. [verborgen inhoud] Andy was zendertechnicus en dj op de MV Jeanine 1973/1974

9. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 808 weergaven
  10. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 928 weergaven
  11. Started by bertus,

[verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 587 weergaven
  12. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] 80 minuten RNI zonder verdere beschrijving.

• 2 antwoorden
    • 837 weergaven
  13. Started by scotty,

It was very sad to hear of the death of Robin (Adcroft) Banks today. He was one of my favourite voices on RNI. Here he is presenting one of his first programmes on 27th August 1973. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  14. RNIberkinuitvoering25061972 [verborgen inhoud] RNIferrymaat1506197315001600 [verborgen inhoud]

15. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  16. Started by Andree,

Op radio Monique was ook een commercial te horen van Paracentrum Texel, heeft iemand deze commercial ook ik ben geintreseerd!

• 5 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  17. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 776 weergaven
  18. Started by Jan-Fre,

Onder het motto: wie het kleine niet eerst..... [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  19. Kan iemand het uur van 6 tot 7 sochtends van 12,5 jaar Veronica (21-10-1972) plaatsen? Was non-stop. Ik mis ook nog 21.00 - 24.00. Bij voorbaat dank, Rob

• 0 antwoorden
    • 995 weergaven
  20. 1978 04-08 MiAmigo-1900-1930-JohanVisser-FleetwoodMacSpecial [verborgen inhoud]

21. Started by martinja,

Caroline 1979.08.26 1700-1730 Zondagmiddagmatinee - Hudson, Roberts, Woelwater [verborgen inhoud] Caroline 1979.08.28 0730-0800 Wekkerradio - Jeroen Woelwater [verborgen inhoud] Caroline 1979.08.28 0800-0900 Wekkerradio - Jeroen Woelwater [verborgen inhoud]

22. Started by Jan-Fre,

Heeft iemand een idee wat de titel en de uitvoerende(n) is/zijn van de American Texas Top 40 die in 1988/1989 werd uitgezonden op Radio 558 en 819? Ik kan het zelf nergens vinden. Wellicht dat iemand het weet.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Started by martinja,

558-19880709-1200-1330-FredVanAmstel [verborgen inhoud] 558-19880709-1330-1500-FredVanAmstel [verborgen inhoud]

24. Look heeft Cees Eijgel op bezoek, zijn rechterhand aan land in de zeezender periode. Hier vind je nog wat meer info over Cees : [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Op de doos van de DAT staat geen informatie, maar op basis van wat ik gehoord heb moet dit aflevering "Thijs Lieffering +2", dus 4 zijn 😉 Datum en tijdinfo heb ik ook niet.

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 548 weergaven
  25. Hierna nog vier dagen... De files van 10 augustus die ik op harddisk heb staan: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ik weet niet of er dubbelen zijn, maar vast wel. Dat was het weer, tot morgen Jan

• 0 antwoorden
    • 654 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.