Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Juul,

De technici bij Veronica hadden altijd een instrumentaaltje "bij de hand' voor als het programma te kort dreigde te worden. Ik had bijvoorbeeld "Wade in the water" van Ramsey Lewis. Maar de single die wij in de disco hadden was mono en ook nog live. Welnu in 1997 maakte ik een interview met Marshall Chess van de beroemde Chess studio's. De Stones maakte daar ook veel opnamen voor de "Out of our heads" LP. Marshall was over in Nederland vanwege het feit dat zijn maatschappij veel opnamen had geremasterd en opnieuw had uitgebracht. Ik vertelde hem mijn verhaaltje over "Wade in the water" van Ramsey Lewis. En hij zei " stop....." en liep naar z'n auto …

2. Started by Vincent,

Rick van Houten met Koffietijd. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 766 weergaven
  3. Started by Jan-Fre,

Drie kwartier Spangles Muldoon op de middag van 8 augustus 1970. RNI 1970.08.08 1258-13:44 Spangles Muldoon [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 766 weergaven
  4. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

de UK Top 40 is er weer Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 25 januari 2014, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​​Na twee heerlijke zaterdagavonden met de Nederbeat Top 40 is het weer tijd voor een ‘normale’ zaterdagavond: een uurtje Nederbeat, gevolgd door twee uur non-stop UK Top 40. Deze week is de lijst van 29 januari 1966 aan de beurt. Op 1 staan The Overlanders met Michelle, een cover van een Beatles-nummer. Het gaat om de enige Britse hit van deze Engelse groep. We draaien beide kantjes van de single, dus ook Cradle Of Love. Tussen de nummers 40 en 34 werken we 7 nieuwkomers weg: Second City Sound, The Swinging Blue Jeans, Nancy…

• 0 antwoorden
    • 766 weergaven
  5. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 766 weergaven
  6. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 4 september 2015 20.00- 22.00 uur en 9 september 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Frans de Graaff ​Is er één periode in de pophistorie waarin niet voortdurend werd teruggegrepen op oude voorbeelden? Ik geloof het niet. Zelfs in het jaar 1966, je zou zeggen een topjaar voor wat betreft creativiteit, worden oude composities uit de kast gehaald, enigszins in een nieuw jasje gestoken en zo gepresenteerd aan… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 766 weergaven
  7. Gast Norderney192

​Bekijk de [verborgen inhoud] met o.a. de volgende filmpjes: - 2002 Radio 192 Scheveningen - Veronica 50 jaar - Zeezenderdag 31 aug 2010 - 18 april special Hoek van Holland 2004 - Veronica dag 2014 - 192 Drive-in Show - Soundpush Interview… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 766 weergaven
  8. Started by Pd2pk,

Hallo Radiovrienden , De vakantie zit er op , mooi weer en veel rommelmarkten en kringloop winkels bezocht . Ook een speurtocht naar Mi Amigo spulletjes leverde weer wat op . Zeer interessante Joepie bladen uit 1974/75 kwamen uit Aalst tevoorschijn . Een paar dagen België zijn soms wel heel mooi . Ik zal deze winter eens kijken of ik iets van deze bladen kan scannen en hier posten . Als ze hier liggen ruikt de boel muf wat een nostalgie uit een speurtocht door België. Groet van Peter ( Pd2pk)

• 0 antwoorden
    • 766 weergaven
  9. Bij het opruimen kwam ik net nog een 'echt' cassettebandje tegen met wat dingetjes erop, met daarop voor mij althans een 'verrassing'. Een naamjingle voor Ds. Toornvliet, ingesproken door Marc Jacobs, moet uit de zomer van 1978 zijn. 'Dit is Ds. Toornvliet op Mi Amigo Internationaal'. Kon mij niet herinneren deze eerder te hebben gehoord. Alleen de kwaliteit van de opname laat te wensen over, dus mocht er iemand zijn die deze naamjingle in een betere kwaliteit heeft dan hou ik mij aanbevolen, zo niet dan is het (ondanks de matige kwaliteit) toch een leuke inhoudelijke aanvulling voor een ieders verzameling! https://pixeldrain.com/u/deShYTox

• 0 antwoorden
    • 766 weergaven
  10. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 23 mei 2015, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​​Deze week een volledige UK Top 40 van 52 jaar geleden. Op 1 stonden The Beatles met From Me To You. Uiteraard draaien we ook het b-kantje Thank You Girl. Tijd hebben we immers zat met 40 singles uit 1963 en twee uur zendtijd. Daarom ook… lees verder > [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 766 weergaven
  11. Started by Jan-Fre,

Ik was vandaag bezig de eerste officiële uitzenddag van Radio Monique in kaart te brengen. Daarbij ontdekte ik dat ik het uur van 17:00 tot 18:00 niet compleet heb, alleen de laatste 33 minuten (17:27-18:00 uur). Is er misschien iemand die dat uur van Ad Roberts compleet heeft en het wil delen? Jan-Fré

12. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 766 weergaven
  13. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 766 weergaven
  14. Started by ometheo,

Omdat Pixeldrain het opnieuw laat afweten, dacht ik 'laat ik wat licht in de duisternis brengen':-) Nadat Radio Mi Amigo op 20 oktober 198 plotseling was gestopt door een generatorprobleem gingen de opnames in Playa de Aro nog een tijdje door. Zo was er een uitzending van de Jukebox met Haike Debois voorzien voor de 28e oktober 1978, maar die werd natuurlijk niet meer uitgezonden. Daarom brengen we hem vandaag hier! Veel plezier ermee! [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 766 weergaven
  15. Zondagmiddagmatinee met Ad Roberts en Elly van Amstel. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 766 weergaven
  16. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 29 augustus 2015 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van 192Radio. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie programmering Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 29 augustus 2015 van 17.00 - 18.00 uur op de stream van 192Radio. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 17.00 - 18.00 uur, zie programmering. De allermooiste Stel, je mag nog 1 plaatje draaien. Welke zou je dan kiezen? Gods only knows (what I’d be without you) zou een mooie keuze zijn. Niet in Amerika. Die gasten plaatsten dit n…

• 0 antwoorden
    • 766 weergaven
  17. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 765 weergaven
  18. Started by Vincent,

Simon Turner. De naam is overgenomen van de cassette. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 765 weergaven
  19. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 765 weergaven
  20. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 765 weergaven
  21. veronica1224teenagermuziekexpres [verborgen inhoud] veronica1224tipparade3108197416001700 [verborgen inhoud]

22. Gedigitaliseerd vanaf cassetteband [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 765 weergaven
  23. Started by Eric,

Van de HDD geplukt, herkomst niet bekend (met dank aan originele poster), [verborgen inhoud] Radio London 1965-07-07 Wed 1741-1827 R London (266m) - Kenny & Cash - Beatles Help Album.mp3 [verborgen inhoud] Radio London 1967-08-11 Fri 0755-0840 R London (266m) - Chuck Blair.mp3 [verborgen inhoud] Radio London 1967-08-06 Fabulous 40.mp3 [verborgen inhoud] Radio London 1967-08-13 Ed Stewart.mp3 [verborgen inhoud] Radio London 1967-xx-xx.mp3

• 0 antwoorden
    • 765 weergaven
  24. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 765 weergaven
  25. Vandaag op de kop af, 57 jaar geleden, werd deze test van Britain Radio uitgezonden. Het was op 227 meter, later zou Swinging Radio England ruilen met Britain Radio en zou SRE op 227 komen en Britain Radio verhuizen naar 355 Meter. De presentator is Jerry Smethwick. Britain Radio 227 meter - 1437-1600 uur- Jerry Smethwick (althans volgens mijn gegevens die Harm Koenders me gaf) [verborgen inhoud] Fijne Vrijdag Groet Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 765 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.