Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
-
-
Uit het archief van Ad Couwenberg komen deze twee opnamen: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Als het goed is, is dit m'n 1000-ste posting op Radiotrefpunt, en dan kan het alleen maar RNI betreffen
-
-
- 3 antwoorden
- 738 weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 738 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ken iemand die dolgraag zo'n kleine Veronica 6 transistor radio uit 1967 wil kopen. Is er iemand die 'em kwijt wil? De mijne ligt bij B&G.
-
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
- 1 follower
-
-
Laser 558 Craig Novak 0900-1000 28/06/85 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
-
-
RNI 220 A.J. Beirens is ook in de studio, er gaat het een en ander mis en Graham zingt een lied ( geen "Way Back Home"). 22-12-73 Graham Gill 01.00-02.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FSWCNUPOCBYX.mp3 (Dank aan "jepatrick"/?) Robin
-
- 1 antwoord
- 738 weergaven
-
-
Ik vond in ons archief een aantal foto's die collega Hans Becker maakte in Discotheek Boule 7 in Noordwijk tijdens Carnaval op 3 maart 1973. Hier zijn er twee, de kwaliteit kan beter………maar beter iets dan niets. We zien Rob Out en Tom Collins. Ik vroeg mij af of die tent nog bestaat, en ja hoor: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Is het hier toch nog een beetje carnaval. Foto's © Hans Becker
-
- 1 antwoord
- 738 weergaven
-
-
Het heeft maar kort bestaan, Caroline 389, daarom vandaag weer een leuke opname van ze. Hun laatste Vrijdag, 22 Juni, want op Zondag 24 Juni gaf de generator aan boord van de Mi Amigo definitief de geest en was het afgelopen met uitzenden op 2 frequenties. Wat heb ik voor jullie om te delen? Oh, heel mooi, Steve England van 06:26 uur tot 07:00 uur, daarna de uitzending van Johan Maasbach, "spelling: "Joohaan - Em, dobbel eehj, Es, bee, eehj, see, eetsj, Maasbach, from Dun Heeg Holland" van 07:00uur tot 07:30 uur en daarna tot 09:34 uur DJ Johnny Jason. [verborgen inhoud] Caroline on three-eight-nine Henk Kruize
-
-
- 2 antwoorden
- 738 weergaven
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 738 weergaven
-
-
Hopelijk succesvolle actie voor zendschip Jenny Baynton. Begin mei 2021, moe en last hebben van de beperkingen van de lockdown door Covid, willen we toch even weg. Spontaan stappen we in de auto, richting Harlingen Haven, naar het lichtschip, de Jenni Baynton. Terugdenkend aan Augustus 2018, had ik, Ralph een aantal geweldig dagen aan boord op de Waddenzee mogen beleven. Voor mij een jongensdroom die uit kwam en graag nog eens zou willen overdoen. Bij de boot in de haven van Harlingen aangekomen concluderen wij: ”Ja, de deur is open, Sietse is er!” Het gesprek komt op gang en gaat al snel over in het weer het water op willen en radio maken aan…
-
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
- 1 follower
-
-
-
-
- 1 antwoord
- 738 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
-
-
-
Heeft iemand voor mij de ledenwerf spot, die momenteel te horen is op 192 Radio. Deze begint met: Talloze zijn vrienden van Veronica Bij voorbaat dank Gr. Bob
-
- 3 antwoorden
- 738 weergaven
-
-
RNI 02-01-1972 1300-1400 - Ferry Maat [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
- 1 follower
-
-
Top 40 en Tipparade - 27 februari 1965 Top 40, 1ste jaargang, nummer 9 gedateerd 27 februari 1965 Roddels en The Beatles, we waren er gek op…. De nieuwe Teenbeat (het maartnummer) is De advertentie voor de week! Met daarin het verslag van het huwelijk van Ringo met Mary (Cox). Mary ontmoette Ringo in The Cavern Club in Manchester. Lang verhaal lekker kort, ze kuste Paul op de platte bek, daarna Ringo en pas na 3 weken ontmoetten ze elkaar opnieuw. Hoewel, Ringo kon zich de eerste zoen al niet meer herinneren. Kort verhaal beloofden we, dus de climax: het was een moetje. Meer… lees de nieuwe Teenbeat! De Nederlandse versie van Patches Rein de Vries staat…
-
Van de Golden Radio NL server caroline199-dee&conway&moore [verborgen inhoud] Caroline 963 kHz - 02091984 - 1143-1243 - Simon Barrett [verborgen inhoud] Caroline 963 kHz - 06111985 - 2016-2117 - Neil Francis And Andy Johnson [verborgen inhoud] Caroline 963 kHz - 20081983 - 1150-1251 - Tom Anderson - Radio Caroline Opening [verborgen inhoud] Caroline 963 kHz - 22121983 - 1440-1541 - Simon Barratt And Grant Benson [verborgen inhoud] Caroline 963 kHz - 25111984 - 1311-1411 - Keith King On Sunday [verborgen inhoud] Caroline 963 kHz - 29081984 - 1758-1858 - Stuart …
-
- 1 antwoord
- 738 weergaven
- 1 follower
-
-
Het is mei 1973. De Duitse tv programma Treffpunkt heeft een korte reportage over de ‘Piratensender’ voor de Nederlandse kust. Mooie kwaliteit beelden uit het archief van Hans Knot en Martin van der Ven. In de reportage horen we Bull Verweij, Meister en Bollier en zien we o.a. Joost mag niet eten (Hil III) in het Duits, Klaas Vaak, Ad Bouman en het bekende stukje op de Mebo II met Graham Gill en Juliane Werding. Een van de weinige live optredens aan boord van een zendschip. Dit alles in een redelijk goede kwaliteit.
-
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
-
-
Heb vanmiddag eens te tijd genomen om de tape van Wim van Egmond eens rustig te bekijken. Ik weet het, deze staat al een tijdje online (december 2012) maar is het nogmaals vermelden wel waard. Zou graag de video in een groter formaat omzetten The video is already from December last year, but today I finally took the time to watch the complete tape. Worth mentioning again. 1 hour en 45 minutes long Ross Revenge.
-
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
-
-
RNI 1970 05-31 1200-1330 DuncanJohnson.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 1 antwoord
- 738 weergaven
-
-
Radio 558 [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 738 weergaven
-
-
Ricky Jones en Andy Bradgate. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 737 weergaven
-