Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.190 discussies in dit forum
-
Meijdenwerk [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 640 weergaven
-
-
50 jaar Vader Abraham en Zondagmiddagmatinee [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 683 weergaven
-
-
-
-
-
Onder regie en het draaiboek van Eric Friedler, de productie van Silke Schütze en redactie van Patricia Schlesinger zal de documentaire ‘The Voice of Peace – Der Traum des Abie Nathan’ in de maand december haar première beleven in Hamburg. Het betreft een vertoning voor een select gezelschap van personen die aan de documentaire hebben meegewerkt. Een radicale dromer en een rebelse visionair. De vredesactivist Abie Nathan was zijn tijd met ontwapende directheid steeds vooruit. Of het nu met zijn zeezender ‘The Voice of Peace’ was, die vanaf 1973 tot en met 1993 radioprogramma’s naar alle landen in het midden-oosten uitstraalde, of met zijn onderhandeli…
-
- 0 antwoorden
- 670 weergaven
-
-
Het afgelopen jaar heeft het opknappen van de Norderney en het met een nieuwe functie naar een nieuwe locatie brengen de Eeuwige Discussie weer verschillende malen doen oplaaien, met als kern: het moet weer worden zoals het was. Dat - Gaat - Niet - Gebeuren. Natuurlijk zou het fantastisch zijn als Willem van Kooten, Lex Harding en John de Mol met elkaar rond de tafel zouden gaan zitten en zouden zeggen: “Kan ons het verdommen of er geld binnenkomt of niet: we kopen de Norderney, verbouwen hem helemaal terug tot radioschip, leggen hem voor de kust, huren een officiële AM- en FM frequentie en gaan gewoon lekker radio laten maken zoals wij vinden dat het moet. K…
-
Vanmorgen was er op radio 1 een programma (lijn1 ) dat rechtstreeks werd uitgezonden vanaf de Norderney. Aan het woord kwamen o.a. Erik de Zwart, Cees man in t Veld, Ad Bouman enz. Vanwege mijn onregelmatige dienst was ik nu eens vrij, misschien jullie niet. Dus ik heb mijn audacity even voor jullie aangezet en via bijgaande link kan je het bestand van een half uur (uiteraard weggeschreven met 192 kbps ) downloaden. Veel luisterplezier. Groet, Jan http://www.mijnbestand.nl/Bestand-I7KWLZV63E4Z.mp3
-
Waar gaan we naartoe deze zomer: [verborgen inhoud] En een stukje Top 50 wat op de zelfde cassette stond. Datum onbekend. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 770 weergaven
- 1 follower
-
-
Uurtje Peter de Groot en twee uur Windkracht 4 tot 6. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 649 weergaven
-
-
Jan Veldkamp met de laatste twee uur van de Monique Top 50 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 627 weergaven
-
-
De eerste keer op zondag Gouwe ouwe met Frits Koning [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 579 weergaven
-
-
Uurtje Ad Roberts. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 565 weergaven
-
-
Omschrijving overgenomen van de cassette, maar de opname duurt al een anderhalf uur. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 767 weergaven
-
-
Nog twee cassettes gevonden van Wim met Laser: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 707 weergaven
-
-
Ad Roberts, Peter de Vries en Tom Anderson. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 685 weergaven
-
-
Simon Turner. De naam is overgenomen van de cassette. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 765 weergaven
-
-
Gegevens overgenomen van de cassette, niet gecontroleerd. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 708 weergaven
-
-
Can anyone help me with a good quality FM recording of RNI on 31st December 1973 2000-2200 Mike Ross 2200-2330 Robb Eden with A Song For Europe Many thanks Ian
-
- 2 antwoorden
- 858 weergaven
-
-
Wat geniet ik iedere keer toch weer van de Vinylshow van onze Ad . Het is alsof we bij hem thuis plaatjes zitten te draaien en al die verhalen mogen horen. Daarom hoop ik dat Ad beseft dat dit heel erg gewaardeerd wordt !!!
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Kon het natuurlijk toch weer niet laten... De exclusieve foto's staan op mijn site: http://www.renevandenabeelen.net/index.php/radio-veronica-de-zeezender/norderney-17-november-2013
-
- 22 antwoorden
- 5,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Eddy Ouwens en Ad Roberts. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 660 weergaven
-
-
Gouwe ouwe met Frits Koning. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Volgens de cassette voor de laatste keer Eddy Ouwens doordeweeks. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 666 weergaven
-
-
Volgens de cassette de eerste keer Gert van der Zee met 3 om 3. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 632 weergaven
-