Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.004 discussies in dit forum
-
Tussen februari 75 en december 77 was op Mi Amigo Stan Haag te beluisteren , Stan stak het niet onder stoelen of banken dat er ooit maar 1 station was geweest en dat het nergens zo goed was als bij Veronica , in de diverse interviews en publicaties tijdens zijn Mi Amigo periode zei Stan altijd dat zodra Veronica C omroep werd hij de toezegging had om terug te keren bij Veronica toch is dit nooit gebeurd , waarom niet ?? Was hij te oud ??( had men geen programma voor hem ) te mondig ???, was hij te lang doorgegaan bij Mi Amigo. ???het moet later toch wel een verbittering voor hem zijn geweest dat hij toch door zijn vroegere vrienden niet binnenboord is gehaald terwijl hem…
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Hoi Ik ben op zoek naar programma's van stan haag vandaag en de jukebox uit zijn veronica tijd, de mi amigo tijd daar heb ik meer dan genoeg van hem in bezit. Dank
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Veronica-19740415-1100-1200-StanHaag-Top100Allertijden Veronica-19740419-0700-0824-StanHaag-TomCollins-OokGoeieMorgen Veronica-19740421-0700-0800-StanHaag-OokGoeieMorgen--14jaarVeronica Veronica-19740524-1100-1200-StanHaag-StanHaagVandaag Veronica-19740527-1800-1900-StanHaag-Jukebox Veronica-19740819-1100-1200-StanHaag-StanHaagVandaag Veronica-19740819-1800-1900-StanHaag-Jukebox-MatigeOntvangst Veronica-19740821-1800-1900-StanHaag-Jukebox Veronica-19740824-1800-1900-StanHaag-Jukebox Veronica-19740825-1800-1900-StanHaag-Jukebox © Stichting Norderney
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Veronica-19721021-1100-1200-StanHaag-StanHaagVandaag-(12halfJaarVeronica) Veronica-19721021-1800-1907-StanHaag-Jukebox-LexHarding-Lexjo-(12halfJaarVeronica) © Stichting Norderney
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ook uit de verzameling gedigitaliseerd door Vincent en nu in de download: Radio Mi Amigo 1977.03.25 1100-1200 Stan Haag Vandaag Enjoy! Jan-Fré
-
- 1 antwoord
- 770 weergaven
-
-
Hallo, Wie kan mij helpen aan dit helaas onduidelijke artikel, periode 1973 1975 van Stan Haag Vandaag en Les Poppys? Ben al heel lang hier naar op zoek, en tot nu toe kan niemand mij verder helpen. Bedankt, en groetjes van Greet.
-
- 2 antwoorden
- 936 weergaven
-
-
Gisteren heb ik naar een opname van Stan Haag zitten luisteren van 10 feb 1975. Het was zijn eerste jukebox via Mi Amigo , hij gaf aan in Spanje te zitten, volgens mij was Stan op het moment van opname nog niet in Spanje ?? , mijn vraag is eigenlijk waar ( op welke plek , ook in de boerderij ???)nam hij zijn eersten jukeboxen op voor Mi Amigo en liepen die naadloos over in de Jukeboxen en zijn andere programma’s die uit Spanje kwamen.
-
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
In de Extra Gold uitzending over MI Amigo vertelde Bert Bennet dat toen de besprekingen in Playa d Aro gaande waren om Veronica /Mi Amigo te lanceren, Stan Haag had gezegd dat hij als dat door ging, beslist niet met Karel van der Woerd wilde opnemen. Dit omdat Karel toch alleen maar de krant zit te lezen tijdens de opnamen. Was Stan nou zo n humeurig type? Ik vind dit vreemd om te horen. Je zou denken dat Stan het juist fijn zou vinden om de kans te krijgen om weer met een oud collega te kunnen samenwerken na de zendersluiting van Veronica. Misschien kan Juul hier iets over zeggen?
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ik ben momenteel bezig met de voorbereiding van een lang artikel in de serie muziek, media en andere herinneringen en dit keer het jaar 1965. Ondermeer komt het volgende erin voor. Wie heeft dit programma ooit gezien en zo ja vertel er eens iets meer over Zo kwam ik ook nog een knipsel tegen waarin de opnamen werden aangekondigd van een nieuw televisieprogramma, dat op 31 maart 1965 gemaakt zou worden in het tot NTS-studio herbouwde Bellevue in Amsterdam en die verzorgd zal worden door medewerkers van de KRO: ‘De KRO begint dan namelijk met de opnamen van een reeks vakantieprogramma's die gepresenteerd zullen worden door Stan Haag. De serie krijgt de naam ‘Vakant…
-
Mi Amigo, Stan Haag vandaag met Stan Haag op 15-08-1977 http://www44.zippyshare.com/v/3HyPth3f/file.html Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!!! Wim
-
Mi Amigo, Stan Haag vandaag met Stan Haag op 15-12-1976 http://www68.zippyshare.com/v/FMelyXEl/file.html Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!! Wim
-
- 2 antwoorden
- 632 weergaven
-
-
Veronica-19730929-1100-1200-StanHaag-StanHaagVandaag
-
- 0 antwoorden
- 965 weergaven
-
-
In de zomer van 1964 waren er al zeezenders actief in Noord- en West-Europa. Er deden voortdurend geruchten de ronde over nieuwe radioschepen. Vooral de Hamburgse nachtclubeigenaar en oprichter van de legendarische Star-Club, waar in 1962 ook de Beatles hadden opgetreden, zorgde voor veel opschudding. Manfred Weissleder wilde vanaf een Noors vrachtschip met een 150 kW-middengolfzender vooral luisteraars in Noord-Duitsland en Denemarken vermaken met vrolijke muziek. Hier staat het verhaal: https://offshoreradio.info/star-club-nl/
-
- 0 antwoorden
- 185 weergaven
-
-
Een van de meest aparte zendschepen was wel de "King David" (v/h "Zeevaart") met zijn hoepelvormige antenne. Voordeel was dat men geen hoge mast op het schip hoefde te plaatsen, nadeel was alles wat je verder maar kan bedenkenken op antenne- en scheepstechnisch gebied. Na veel problemen begonnen op Dinsdag 1 September 1970 dan officieel de uitzendingen. Je hoort zometeen een stukje van de LP "History of Offshore Radio" van Paul Harris en daarna om 12 uur in de middag begonnen de programma's. Ja, je moest er van houden... laat ik het zo zeggen. Zelf heb ik daar het een en ander van opgenomen maar jaren geleden kreeg ik een digitale kopie van Harm Koenders die veel beter wa…
-
-
- 15 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Het is Pasen.... Kan best zijn dat je deze programma's al hebt hoor; altijd ff in je database kijken en typ niet dat je er geen hebt. In die tijd had ik een leuke Philips radio waar ik van opnam. Ik zat er in die dagen bijna bovenop Monique963-16121984RobHarthold16001700 http://www16.zippyshare.com/v/U7FdOs3H/file.html Monique963-16121984RondleidingRoss15001600 http://www61.zippyshare.com/v/qhTothZm/file.html Monique96316121984AdRoberts12001300Opening http://www40.zippyshare.com/v/7OJolOFC/file.html Monique96316121984FritsKoning13001400 http://www24.zippyshare.com/v/OIUZoSUS/file.html Monique96316121984MaartenDeJong14001500 …
-
- 3 antwoorden
- 766 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb hier een opname van RNI - Eng. Ik wil er wat meer van weten. De opname begint om 13.30 uur en de dj (?) zegt dat om 14.00 de officiele uitzendingen beginnen. Ze testen nog met tonen etc. Ik hoor Vic Pelli etc. Maar was dat op 28 februari 1970 dat ze begonnen? En wie waren de dj's die je hoort dat eerste uur? Ik kan het maar niet terug vinden. En wie zou dit zijn? http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ADQG7X3ON4MU.mp3 Dank, Juul
-
- 15 antwoorden
- 4,3k weergaven
-
-
Some 45 years ago the first Radio Mi Amigo programme appeared on 1187 khz using the name Station 385. Plenty of Suzy Wafels, Joepie and records from the Gnome publishing house all owned by Sylvian Tack. The dj was Bart Van De Laar. http://www.mediafire.com/file/m4o98pgjb2tond8/30091973_1900-2000_BartVanDeLar.mp3/file
-
- 1 antwoord
- 960 weergaven
-
-
Hallo Ik luisterde 1okt naar 192veronica de tipparade eerste uur 16 17uur. Presentatie klaas vaak na hé schat weet je dat theo en marjan kwam hun gezongen stationcall veronica op 538 weet je dat..... Heeft iemand deze spot vast bedankt fockokrone
-
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Recensie Stay Tuned … I could say something brilliant at any moment! Auteur: Ray Clark Poppublishing 2023 337 pagina’s met illustraties Burnham-on-Crouch Met een voorwoord van Emperor Rosko De in 1954 geboren Ray Clark heeft andermaal herinneringen aan zijn rijke radioloopbaan aan het papier toevertrouwd. In het eerste hoofdstuk neemt hij ons mee door zijn eerste jongensjaren, waarbij warme herinneringen naar voren worden gehaald over beleving van een eerste lied dat is blijven hangen (Volare) maar ook de bakelieten radio werd opgewarmd om vervolgens aan de knoppen kon worden gedraaid om programma’s als Family…
-
-
- 3 antwoorden
- 991 weergaven
- 1 follower
-
-
Idee, als we nou eens met z'n allen een top 10 hier invullen met jouw favoriete Nederbeat nummers? Maak ik er begin januari een programma van tgv 3 jaar Nederbeat op 192. Uiteraard bij voldoende respons en muziek voorradig. En anders moet je jouw nummer zelf maar aanleveren . UITERAARD UITSLUITEND MUZIEK VAN EIGEN BODEM UIT DE PERIODE 1960 TOT 31-8-74. Laat mij weten wat je leuk vind en wie weet hoor je jouw plaat terug in januari. Uiteraard komt er een nummer 1 uit, ben benieuwd welke ........
-
- 79 antwoorden
- 15,5k weergaven
- 1 follower
-
-
​Stel nu jouw favoriete NEDERBEAT lijst samen! ​In januari bestaat Nederbeat op 192 drie jaar. Ter gelegenheid daar van wil ik een hitlijst opstellen van de door de luisteraars van 192 radio meest gewaardeerde Nederbeat platen uit de jaren 1960-1974. Doe mee! Stuur jouw lijst van 10 platen naar wijdraaien@gmail.com en werk zo mee aan het tot stand komen van de lijst. Aan de hand van de inzendingen komt er in januari een uitzending met de meest gevraagde Nederbeat nummers. Voorwaarden waar de titels aan moeten voldoen: Uitsluitend uit de periode 1960-31-8-1974 Uitsluitend Nederlandse bands, the Who is mooi, maar niet uit NL… Lees verder …
-
- 1 antwoord
- 918 weergaven
-
-
Onderstaande postte ik in februari 2009 op het Norderney forum. Nouja, in die 4 jaar zijn er wat zaken veranderd dus ik heb het verhaal hier een daar ietwat bijgeslepen.. Maar de vraag bleef al die tijd staan, en zakte naar de catacomben van het Norderney Forum. Nu we deze doorstart in dit café hebben, gooi ik hier dus maar even de knuppel tussen de zeemeeuwen... Komtie: We schrijven eventjes 18 april 1973.. Minister van Doorn heeft na de hoorzitting ingezien dat Veronica gewoon bij Nederland hoort, en stopt met z´n hetze tegen het scheepje. Het concert op het malieveld wordt één groot feest nadat van Doorn vanaf het podium geroepen heeft: Veronic…
-
- 21 antwoorden
- 6,3k weergaven
-
-
JA HET IS WEER ZO VER!!! Je kunt vanaf NU weer je lijstje sturen voor de Nederbeat top 40 editie 2024, uit te zenden eind januari. Om de zaken goed te laten verlopen is het van belang om dit te doen (spelregels) : – Stuur je lijstje met 10 favoriete Nederbeat platen naar wijdraaien@gmail.com. Alleen deze inzendingen tellen mee. – De titels moeten vallen binnen de releasedata 18-4-1960 t/m 31-8-1974. – Uitsluitend producties van Nederlandse bodem. – Lijstjes zonder rangschikking van 10 tot 1 worden niet in behandeling genomen. – Niet meer dan 2 nummers per artiest, zo houden we het gevarieerd. – Aan de lijst kan geen enkel rec…
-
- 0 antwoorden
- 587 weergaven
-
-
Omdat 192TV toch geregeld beelden van Zeezender Veronica laat zien, de Norderney en studio's in Hilversum etc...in de clips en specials.... Zou het wel zo aardig zijn indien iedereen van dit forum even hun stem uit brengt via totaaltv.nl/pagina/70/ Stemmen kan t/m 10 oktober... Iedere stem telt... en het zou wel zo leuk zijn indien het dit jaar lukt en 192TV als beste uit de bus komt...
-
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Beste forumleden, Het zou zo leuk zijn indien 192TV, de muziekzender die het Veronicaschip, De Norderney, nog geregeld door het beeld laat schommelen, als beste digitale TV zender wordt gekozen. Ook laten ze geregeld clips zien met tunes van programma's en beelden vanaf het Veronicaschip, toen ze nog op de Noordzee rond dobberde... Ze houden het erfgoed "levend"! U kunt kiezen via de link http://www.totaaltv.nl/pagina/70/ en dan het bekende logo 192TV ! Alvast heel veel dank! Groet, Anneke