Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Vandaag 42 jaar geleden werd een U.S. piloot door de tender van Radio London gered uit het koude water van de Noordzee. Hier het fragment waar Tony Windsor in een nieuwuitzending melding maakt van het feit. 1965 04 20 Tue 1627-1632 R London (266m) - Tony Windsor - News re Rescue of USAF Pilot.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Jan

• 2 antwoorden
    • 799 weergaven
  2. Started by hans knot,

Recentelijk weer een archiefje ontvangen dat ik aan het uitdiepen ben. Ik kom toch weer het een en ander tegen dat herinneringen oproept. SMC werd in 1978 opgericht tegelijkertijd met Freewave Media Magazine maar toch waren zowel Rob Olthof en ik al jaren actief. Ikzelf begon af en toe een berichtje te sturen naar Pirate Radio News in 1969 en mocht vanaf 1971 in de redactie meedraaien om niet veel later hoofdredacteur te worden. Rob en ik organiseerden in 1973 en 1974 al bootreisjes naar de zendschepen maar de in de bijlage aangekondigde reis is er nooit gekomen. Er is sprake van PRN Producties, immers vond Rob dat de reis wel een label diende te hebben en dus…

3. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 973 weergaven
  4. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Gerrit Bigb L Final roman Empire 13.8.67 [verborgen inhoud]

5. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 978 weergaven
  6. Cleaned by Harm Koenders Veronica28041973LexHarding1300-1400Top40 [verborgen inhoud] Veronica28041973LexHarding1400-1500Top40 [verborgen inhoud] Veronica28041973LexHarding1500-1600Top40 [verborgen inhoud]

7. Started by martinja,

Veronica27051972RobOut1320-1400 [verborgen inhoud] Veronica27051972LexHarding1400-1500Top40 [verborgen inhoud] Veronica27051972LexHarding1500-1600Top40 [verborgen inhoud]

8. Deze vraag kwam eigenlijk net bij me op en ik wil hem graag aan Juul stellen. Juul, als jullie opnamen met de dj, in Hilversum, was dan het geluid in de koptelefoon van de dj in stereo? Ik heb het gevoel dat jullie dat ingeschakeld hadden op mono. Ik denk dat dit aan boord anders moet zijn geweest want ik heb diverse life uitzendingen van boord gehoord waar Klaas Vaak platen draait waar duidelijk een kanaal van de platenspeler niet goed werkt waardoor b v complete zang of gitaar partijen weg viel. Ik kon daar nooit goed tegen want het verknoeide heel de plaat. Ook begreep ik nooit waarom dat niet opgemerkt werd. Zojuist schiet me ook te…

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  9. Op 6 november 1976 was bij Radio Mi Amigo aan het eind van de middag Frank van der Mast te horen met 'nieuwe platen', daarna een stukje van de 'Jukebox'met Bart van Leeuwen. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 991 weergaven
  10. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  11. Laser 558 [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  12. Started by Jan-Fre,

Ik was net in Pathé Groningen voor de film over het Holland Pop Festival dat vandaag, morgen en overmorgen precies 50 jaar geleden werd gehouden in het Kralingse Bos in Rotterdam. In de film viel mij een jongen op die een t-shirt aan had met daarop de tekst: Bring Back Caroline Film gaf een mooi tijdsbeeld. Uit die tijd (voor wie 'm nog niet heeft): [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  13. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 874 weergaven
  14. Started by Hans Hulswit,

[verborgen inhoud] Weet iemand wie hier achter de microfoon zit?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  15. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 814 weergaven
  16. Ik ga een poging wagen om te kijken of iemand hier deze weet te dateren. [verborgen inhoud]

17. Deze fragmenten komen uit het archief van Helmut Slawik: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 470 weergaven
  18. [verborgen inhoud] met techniek van Bert Bennett opname bij Zeebrugge

19. Started by jan V,

1972-12-30 LexHarding-KlaasVaak-Top40 1330-1630 [verborgen inhoud] bron Stichting Norderney Radio Veronica192 gr jan V

• 0 antwoorden
    • 469 weergaven
  20. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 779 weergaven
  21. Radio Caroline [verborgen inhoud] Caroline-19900602-1200-1230-TonyPalmer [verborgen inhoud] Caroline-19900602-1230-1300-TonyPalmer [verborgen inhoud] Caroline-19900602-1700-1800-AndyBradgate

• 0 antwoorden
    • 334 weergaven
  22. Started by erco59,

Maybe RNI is new for many members Stukjes RNI (and Veronica) op Donderdag 28 Juni 1973 (15h20-17h30) [verborgen inhoud] Own recording in France Eric C.

• 0 antwoorden
    • 279 weergaven
  23. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op R2R tape. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 211 weergaven
  24. Dit is een opname op R2R tape uit de collectie van Hans Hogendoorn. [verborgen inhoud] Op Radiotrefpunt stond reeds het volledige programma als volgt beschreven, de tijden hieronder wijken wat af van de tijden in deze opname: 00:00 Tune Dik Voormekaar show en Dik opent de show. 01:28 Cilla Black - It's For You. 03:52 Interview met de rockgroep Drukwerk. 07:15 Drukwerk. 09:27 Dik doet de groeten aan de Adrie Stuifmeel,van harte beterschap namens het hele RNI personeel. Ze draaien een verzoekplaat. 11:36 Herb Alpert - A banda. Dik kletst er dwars door heen. 13:53 Reclame: Meubelreclame Zelbo meubelen. 14:15 Clif Richard - Living Doll. 17:01 Reclame: Bifi pocketworst…

25. Started by MvdVen,

"Shipboard Radio Stations" by Dr. Adrian Peterson staat hier: http://www.broadcasting-fleet.com/

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.