Spring naar bijdragen

Apple store in Amsterdam


Juul

Aanbevolen berichten

Collega's op het werk vinden Apple's duur, maar een Mac is gewoon af, alles zit erop, van foto's bewerken tot videomontage, noem maar op.

Koop een Windowscomputer en je hebt alleen een kaal besturingssysteem.

Met wat investering voor zulke programma's kom je al aardig in de richting van een Mac.

De prijs is 1, maar wat krijg je er voor terug?

Cas.

(gratis advies :-) )

Niet helemaal waar natuurlijk, Windows komt ook met Windows Moviemaker en andere programma's die gewoon met het besturingsprogramma mee komen. Maar inderdaad ziet het er, en zeker grafisch mooier uit op de Apple.

Groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé die Douwe,

Minderwaardigheids complex?. Nee hoor. In "jouw sector" gebruikt m'n Windows. In mijn "sector" overwegend Apple. Zo zit het.

Verder deel ik de mening van René.

En mocht je in Moskou zijn, er is zelfs daar een Apple museum:

http://www.macfreak.nl/nieuws/23684/apple-museum-geopend-in-moskou/

Juul

Ik was vorige week nog in de Apple store in London Juul. Mooie locatie ook trouwens met veel aardige jongens en meisjes in het blauw!

Of ik Moskou haal dit jaar, het zou kunnen. In ieder geval ben ik 17 juni in de Ukraine, dus goed op weg!

Douwe

Send from my Dell Latitude E6220

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was vorige week nog in de Apple store in London Juul. Mooie locatie ook trouwens met veel aardige jongens en meisjes in het blauw!

Of ik Moskou haal dit jaar, het zou kunnen. In ieder geval ben ik 17 juni in de Ukraine, dus goed op weg!

Douwe

Send from my Dell Latitude E6220

Je bent een "bofkont", ik was vorige week nog bij Karwei in Barneveld.........dat heb je hé? als je van Drees krijgt.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet zeuren, je krijgt het tenminste nog :)

Ja, da's waar, maar van Duin zou zeggen ;"Ik heb er ook altijd DIK voor betaald....."

Zei hij bij m'n 25 jaat TROS jubileum samen met Brandsteder. Ik zal je die speciale video die hij voor mij maakte wel eens laten zien. Gemaakt door André op z'n MAC.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor van steeds meer mensen die niet zeker weten of ze over een tijdje nog wel een nieuwe desktop machine kopen, omdat ze met hun iPad toekunnen. De Apple tablet is de branche ingrijpend aan het veranderen.

Voor het merendeel van de mensen zal het inderdaad voldoende zijn om een iPad te hebben. Meer dan surfen doen de meesten niet, maar voor de "powerusers" zoals ik zal het echt niet werken.

Ik zie me geen cad-werk doen op een iPad en al helemaal geen multitrack werk. Als hij het al zou kunnen is hij 1. te klein van scherm en 2. te beperkt van rekenkracht en 3. waar zijn de aansluitingen met de buitenwereld ? Maar ik verwacht zeker dat dit een grote markt gaat worden, daarin heb je gelijk.

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm. Ook al heb ik een macbook, ik zal nooit een ipad kopen. Ik weiger me te conformeren aan wat apple toestaat te installeren via de appstore. Het gaat me er niet om dat ik van alles wil installeren (dat wil ik toch niet), maar meer het principe.

Ik kan me wel voorstellen in de toekomst naast een pc een ipad achtig apparaat te hebben voor het normale gebruik en een laptop (van welk merk ook) voor het tekstverwerken en wat ander toetsenbord intensief werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb geen iPad en geen iPhone.

Maar wel een "handvol" Apple computers. Maar ben dus ook gebruiker sinds het eerste uur.

Maar ja, ik hoef niet meer vaak mobiel te bellen en als ik thuis ben kijk ik op m'n iMac en Macbook. Genoeg voor een pensionado op de Veluwe.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm. Ook al heb ik een macbook, ik zal nooit een ipad kopen. Ik weiger me te conformeren aan wat apple toestaat te installeren via de appstore. Het gaat me er niet om dat ik van alles wil installeren (dat wil ik toch niet), maar meer het principe.

Ik hoor dat argument vaker. Ik kan het me tot op zekere hoogte wel voorstellen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het in veel gevallen een soort van verzet-om-het-verzet is.

Ik vergelijk het dan een beetje met die demonstranten die tegen globalisering protesteren, gekleed in Levi's & lopend op Nike's, als je begrijpt wat ik bedoel.

Apple zorgt er met het strenge beleid wel voor dat er een kwaliteitsnorm wordt gehandhaafd. Natuurlijk wordt het zo ook de concurrent lastig gemaakt, maar daar lig ik niet zo wakker van. Als je software wilt maken voor een bepaald systeem doe je dat omdat je er markt in ziet, heel gewoon. En als de maker van dat systeem jouw buiten de deur wilt houden, kun je gaan zitten huilen, je product aanpassen of... zelf met een systeem komen en de strijd aangaan. Maar ja... makkelijk meeliften is aantrekkelijker.

Ik kan me uitstekend vinden in wat ik met mijn diverse Apple machines kan doen en ik heb liever te maken met een bedrijf dat zijn spullen bewaakt en er voor zorgt dat alles, mede daardoor, fatsoenlijk functioneert, dan met één dat zijn poorten wagenwijd open heeft staan, waardoor ik het ene na het andere onderlinge conflict mocht beleven.

Maar het is een probleem, hoor, deze discussie. Net als over religie en politiek. Iedereen preekt voor eigen parochie en dialogen zijn 99% van de tijd alleen maar gelijktijdige monologen.

Maak ik me zelf ook schuldig aan. Niemand zal mij van Apple kunnen losweken.

Het enige dat ik in mijn voordeel kan zeggen, is dat ik eerst jarenlang met het ene systeem heb gewerkt en door aanhoudende narigheid besloot over te stappen op het andere, dat mij perfect bleek te bevallen.

En verreweg de meeste van de anti-Apple-lers hebben nooit een tijd serieus met dat merk gewerkt en kunnen dus niet met recht van spreken veroordelen.

Fijn weekend, ook voor alle Windows, Linux, Ubuntu, en weet-ik-veel gebruikers ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het systeem op zich heb ik ook zeker geen klager. Ik ben al jaren een gebruiker die zeer tevreden is over de werking van het OS X systeem. Als Linux/Ubuntu gebruiker ben ik naar apple overgestapt toen het tijd was een nieuwe laptop aan te schaffen. Die achtergrond is bij mij dan ook deels de reden waarom ik me heel langzaamaan ook weer afkeer van Apple en ik die verering van Steve Jobs totaal niet begrijp. Waar apple met de komst van OS X gebruik maakte van opensource software om het systeem op te bouwen en ook zelf onderdelen teruggaf aan de (opensource) gemeenschap, zie ik dat het bedrijf geslotener wordt. Je ziet het in iTunes, iCloud, appstore, Darwin (dat meer en meer ontoegankelijker wordt gemaakt). Daartegenover zie ik een Microsoft dat juist opener en opener wordt.

Hoewel ik echt zeer tevreden ben over OS X (al heb ik niet de nieuwste versie, maar nog 10.6), denk ik er soms over na om Ubuntu op mn macbook te installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu dan maar eens de daad bij het woord gevoegd. Na wat prutsen heb ik de live cd van gparted aan de praat gekregen en ben ik mijn harde schijf aan het opsplitsen. (dit werkte nooit met de apple diskutility). Zometeen heb ik of twee partities, waarvan 1 mac, of een niet meer werkend systeem ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.