Spring naar bijdragen

Norderney in beslag/


Juul

Aanbevolen berichten

Ik kreeg net een mail van iemand en die schreef dat de Norderney "in beslag genomen zou zijn". Door de Antwerpse haven autoriteit. Dit omdat er nier meer betaald werd. En ook schijnt het schip regelmatig bezocht te worden door junks.

Zo kan het dus gaan, vrienden. Slopen dan maar denk ik.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg net een mail van iemand en die schreef dat de Norderney "in beslag genomen zou zijn". Door de Antwerpse haven autoriteit. Dit omdat er nier meer betaald werd. En ook schijnt het schip regelmatig bezocht te worden door junks.

Zo kan het dus gaan, vrienden. Slopen dan maar denk ik.

Juul

Ja, hoogste tijd voor ""Hendrik Ido Ambacht".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb al jaren niks meer met de Norderney. Allemaal "valse" sentimenten.

Ik kreeg gisteren wel zo'n 30 prachtige kleuren dia's van oud collega Ruud Doets. Hij maakte de dia's toen de Norderney naar Amsterdam ging op 11 aug. 1975. Er zijn veel zwart/wit foto's maar voor zover ik weet geen kleuren.

Die heb ik nu. Erg mooi.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snel slopen dat ding, voor er weer een of andere dromer mee aan de haal gaat.

Uiteindelijk was het beter geweest dat hij direct bij sloper Heuvelman (hier in 's-Gravendeel) was gesloopt.

Het doet me allemaal een beetje denken aan het gesleep met het lijk van Evita Peron. Of maak ik nou een kromme vergelijking ?

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snel slopen dat ding, voor er weer een of andere dromer mee aan de haal gaat.

Uiteindelijk was het beter geweest dat hij direct bij sloper Heuvelman (hier in 's-Gravendeel) was gesloopt.

Het doet me allemaal een beetje denken aan het gesleep met het lijk van Evita Peron. Of maak ik nou een kromme vergelijking ?

Rien

Nee niet echt Rien.

Er is niks meer behalve als je op 100mtr. afstand staat dat mij doet herinneren aan de Norderney waar ik wel eens kwam als het weer het toeliet.

En al die mensen die inderdaad weg dromen, droom zacht.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is reeds veel cultuurgoed in Nederland verloren gegaan. Het schip slopen dat zo velen zoveel bijzondere uren heeft geschonken, lijkt mij geen goed idee. Er is slechts één schip over uit die roemruchte periode, namelijk De Norderney; de Ross Revenge even niet meegeteld. Als het Radio Waddenzee lukt, dan moet dat zeker ook kunnen wat betreft de Norderney. Geld zal toch geen probleem zijn !

Mocht er ooit een groter pop-museum komen (bijvoorbeeld in Den Haag) kan dit het paradepaardje worden.

Stal “hem†binnen en bouw het museum er omheen inclusief een podium voor optredens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom nu slopen? Zelf vind ik dat hij best weer ergens anders kan liggen en een functie krijgen. De Laissez Faire doet nu toch ook weer dienst als vissersboot, dus waarom zou de Norderney niet iets kunnen worden?

Er is al zoveel gesloopt. Wel heb ik het nare gevoel dat hij verkocht zal worden als schroot om de havengelden op te brengen. Wie doet een goed bod zodat hij behouden kan blijven?

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kopen blijft altijd mogelijk , maar dan niet weer door iemand die er geld uit wil slaan, weet dat erick de zwart er wel mee bezig is vaak maar de prijs was steeds te hoog , nu misschien door dit beslag wel een mogelijkheid voor een paar mensen die het kunnen en willen kopen ne dan gewoon bewaren als zendschip , en ergens neer liggen in een haven als museum stuk . Mensen genoeg die willen helpen met opknappen denk ik zo ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beslaglegging is natuurlijk in de eerste plaats bedoeld om de eigenaar tot betalen te manen.. Als die dat doet, wordt het beslag opgeheven en kan ze weer gewoon lekker verder roesten.

Als ze niet betaald zal de haven beslist proberen haar ten gelde te maken. Maar niet jarenlang. Ze zal dan vermoedelijk naar de hoogste bieder gaan, en dat kan zomaar een sloper zijn..

Ik zou dat betreuren.. De plannen van enkele jaren geleden waren mooi: Voor het nationaal popmuseum afmeren.

Maar als niet zeezender liefhebbers met 'r aan de haal gaan, dan moet de slopershamer er maar in.. 't Is niet anders..

Ze is vaak genoeg verkracht. Nu moet ze herstellen, of uit haar lijden verlost worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot op heden is er nog niemand die mij kan uitleggen waarom hij-zij zo gefascineerd is door de HUIDIGE Norderney.

Ik heb het al eens geschreven, als je op 100mtr afstand staat dan lijkt het een beetje de Norderney, maar al dichterbij komend is het "mijn" Norderney niet (meer).

Een decor stuk zo net zo mooi zijn.

Mensen ,hou op met het zo "verheerlijken" van de boot in de huidige toestand.

En verder lekker makkelijk om te zeggen dat ie bewaard moet blijven, voor welk bedrag?. En wie hoest dat dan op?

Men weet niet waar je over praat.

Vanuit de leunstoel lekker makkelijk redeneren.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een onzin verhaal, bij douane en accijnzen, zij die zich met deze zaken bezighouden weet men va niks, de Norderney zou keurig in orde zijn...Doet me denken aan al die wilde verhalen over nieuwe zezenders vroeger, niks van aan, maar sommigen trapten er in. Het schip de Norderney beste vrienden, is DUS NIET INBELSAGGENOMEN volgens degenen die zich daarmee bezighouden en het dus ZEKER WETEN.

Merel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een onzin verhaal, bij douane en accijnzen, zij die zich met deze zaken bezighouden weet men va niks, de Norderney zou keurig in orde zijn...Doet me denken aan al die wilde verhalen over nieuwe zezenders vroeger, niks van aan, maar sommigen trapten er in. Het schip de Norderney beste vrienden, is DUS NIET INBELSAGGENOMEN volgens degenen die zich daarmee bezighouden en het dus ZEKER WETEN.

Merel

Je schrijft dat "de Norderney keurig in orde is". Maar daar ging het bericht ook niet over. Dat ging over of er ook liggeld betaald werd.

Ik heb het vernomen van iemand die er geweest is vorige week en gesproken heeft met diverse mensen, dus.........

Grappige naam in deze trouwens "Tack". Met zo'n naam ga ik twijfelen aan de juistheid, mijn bron gaf tenmiste z'n echte naam................

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry Juul dat mijn naam Tack is, een naam die in Vlaanderen veel meer mensen dragen. Moet ik nu een copie van mijn identiteitskaart afleveren om te bewijzen dat....(en win ik dan een prijs of zo?)LAAG BIJ DE GROND HOOR!(niet mijn schuld hé dat jij er met beide voeten intrapte in dat onzinverhaal, bronnen checken voorkomt veel onzininformatie, dat zou jij toch ook kunnen weten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry Juul dat mijn naam Tack is, een naam die in Vlaanderen veel meer mensen dragen. Moet ik nu een copie van mijn identiteitskaart afleveren om te bewijzen dat....(en win ik dan een prijs of zo?)LAAG BIJ DE GROND HOOR!(niet mijn schuld hé dat jij er met beide voeten intrapte in dat onzinverhaal, bronnen checken voorkomt veel onzininformatie, dat zou jij toch ook kunnen weten?

Dag Merel,

Ik heb ergens anders op dit forum uitgebreid geschreven welke beweegreden ik had om e.e.a. te schrijven. ( http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-1567.html ).

Als jij je onheus bejegend voelt m.b.t. je naam dan was dat niet mijn bedoeling. Maar ik denk dat je met jou achternaam en dan op forum je er wel iets bij voor kunt stellen. Want de meeste mensen hier gebruiken een z.g. "nickname" en dat schept vaak verwarring.

Enfin, ik wist niet dat een simpel bericht over een boot waarvan slechts de naam Norderney alleen nog maar refereert aan een roemrucht verleden zo'n ophef zou veroorzaken.

Ik stel voor dat we over gaan tot de orde van de dag, radioprogramma's beluisteren en bewaren.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap dat je zegt dat de huidige Norderney niet meer de jouwe is, maar het is wel de Norderney. Voor mij is het een tastbaar iets uit het verleden en ik ben blij dat hij/zij nog bestaat. In het verleden was de indeling juist voor de functie, banden draaien en uitzenden, ik denk alleen totaal ongeschikt om DJ's te huisvesten en live programma's te maken zoals bv op de Mi Amigo.

Als je nu naar de huidige layout kijkt is hij/zij geschikt als "discoboot", maar ook als bv een pop-museum, je kan nu grote getallen mensen ontvangen en het ruim is nu ruim van opzet.

Persoonlijk zou ik zeggen leg hem/haar neer voor Beeld en Geluid als een soort Veronica Museum.

Ik geloof dat wij (tijdens Pasen als Mi Amigo 192) de laatsten zijn geweest die van de Norderney hebben uitgezonden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Peter,

Ook jij hebt makkelijk kletsen vanuit "de leunstoel":

"Persoonlijk zou ik zeggen leg hem/haar neer voor Beeld en Geluid als een soort Veronica Museum.'

Heb jij het geld in je pocket dat de uitbaters er voor willen hebben? En zo zijn er veel meer geopperde plannen, te veel om op te noemen.

Neem van mij aan dat de situatie met de Norderney zeer gecompliceerd is. Want je zou je de vraag kunnen stellen;"wie is er nu eigenlijk de eigenaar?". Aan zet bazen heb je niks.

Het gaat te ver om die hier uit de doeken te doen. Misschien praat ik je nog wel eens bij...................

In ieder geval, wij als Stichting Norderney zijn niet geïnteresseerd en kunnen het ook niet betalen.

Mooie dag aan een ieder, ik wandelen bij Radio Kootwijk. ( voor €1 geschonken door de Staat aan Staatsbos beheer ).

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Juul,

Waar ik nu zit hebben ze geen leunstoel :D

Het was van mij meer wishfull thinking, waar zou de Norderney nu een mooie laatste rustplaats hebben die zowel de Veronica historie als de radio historie in zijn algemeen het beste tot uiting zouden brengen.

Ik heb inderdaad begrepen dat de situatie rond de Norderney gecompliceerd is, erg jammer.

Misschien is de vijver voor Gebouw A ook een mooie plek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... en gelukkig hebben we de geluiden nog...

In de laatste weken van de zeezender Veronica zijn er filmopnamen aan boord van de Norderney gemaakt op 16mm.

Geluid werd in die tijd nog apart opgenomen en Ad was bij geest om op een aantal plekken aan boord opnamen te maken.

Ik heb er een kleine compositie van gemaakt.

Je hoort dekgeluiden als de Ger Anna langszij ligt, de generator aan boord, een bekend fragment als Cees het nieuws leest en het afschakelen van de zenderventilator.

http://www.mediafire.com/?qg9e85kbbyl59y6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn zoveel filmers aan boord geweest. Dit is ook ten behoeve van zo'n film.

Elke keer komen er ook films boven water. Ze zijn bijna alle gedigitaliseerd door oud collega Atze Veenstra.

Juul

foto: © Stichting Norderney

U5R6oj.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg net een mail van iemand en die schreef dat de Norderney "in beslag genomen zou zijn". Door de Antwerpse haven autoriteit. Dit omdat er nier meer betaald werd. En ook schijnt het schip regelmatig bezocht te worden door junks.

Zo kan het dus gaan, vrienden. Slopen dan maar denk ik.

Juul

Officieel heet dat: Beslag gelegd op. Of bij schepen, aan de ketting gelegd.

Maar waarom slopen, de eigenaar moet verkopen, voor 1 Euro, vervolgens betaalt de koper de achterstand in Antwerpen.


Dag Merel,

Ik heb ergens anders op dit forum uitgebreid geschreven welke beweegreden ik had om e.e.a. te schrijven. ( http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-1567.html ).

Als jij je onheus bejegend voelt m.b.t. je naam dan was dat niet mijn bedoeling. Maar ik denk dat je met jou achternaam en dan op forum je er wel iets bij voor kunt stellen. Want de meeste mensen hier gebruiken een z.g. "nickname" en dat schept vaak verwarring.

Enfin, ik wist niet dat een simpel bericht over een boot waarvan slechts de naam Norderney alleen nog maar refereert aan een roemrucht verleden zo'n ophef zou veroorzaken.

Ik stel voor dat we over gaan tot de orde van de dag, radioprogramma's beluisteren en bewaren.

Juul

Juul, wel eens gehoord van ene Sylvain Tack, zelfde Vlaamse achternaam, eigenaar Radio Mi Amigo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.