Spring naar bijdragen

Ajax, voetbal of brandblusser?


Harm ten Brink

Aanbevolen berichten

oh gut ja. Bij de SRV sparen voor een Ajax (of Feyenoord) pyama. Ik weet het nog. Niet meer dat het bij de SRV was, maar dat zou best eens kunnen. Ik had er ook eentje. Voetballen heb ik zelf maar een jaartje volgehouden. Ik hockey nog wel bijna iedere zondagmorgen met de veteranen. Ach ... elk z'n hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uh......welke ploeg is er toch weer kampioen geworden?

En hier roepen we Feyenoord als we weer eens goed willen lachen Vincent.

Dat hebben we de laatste jaren met veel plezier vaak kunnen doen.

Kan ik toch die foto niet vinden waar ik met wat een aantal schalen en een cup op sta.

Veel mensen hier om me heen lopen al drie dagen met een hele grote smile op hun gezicht

PY050.gif

Speciaal voor Harm een flashback :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 1995 toen Ajax 'iets' gewonnen had organiseerde de supportersvereniging een fandag in de RAI.

Ik had toen als fotograaf een deal met ze gesloten waarbij de fans tegen betaling van FL 10,00 op de foto mochten met een beker en eventueel met de toenmalige Miss Ajax.

Ik heb die dag honderden foto's van opdringerige jongens gemaakt die grif betaalden voor een foto van het formaat 13x18cm.

Die Miss Ajax vond ik trouwens een 'spook' maar daar heb ik dan ook geen verstand van...

D0puf7.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik maar denken dat ik vrijwel de enige man was die een hekel aan sport in het algemeen en voetbal in het bijzonder had.

Dit draadje is een hele troost voor me :-)

We kunnen er wel een praatgroep voor oprichten ;)

Ach, in de tijd dat ik nog servicemonteur was en er weer een of andere wedstrijd geweest, dan probeerden klanten ook altijd met mij daarover te praten.

Wanneer ik dan zei dat ik niet in voetbal was geïnteresseerd, dan riepen ze : "Oh, daar heb je weer zo'n monteur ! "

Kennelijk gaat het echte techneut zijn niet samen met belangstelling voor sport.

Ik kan er niet mee zitten. Er zijn belangrijkere zaken in het leven.

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb diverse ruzies met Ferry de Groot gehad over het "inbreken van sport en uitstellen van het wereldnieuws".

Als ik een live uitzending van de TROS regisseerde moest de sport zonodig inbreken. Soms weigerde ik dat omdat ik altijd het belang afwoog. Als dat in het weekeinde gebeurde kreeg ik op maandag vaak een "knorrige' Ferry aan de telefoon. Hij was baas sport destijds bij de NOS.

Z'n steevaste opener met die lage stem was dan altijd "Geleick was er weer te zeiken........".

En dan scholden we even op elkaar en was het weer over.

Ach, het was wel eens de "strijd RNI - Veronica" zei ik dan maar. Omstanders begrepen er niks van.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook nooit iets met voetbal gehad, en was dan ook erg blij dat ik een dochter tien jaar geleden kreeg. Hoef ik niet te voetballen dacht ik....

Dacht ik, ze is er gek op en vindt het maar raar dat ik nooit naar het voetbal op de tv kijkt zoals andere 'normale' papa's...soms zet ze zelf de TV op voetbal!

O ja Ajax is helemaal niets bij haar....

Groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik was dus om die reden blij dat ik een zoon kreeg. Voetbal intresseert hem niks. Gelukkig heb ik twee dochters waarmee ik elke zondag naar Eredivisie Live kijk. En als het een beetje mee zit in Heerenveen moet ik vanavond verplicht met die meiden mee naar De Kuip.

Ze kunnen dan de afgelopen jaren wel gelachen hebben om Feyenoord, maar het bijna faillisement is misschien wel goed geweest voor de club. Er wordt nu een strak financieel beleid gevoerd. De jeugd stroomt eindelijk door naar het eerste elftal en krijgt daar de tijd om daar te rijpen.

Wim Jonk riep van de week dat Ajax de beste jeugdopleiding ter wereld heeft. Zie het verschil. Hij roept het, in Rotterdam zuid hebben we het. Stanley Brard doet in alle stilte met zijn mensen het werk, de spelers laten het zien in het eerste elftal: geen woorden maar daden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik was dus om die reden blij dat ik een zoon kreeg. Voetbal intresseert hem niks. Gelukkig heb ik twee dochters waarmee ik elke zondag naar Eredivisie Live kijk. En als het een beetje mee zit in Heerenveen moet ik vanavond verplicht met die meiden mee naar De Kuip.

Ze kunnen dan de afgelopen jaren wel gelachen hebben om Feyenoord, maar het bijna faillisement is misschien wel goed geweest voor de club. Er wordt nu een strak financieel beleid gevoerd. De jeugd stroomt eindelijk door naar het eerste elftal en krijgt daar de tijd om daar te rijpen.

Wim Jonk riep van de week dat Ajax de beste jeugdopleiding ter wereld heeft. Zie het verschil. Hij roept het, in Rotterdam zuid hebben we het. Stanley Brard doet in alle stilte met zijn mensen het werk, de spelers laten het zien in het eerste elftal: geen woorden maar daden.

Om dit soort retoriek moet ik altijd erg lachen Vincent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat riep Deelder ook al weer : "Amsterdam heeft het en anders jatten ze het " :)

En de nachtburgemeester is iemand die vind dat de wereld ophoudt buiten Rotterdam. Aan de ene kant heel komisch maar aan de andere kant heel triest.

Maar goed, wat een gezemel over dat vreselijke voetbal.

Waar gaat het nou eigenlijk om in de sport ?

Ik dacht dat het om een gezamenlijk spelen zou gaan, waar je samen plezier aan hebt.

Blijkbaar is het dus een soort van penisverlenger en gunt men een ander het licht in de ogen niet.

Voor mij is dat reden geweest dat ik nergens bij wil horen.

Dat is me trouwens wel eens verweten in een evaluatiegesprek bij één van mijn vorige werkgevers.

Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen Rotterdammers of Amsterdammers. Degenen die dat denken hebben het niet begrepen.

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik was dus om die reden blij dat ik een zoon kreeg. Voetbal intresseert hem niks. Gelukkig heb ik twee dochters waarmee ik elke zondag naar Eredivisie Live kijk. En als het een beetje mee zit in Heerenveen moet ik vanavond verplicht met die meiden mee naar De Kuip.

Ze kunnen dan de afgelopen jaren wel gelachen hebben om Feyenoord, maar het bijna faillisement is misschien wel goed geweest voor de club. Er wordt nu een strak financieel beleid gevoerd. De jeugd stroomt eindelijk door naar het eerste elftal en krijgt daar de tijd om daar te rijpen.

Wim Jonk riep van de week dat Ajax de beste jeugdopleiding ter wereld heeft. Zie het verschil. Hij roept het, in Rotterdam zuid hebben we het. Stanley Brard doet in alle stilte met zijn mensen het werk, de spelers laten het zien in het eerste elftal: geen woorden maar daden.

Mooi geschreven Vincent. Ik hoop dat je een mooie avond hebt gehad in de Kuip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Douwe, het was een leuk verjaardagsfeestje wat mijn dochters voor mij hadden georganiseerd. Had wel wat mensen verwacht, maar uiteindelijk moesten er toch wat stoeltjes bij. Er waren tussen de 30.000 en 35.000 gasten. Leuk was ook het optreden van de selectie van Feyenoord samen met Lee Towers. Op het veld zongen ze met het Groot Maastedelijk koor het volkslied van Rotterdam-zuid:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Douwe, het was een leuk verjaardagsfeestje wat mijn dochters voor mij hadden georganiseerd. Had wel wat mensen verwacht, maar uiteindelijk moesten er toch wat stoeltjes bij. Er waren tussen de 30.000 en 35.000 gasten. Leuk was ook het optreden van de selectie van Feyenoord samen met Lee Towers. Op het veld zongen ze met het Groot Maastedelijk koor het volkslied van Rotterdam-zuid:

Gefeliciteerd man. Op naar Europa!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben als kind jarenlang van voetbalveld naar voetbalveld meegesleept.. Mijn vader was fanatiek voetballer en speelde jaren in het eerste van vv Doetinchem, het gelders elftal, enz.

Tegen de tijd dat de ooievaar mij afleverde was dat inmiddels het derde, ging over naar het 4e, 5e en 6e.. tot hij in de midden 70's bij de veteranen ging spelen. Nog altijd met veel plezier en vreselijk fanatiek! ( Hij was echt een uur ziek wanneer er verloren werd!)

Als kind ging ik altijd mee naar toernooien en uitwedstrijden..

Op zondag ging ik veel met 'naar de Graafschap, waar we samen genoten van het voetbal.

Toch doe ik er niets meer mee. Ik kijk best eens een wedstrijd op TV, maar als vrouwlief ergens anders naar wil kijken: Prima! Ik vindt het mooi wanneer een nederlandse club het goed doet, nationaal of internationaal, en zie ook dat miljoenen mensen er vreselijk veel plezier aan beleven.

Van mij mogen ze, en wanneer ik er soms een keer wat overlast van heb, ach... Dat hebben ze ook wel eens van mij, denk ik dan maar. ;)

Kortom: Ik ben niet anti-voetbal of anti-sport. Maar ik kan er prima buiten, dan wel.

En als mijn zoon een keer naar een wedstrijd wil en vraagt of ik mee ga... Wie weet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.