Spring naar bijdragen

Radio Nova jingles


henkleppers

Aanbevolen berichten

Ben op zoek naar jinglepakket(ten) van Radio Nova. Volgens mij waren er minimaal 2 Nova's, eentje in Italie in de late 70s, en eentje in Ierland in de early/mid 80s. Jingles van beiden zijn welkom, alvast bedankt.

Groet,

Henk

Hier vind je meer over Radio Nova Italië:

http://albatrosstudio.weblog.nl/geen-categorie/engelstalige-radio-aan-de-cote-dazur/

In Amsterdam had je begin jaren tachtig ook een Radio Nova. Die werd bestierd door wijlen Herman de Graaf (Mi-Amigo).

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet welke Radio Nova dit is, maar het is wel zo'n lekker pakket

http://www.mediafire.com/?so48db2x7qvllf3

No offence Peter, maar het valt me de laatste tijd vaker op dat verzamelaars 'dozen' vol jingles hebben maar niet of nauwelijks weten wat het is.

Deze Alfasound jingles, Steve England, zijn gebruikt voor de Italiaanse NOVA.

Wellicht dat Ferry en/of Gerrit je daar meer over kunnen vertellen.

De oorspronkelijke jingles zijn gemaakt voor Picadilly Radio 1152 kHz in Engeland halverwege de jaren '70.

De meeste van jullie kennen waarschijnlijk alleen de Caroline versie.


Hier vind je meer over Radio Nova Italië:

http://albatrosstudio.weblog.nl/geen-categorie/engelstalige-radio-aan-de-cote-dazur/

In Amsterdam had je begin jaren tachtig ook een Radio Nova. Die werd bestierd door wijlen Herman de Graaf (Mi-Amigo).

Martin

Inderdaad Martin, ik heb er leuke herinneringen aan.

Hier een kort fragment op youtube:

Herman is in januari 1986 overleden.

Overigens was er óók nog een NOVA in Gouda...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

No offence Peter, maar het valt me de laatste tijd vaker op dat verzamelaars 'dozen' vol jingles hebben maar niet of nauwelijks weten wat het is.

Deze Alfasound jingles, Steve England, zijn gebruikt voor de Italiaanse NOVA.

Wellicht dat Ferry en/of Gerrit je daar meer over kunnen vertellen.

De oorspronkelijke jingles zijn gemaakt voor Picadilly Radio 1152 kHz in Engeland halverwege de jaren '70.

De meeste van jullie kennen waarschijnlijk alleen de Caroline versie.

Hi Harm,

Dat deze jingles van Alfasound af komen weet ik. Vermoeddelijk zijn ze bij beide gebruikt, zou me niets verbazen. Ik heb deze omdat ik het Caroline pakket mooi vind, ik wist niet dat ze voor Picadilly Radio zijn gemaakt.

Ik kan ook niet alles weten, vandaar de vragen op het forum. Jammer is dat er mensen zijn die gedoseerd hun kennis delen waardoor niet alles bekend is (bij mij), sorry voor mijn ontwetendheid.

Wat wel een feit is, dat ik aan de vraag "wie heeft Radio Nova jingles" heb voldaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het geposte pakket is inderdaad van Nova-Italie. Volgens mij gebruikte Nova Ierland een eigen pakket, en 'pikten' ze niet van het Italie-pakket. Heeft iemand ook het Nova Ierland pakket?

Hier dan de jingles van Please login or register to see this link. .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben op zoek naar jinglepakket(ten) van Radio Nova..., alvast bedankt.

Hoi Henk dit is wat ik jou en alle andere geinteresseerden kan bieden :) bijna 10 min. NOVA jingles van Steve England en nog een paar NOVA Den Haag 1993 jingles afkomstig van de Radio 25 Smul CD.

Listen/ download: Please login or register to see this link.

Listen/ download Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Harm,

Dat deze jingles van Alfasound af komen weet ik. Vermoeddelijk zijn ze bij beide gebruikt, zou me niets verbazen. Ik heb deze omdat ik het Caroline pakket mooi vind, ik wist niet dat ze voor Picadilly Radio zijn gemaakt.

Ik kan ook niet alles weten, vandaar de vragen op het forum. Jammer is dat er mensen zijn die gedoseerd hun kennis delen waardoor niet alles bekend is (bij mij), sorry voor mijn ontwetendheid.

Wat wel een feit is, dat ik aan de vraag "wie heeft Radio Nova jingles" heb voldaan.

Het is slechts een constatering en geen verwijt, Peter.

Ik vergeet alleen weleens dat er hier verschillende generaties radiomakers/verzamelaars zitten.

Ik heb het geluk gehad dat ik in een aantal gevallen dicht bij het 'vuur' zat en wars ben van cassettebandjes kopieëren.

Enfin, je zou er zelfs een programma mee kunnen vullen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.