Spring naar bijdragen

Nou voorruit..


Gerrit Blaauw

Aanbevolen berichten

Ik ben degene die daar rechtsachter aan een tafeltje in dit café vanaf de opening de boel een beetje overziet. De ene keer in een groep en de andere keer alleen. Mijn naam is Gerrit Blaauw (1963) en surf één keer per dag, denk ik, naar een aantal websites met zeezenderonderwerpen.

Wat een leuk café is dit. En zoals het hoort, zorgen de barkeepers voor duidelijke regels. Dat maakt het plezierig om dagelijks dit etablissement te bezoeken. Af en toe lift ik mee en download ik een leuk programma uit de oudheid. Voor de rest lees ik mee en reageer eens een enkele keer.

Ik vind het een leuke break van de dag. Ik ben geboren en getogen in Oost-Groningen. Toch heb ik ook gewoond en gewerkt in het buitenland. (Friesland, Duitsland, Drenthe). Op de basisschool ging ik om met het zoontje van de plaatselijke dancingeigenaar. Ik werd dan ook vroeg besmet met de hits. Zal zo rond 1971 geweest zijn.

Vervolgens vond ik het luisteren naar de middengolf, want daar gebeurde het, wel heel spannend. Muziek vanaf zee. Vanaf mijn tiende liep ik, tot ergernis van mijn grotere zus, de ‘disco’ binnen. Bij het vriendje was dat normaal, dus ik sjouwde er achteraan. Deze ‘voorvallen’ vormden de aanzet tot een gevarieerd leven. Na schooltijd ‘Radiozendertje spelen’. Met de babyfoon via de Langegolf. Na de 31e van de achtste maand in 1974 (1800 uur) met een slinger richting RNI en na 20.00 uur werd Mi Amigo / Caroline mijn thuisbasis. Op mijn veertiende mocht ik af en toe plaatjes starten in de disco. En begonnen een schoolvriend en ik een drive in show.

‘Op het dorp was niets te doen’, dus werd actie gevoerd voor een jongerencentrum. Vanaf mijn 16e in het weekend achter de draaitafel. Doordeweeks naar de HAVO. Op mijn 19e won ik een Groninger deejay kampioensschap. Daar kwam werk uit voort. Het bracht me twee extra Havo jaren, maar ach.. Na de Havo, heb ik de Hotelschool gevolgd.

Het deejay werk in de provincie ging gewoon door. Daarnaast vulde ik mijn tijd met werken in de horeca en met het begeleiden, als een regelneef, van regionale, maar af en toe ook de wat bekendere bandjes. Na de Hotelschool fulltime aan de slag in de horeca. In mijn vrije tijd deed ik werk voor de lokale omroep. Na wat rondzwerven startte ik eind jaren ’80 mijn eigen muziekcafé / dancing op het Winschoter Marktplein. Tropenjaren. Veel lol gehad, weinig slaap en ook verdriet gezien. In 1996 was de koek op.

Het bedrijf verkocht en na een burn-out gestart met omscholing tot maatschappelijk werker. In 1999 gestopt met de programma’s bij de lokale omroep. In 2008 het maatschappelijk werk vaarwel gezegd. Ik werkte met mensen en niet met cliënten. Ik wilde niet gaan ‘tijdschrijven’.

Organiseren zit me in het bloed, dus toen ik me afvroeg ‘en wat nu…?’.. Gewoon doen waar ik me goed bij voel. Organisaties en instanties huren me in voor de (mede) organisatie of (deel) productie van evenementen en theaterprojecten. Groot of klein. Verder organiseer ik zelf activiteiten en exploiteer ik een website in de gemeente Oldambt. Ik schrijf teksten voor de site, voor Tekst TV en voor de plaatselijke gemeentekrant. Verder reis ik enkele uren per week van A naar B met Groninger streekproducten. Tussendoor kluste ik wat bij een lokaal commercieel radiostation. Ik hockey op zondag bij de veteranen en doe van alles wat op mijn pad komt en ligt. Zo proberen we met een groepje ondernemers een nieuwe invulling te vinden voor de invulling van een oude LTS. Soms is het ontzettend druk en zie ik mijn bed nauwelijks en soms is het veel te rustig. Ach… k ben gelukkig. Herman Brood kwam met de uitspraak ‘Ik verzamel geen geld, maar ik verzamel mooie momenten’. Daar sluit ik me maar bij aan.

Kom in dit radiocafé gerust eens een keer aan mijn tafeltje zitten. Rondjes geven doe ik niet snel. Radioprogramma’s opnemen deed ik vroeger niet aan. Maar ik geniet des te meer van opnamen die hier langs komen. Als je het niet erg vindt, dan neem ik af en toe eentje mee naar huis. Bedankt voor een dagelijkse kijk in het verleden. Ik vind het leuk om nu ook eens aan de andere kant van de bar te hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Gerrit,

Er is een filosoof en tegelijkertijd ook een "verhalen verteller" aan je verloren gegaan. Hoewel, het is nooit te laat...............

Een Veluwse groet,

Juul

Als de "bedankt" knop "Vind ik leuk" had geheten zoals bij Facebook, had ik er direct op geklikt. Inderdaad een mooi stukje Gerrit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar soms is "bedankt" en "vind ik leuk' een typische vorm van tegenwoordige communicatie. Soms is het aardiger om er wat meer woorden aan te besteden.

En Facebook gebruik ik al helemaal niet en ik sms ook niet. Maar ik ben ook al 65.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.