Spring naar bijdragen

De Top 40 van 31 juli 1992


Evert Stolman

Aanbevolen berichten

In de reeks oude Top 40 uitzendingen heb ik deze keer een nineties-aflevering online gezet. Een hele aardige lijst, met verrassend leuke platen. Misschien moet ik mijn mening over de jaren 90 muziek toch maar eens gaan bijstellen…..

Mariah Carey op de eerste plaats, met een oud Jackson 5 succes. Poing op nummer 2 (tsjah….) en Dr. Alban op nummer 3. Maar daarna wordt het steeds beter, met Guns ‘n’ Roses, Sting & Eric Clapton, Genesis, U2, Nirvana, Roxette, Bruce Springsteen en Metallica.

Just Another Day van Jon Secada kwam binnen, die zou het erg lang gaan uithouden in de lijst. Opvallend veel remakes die week, met natuurlijk I’ll Be There op 1 en Knockin’ On Heaven’s Door en Don’t You Worry Bout A Thing in de top 10. Ook een aantal echte gouwe ouwe, met Instant Karma, We Will Rock You en Barcelona. Waarbij Barcelona overnieuw werd uitgebracht vanwege de toenmalige Olympische Spelen daar.

Daarbij nog een ABBA medley van Erasure en samples van Groovin’ van The Young Rascals in Helluva. Veel nostalgie dus in deze lijst.

Afscheid werd genomen van producer Mariëlle van de Berkt (dochter van??). Presentatie Erik de Zwart, gedigitaliseerd door Vincent. Daar ik continu problemen heb met de uploader van Mediafire, deze keer de uploads via Mijn Bestand. Geen idee hoe lang het on line blijft staan overigens.

De links:

1500-1600: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-7JT8SGURMJDO.mp3

1600-1700: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-8UCSU8474JPA.mp3

1700-1800: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-I7SN74ZSV8WX.mp3

Veel plezier met deze leuke ouwe Top 40 uitzending, alweer twintig jaar oud!

Evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de reeks oude Top 40 uitzendingen heb ik deze keer een nineties-aflevering online gezet. Een hele aardige lijst, met verrassend leuke platen. Misschien moet ik mijn mening over de jaren 90 muziek toch maar eens gaan bijstellen…..

Dat had ik ook afgelopen week. Ik heb deze week voor iemand een Nationale Top 100 uit 1990 gedigitaliseerd en vond het best lekker klinken.

Bedankt voor het beschikbaar stellen van deze Top 40. Ik had hem helaas zelf niet meer (zoals wel meer van dit soort opnamen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat je ruim 3 kwartier moet wachten voordat je de Top 40 binnenhaalt neem ik maar voor lief. Je krijgt er wel wat moois voor terug. Het was het jaar van de Olympische Zomerspelen dat jaar in Barcelona. Het laatste jaar waarin overigens zowel de Olympische Winterspelen als de Olympische Zomerspelen werden gehouden in 1 jaar. Mooie muziek van Jon Secada en Just another day,Freddy Mercury & Montserat Cabbalé met Barcelona en Queen die helemaal

in de belangstelling stond met We are the champignons. Denk met veel plezier terug aan de zomer van 1992.

Frank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.