Spring naar bijdragen

Zenders Veronica


breakdance

Aanbevolen berichten

De enige foto die ik tegengekomen ben van de "transmitterroom" van Radio Paradijs is van Jelle Boonstra http://www.offshore-radio.de/JelleBoonstra/jb073.jpg. De MG zender die hierop te zien is, is de Continental Electronics 316F en dat is dus niet één van de Veronica zenders. Voor de rest is op de foto nog de FM zender te zien maar niet de 2de MG zender. De vraag is nu of fotonemer (wie was het?) nog kan herinneren wat voor type de 2de MG zender was.

Rob Veld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige foto die ik tegengekomen ben van de "transmitterroom" van Radio Paradijs is van Jelle Boonstra http://www.offshore-radio.de/JelleBoonstra/jb073.jpg. De MG zender die hierop te zien is, is de Continental Electronics 316F en dat is dus niet één van de Veronica zenders. Voor de rest is op de foto nog de FM zender te zien maar niet de 2de MG zender. De vraag is nu of fotonemer (wie was het?) nog kan herinneren wat voor type de 2de MG zender was.

Rob Veld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige foto die ik tegengekomen ben van de "transmitterroom" van Radio Paradijs is van Jelle Boonstra http://www.offshore-radio.de/JelleBoonstra/jb073.jpg. De MG zender die hierop te zien is, is de Continental Electronics 316F en dat is dus niet één van de Veronica zenders. Voor de rest is op de foto nog de FM zender te zien maar niet de 2de MG zender. De vraag is nu of fotonemer (wie was het?) nog kan herinneren wat voor type de 2de MG zender was.

Rob Veld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Alex. Helaas kan ik op mijn werk geen gebruik maken van flashplayer, dus dacht ik dat thuis te doen, maar je was me al voor. Duidelijk dat Radio Paradijs de beschikking had over 2 Continentals 316F's (waar komen overigens die zenders vandaan?? Continental??)

Dus Hans, geen Veronica zender (316C) bij Radio Paradijs.

Nog even een linkje naar wat meer foto's en info over de 316F. http://www.usedtowers.com/TRANSMITTERS/CONTIENTAL/Continental%20316F-1%20Transmitter.pdf

In tegenstelling tot de 316C zijn er nog diverse exemplaren in de verkoop.

Rob Veld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Alex. Helaas kan ik op mijn werk geen gebruik maken van flashplayer, dus dacht ik dat thuis te doen, maar je was me al voor. Duidelijk dat Radio Paradijs de beschikking had over 2 Continentals 316F's (waar komen overigens die zenders vandaan?? Continental??)

Dus Hans, geen Veronica zender (316C) bij Radio Paradijs.

Nog even een linkje naar wat meer foto's en info over de 316F. http://www.usedtowers.com/TRANSMITTERS/CONTIENTAL/Continental%20316F-1%20Transmitter.pdf

In tegenstelling tot de 316C zijn er nog diverse exemplaren in de verkoop.

Rob Veld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Alex. Helaas kan ik op mijn werk geen gebruik maken van flashplayer, dus dacht ik dat thuis te doen, maar je was me al voor. Duidelijk dat Radio Paradijs de beschikking had over 2 Continentals 316F's (waar komen overigens die zenders vandaan?? Continental??)

Dus Hans, geen Veronica zender (316C) bij Radio Paradijs.

Nog even een linkje naar wat meer foto's en info over de 316F. http://www.usedtowers.com/TRANSMITTERS/CONTIENTAL/Continental%20316F-1%20Transmitter.pdf

In tegenstelling tot de 316C zijn er nog diverse exemplaren in de verkoop.

Rob Veld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jb073.jpg deze dus, nee ik was niet de fotonemer, maar de foto was niet zichtbaar

Hier een stukje video over de zenders, even kijken op 4 minuten

Radio Veronica op ongeveer 33 minuten en 18 sec.

Please login or register to see this link.

Ik weet het nog goed. Ik kwam bij het inrichten van ons TROS archief in een hoek een filmblik tegen met daarop een sticker "Veronica".

Daarin een echte film. De naam van de regisseur stond er ook bij. En toen ik aan hem vroeg wat dat was zei ie;"Oh ja, dat zal jij wel leuk vinden.

Ik moest toestemming hebben van onze directeur om de film over te zetten op digibeta. En dat koste best veel geld.

En zo is de film gedigitaliseerd.

Overigens is de naam van echte TV film "Zenders in woelig water".

Juul

wi7rk8.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jb073.jpg deze dus, nee ik was niet de fotonemer, maar de foto was niet zichtbaar

Hier een stukje video over de zenders, even kijken op 4 minuten

Radio Veronica op ongeveer 33 minuten en 18 sec.

Please login or register to see this link.

Ik weet het nog goed. Ik kwam bij het inrichten van ons TROS archief in een hoek een filmblik tegen met daarop een sticker "Veronica".

Daarin een echte film. De naam van de regisseur stond er ook bij. En toen ik aan hem vroeg wat dat was zei ie;"Oh ja, dat zal jij wel leuk vinden.

Ik moest toestemming hebben van onze directeur om de film over te zetten op digibeta. En dat koste best veel geld.

En zo is de film gedigitaliseerd.

Overigens is de naam van echte TV film "Zenders in woelig water".

Juul

wi7rk8.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jb073.jpg deze dus, nee ik was niet de fotonemer, maar de foto was niet zichtbaar

Hier een stukje video over de zenders, even kijken op 4 minuten

Radio Veronica op ongeveer 33 minuten en 18 sec.

Please login or register to see this link.

Ik weet het nog goed. Ik kwam bij het inrichten van ons TROS archief in een hoek een filmblik tegen met daarop een sticker "Veronica".

Daarin een echte film. De naam van de regisseur stond er ook bij. En toen ik aan hem vroeg wat dat was zei ie;"Oh ja, dat zal jij wel leuk vinden.

Ik moest toestemming hebben van onze directeur om de film over te zetten op digibeta. En dat koste best veel geld.

En zo is de film gedigitaliseerd.

Overigens is de naam van echte TV film "Zenders in woelig water".

Juul

wi7rk8.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6417
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Albertb
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.