Spring naar bijdragen

Foto archief Rob Out


Juul

Aanbevolen berichten

Een paar dagen geleden stond daar de koerier voor de deur. Onder z'n arm een grote doos en of ik even wilde tekenen.

Ik wist dat het er aan zat te komen. En wat zat er in de doos? Het foto archief van Rob Out ( †).

Een snelle blik leerde mij dat er enkele zeer zeldzame foto's inzitten, van bijvoorbeeld de laatste uren op de Norderney op 31 augustus 1974.

De scanner heeft het weer druk en ik ook om een aantal foto's te dateren want een datum ontbreekt meestal.

Ons archief is weer een stukje "rijker" geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussen alle foto's vind ik onderstaande twee. Ik ben geen A'dammer maar aan de kleding te zien en het feit dat Rob er tussen loopt en zijn "outfit' ( leuke woordspeling) denk ik dat het tgv de opening van Rob Out's kleding boetiek is op 18 juli 1969. ( Er is de beroemde drive-in spot van en over ).

Maar weet iemand of dit de Amsterdamse Kinkerstraat is? Mijn hoop is gevestigd op de Amsterdammers onder ons.

Juul

foto's: © Nico van der Stam

2zdye1l.jpg

10clpvd.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussen alle foto's vind ik onderstaande twee. Ik ben geen A'dammer maar aan de kleding te zien en het feit dat Rob er tussen loopt en zijn "outfit' ( leuke woordspeling) denk ik dat het tgv de opening van Rob Out's kleding boetiek is op 18 juli 1969. ( Er is de beroemde drive-in spot van en over ).

Maar weet iemand of dit de Amsterdamse Kinkerstraat is? Mijn hoop is gevestigd op de Amsterdammers onder ons.

Juul

foto's: © Nico van der Stam

2zdye1l.jpg

10clpvd.jpg

Juul,

Het is inderdaad de kinkerstraat vlak voor de kinkerbrug, in mijn herinering als Amsterdammer zat daar alleen de platenzaak, ik heb er vele singletjes gekocht voor onze discotheek onder de Augustinus kerk even verder op, aan de Postjesweg (inmiddels gesloopt).

Rob zijn vrouw Marion stond vaak in de zaak een enkele keer ook Rob, anders de meisjes die de zaak runde.

Platenwinkels waar zijn ze, lekker scheumen naar bijzondere platen in de uitverkoop, uren mee bezig geweest.

Juul, lijkt me een leuke foto snoepwinkel om in te snuffelen als medewerker van Veronica c.v.

Groet Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rien , Erg veel dank!

Ik wist wel dat ik op je kon rekenen. Want je hebt wel meer van dit soort zaken opgelost. Veel dank daarvoor.

Kan ik ook de dochter van Rob weer blij maken, want die was er toen nog lang niet.

Nico, ja de platenzaak die was er ook. Ik ben er nooit geweest maar het verhaal gaat dat Rob daar z'n gratis bij Veronica gekregen platen verkocht..........

Raadsel opgelost, dank heren.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertel?

Overigens leuke foto's. Ook aan de buitenkant kun je zien dat het niet zo gek groot was.

Ik vraag me wel af wat Rob bezielde om een boetiek te beginnen. Of was het meer iets van Marion?

Ik heb geen idee. Ik vraag mij af, zat de boetiek dan op de plek van de platenzaak? Of was het apart.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ook een goeie vraag!

Oók al weer achterhaald want we hebben sinds mensenheugenis een 10-cijferig telefoonnummer dus er hoort nog een 6 vóór...

Ja, inderdaad... Wel apart, want de foto komt van Google Streetview. En dat was er in '95 nog niet..

Het lijkt erop dat Hassan, of hoe de beste uitbater ook heten mag, een cijfer vergat.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen idee. Ik vraag mij af, zat de boetiek dan op de plek van de platenzaak? Of was het apart.

Juul

Juul,

Ik denk dat hij de platenwinkel omgebouwd heeft tot boetiek, want rond die tijd zijn we ook gestopt met de eerder genoemde discotheek, en dus werden er geen platen meer gekocht bij Rob.

Het was maar een heel klein winkeltje.

Groet Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.