Spring naar bijdragen

192radio wordt straks vermeld op website Radio Veronica...!


Anneke192

Aanbevolen berichten

Mocht Erwin geld beschikbaar hebben om mij te betalen dan wil ik best wel wat uren steken in het opleuken, professionaliseren enz. van de stream. Ik heb natuurlijk wel een bepaald uurtarief.... 

Tot die tijd is het gewoon "liefdewerk oud papier" wat er gebeurt, en ik vraag me af of het leuker word als het word "opgeleukt"  De kracht van de stream is nu juist naar mijn idee dat er afwisseling is tussen oud en nieuw, non stop en gepresenteerde programma's. Buiten dat, van van de opmerking jukebox distantieer ik mij, en eerlijk gezegd, als ik kijk naar de tijd en moeite die ik samen met Rob Schel heb gestoken in het programma van aanstaande zaterdag, voel ik me daar ook door tekort gedaan.

Overigens, ik verzeker je dat veel zenders in het huidige digitale tijdperk meer een jukebox zijn dan je denkt. Veel "dj's" horen niet eens de plaat meer die ze aankondigen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar vraag me dan wel af wat de toegevoegde waarde er van gaat worden voor het huidige Veronica, deze stream van 192Radio. Ik kan me zo voorstellen dat ze van het huidige Veronica dan nog wel wat zeggenschap gaan eisen op den duur. Dan is het misschien wijsheid om daar onafhankelijk van te blijven lijkt me.

Ik ben mij er  niet van bewust dat er bepaalde voorwaarden dan wel afspraken over gemaakt zouden zijn Erwin, ik denk dat de toegevoegde waarde blijkbaar al groot genoeg is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf maandag op de Veronica homepage en player, met ons logo. ( dat vorig jaar nog "verboden" was volgens de eis ). Ook worden we "meegenomen" op de Android en iPhone app.

 

Dat laatste heb ik geen verstand van........

Ja, het kan raar lopen vrienden. Maar we gaan vooruit kijken.

 

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, maar de Veronica-app luisteraar krijgt nu wel die mogelijkheid voorgeschoteld. Iets waar hij uit zichzelf misschien niet zo snel op zou komen.

 

Ik heb die TuneIn App ook op mijn mobiel staan, maar in de praktijk gebruik ik meestal de apps van mijn favoriete stations, zoals Radio Paradise en KCSN. Die geven extra informatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan 192Radio op de middengolf alleen maar toejuichen! Maar aangezien de middengolfzenders dit jaar uit gaan, vrees ik dat dit niet gaat gebeuren...

 

 

Maar om terug te komen op dit topic: Mooi dat het huidige Veronica linkt naar de stichting! 200% terecht ook!

Ongetwijfeld levert het wat extra publiciteit op, en wie weet wat de toekomst nog gaat brengen?

Goud van oud live vanuit RockArt? De stream via dat verdomde DAB+?

 

We zullen het wel gaan meemaken! Belangrijkste is dat er weer deuren naar elkaar open staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of de MG van het verleden is. Dat is denk ik in grote mate afhankelijk van het beleid van de mannen/vrouwen in Den Haag. Er is een beperkte groep die nog wel in de MG wil investeren en zelfs wil innoveren. Als men (dat is dus de politiek) die mensen de ruimte zou geven zou de "antieke MG" weer waarde krijgen, nu dreigt het braak te gaan liggen.

Wat interessant is om te weten is, hoeveel 192Radio freaks ook MG freaks zijn!! 

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Maar aangezien de middengolfzenders dit jaar uit gaan, vrees ik dat dit niet gaat gebeuren...

 

 

 

Nou Rob, de mijne niet.

Er is voldoende ruimte dus 192Radio kan er makkelijk bij.

 

Er luisteren meer mensen naar MG dan naar DAB.

En dat kan nog beter als er meer leuke stations komen op MG.

Voordeel luisteraar, je hoeft geen  nieuwe radio te kopen.

En een beetje MG station zit ook op Internet, dus digitale mogelijkheden genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we vooral lekker blijven door dromen over die middengolf, het is te duur, als je een zender met een min of meer landelijke dekking wil hebben. Dat is in het verleden al gebleken met radio 192. De middengolfzender van Radio 5 kost qua exploitatie 1.2 miljoen per jaar, kom daar mee maar eens op de proppen.... Bovendien is een middengolfzender energievretend. Ik weet dat ik nu op een paar middengolf teentjes ga staan, maar ja....

Mbt DAB+ ik ben geen freak, maar heb sinds kort wel een radio van €45 aangeschaft met DAB+. Waarom? Als ik op mijn volkstuintje bezig ben wil ik ook nog wel een beetje mijn muziek horen, en aangezien radio 5 er uit gaat op MG is het dan wel lekker om die te hebben. Of we er nu blij om worden of niet, ipv van de lange golf kwam de korte golf (en wat een ellende voor het net afgebouwde radio Kootwijk...) en i.p.v. de middengolf de FM als belangrijkste bron van geluid. In de toekomst ongetwijfeld via internet, en ook via DAB+ . 1 keer een uitgave, maar daarna betaal je geen mb's etc. Het geluid van DAB+? Ik denk nog altijd beter dan via de middengolf of de 128 kbps van 192 radio (waar ik overigens thuis voor het grootste deel van de dag naar luister, want die draaien echt mijn muziek).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Rob, de mijne niet.

Er is voldoende ruimte dus 192Radio kan er makkelijk bij.

 

Er luisteren meer mensen naar MG dan naar DAB.

En dat kan nog beter als er meer leuke stations komen op MG.

Voordeel luisteraar, je hoeft geen  nieuwe radio te kopen.

En een beetje MG station zit ook op Internet, dus digitale mogelijkheden genoeg.

Tja Ruud, en als dat zo is, waarom draait 192 radio dan niet op een AM zender? Zit denk ik dan toch een kostenplaatje aan wat niet meer te doen is voor een club vrijwilligers, even goede vrienden, begrijp me niet verkeerd, begrijp dat jouw schoorsteen ook moet roken, maar dat is wel de realiteit......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een commerciele partij wil investeren in de middengolf, mogen ze van mij hun gang gaan. Maar ik zie het niet zo snel gebeuren, en ik kan ook niet zo snel bedenken waarom de politiek dat zo nodig zou moeten stimuleren. Er zijn genoeg (vaak goedkopere) alternatieven. Het komt dan ook mede door de bezuinigingen dat de publieke omroep zich van de middengolf terugtrekt. En daarin staat Nederland natuurlijk niet alleen. Het gebeurt in heel Europa en ik zie niet meer gebeuren dat die tendens wordt omgedraaid..

 

Ik heb een dab-wekkerradio naast mijn bed staan. Ziet er goed uit, een mooi geluidje, en ook binnenshuis een prima ontvangst op alle kanalen. Het grote publiek hapt nog niet toe, maar ik denk dat die luisteraars daar uiteindelijk goed mee te bedienen zijn. Zelf luister ik nog liever ik naar internetradio, vanwege de onbegrensde keuzemogelijkheden, maar juist dat is de 'freak' in mij.

 

Wat de 192-stream betreft: ik vind de huidige eigenwijze programmering van die club vrijwilligers wel zo charmant. Met die bescheiden opzet (alleen maar een stream, geen grote investeringen) hou je ook de vrijheid om te doen wat je leuk vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we vooral lekker blijven door dromen over die middengolf, het is te duur, als je een zender met een min of meer landelijke dekking wil hebben. Dat is in het verleden al gebleken met radio 192. De middengolfzender van Radio 5 kost qua exploitatie 1.2 miljoen per jaar, kom daar mee maar eens op de proppen.... Bovendien is een middengolfzender energievretend. Ik weet dat ik nu op een paar middengolf teentjes ga staan, maar ja....

Mbt DAB+ ik ben geen freak, maar heb sinds kort wel een radio van €45 aangeschaft met DAB+. Waarom? Als ik op mijn volkstuintje bezig ben wil ik ook nog wel een beetje mijn muziek horen, en aangezien radio 5 er uit gaat op MG is het dan wel lekker om die te hebben. Of we er nu blij om worden of niet, ipv van de lange golf kwam de korte golf (en wat een ellende voor het net afgebouwde radio Kootwijk...) en i.p.v. de middengolf de FM als belangrijkste bron van geluid. In de toekomst ongetwijfeld via internet, en ook via DAB+ . 1 keer een uitgave, maar daarna betaal je geen mb's etc. Het geluid van DAB+? Ik denk nog altijd beter dan via de middengolf of de 128 kbps van 192 radio (waar ik overigens thuis voor het grootste deel van de dag naar luister, want die draaien echt mijn muziek).

 

Inderdaad Jan, je staat op mijn tenen.

 

Het heeft niet zoveel met dromen te maken. Eerder met de visie van de overheid. De politiek is nog steeds van mening dat de MG commercieel uit te baten is alhoewel ik denk dat de ogen langzaam open gaan.

 

Hetzelfde geldt voor het feit dat de overheid ether vervuiling (en dan bedoel ik niet piraten) toe staat. Radio Zendamateurs kunnen daar over mee praten. Lees de laatste twee DKARS uitgaven maar eens door.

 

Een MG zender hoeft niet energie vretend te zijn. Daar komt bij dat een AM gemoduleerd signaal (MG) verder draagt als een FM gemoduleerd signaal (UKG). Er is een behoorlijk verschil tussen het bereik van een 10 kW MG zender en een 10 kW UKG zender.

Vervolgens hoeft de geluidskwaliteit niet op MG echt niet onder te doen voor DAB, mits goed geprocessed. Dat was bijvoorbeeld het geval toen P.v.B de Orban van Big L op 1395 ingeregeld had.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij dwalen we wel heel erg af.

Dit onderwerp ging uiteindelijk over het feit dat Raio 192 op de website van het huidige Veronica zal verschijnen.........

En de MG is leuk, prima wat mij betreft, maar wel erg "utopia".

 

Dus "terug naar het onderwerp dan maar......."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Juul, dan meteen maar met de deur in huis, een mail die wij als programmamakers van Ad hebben gekregen, en die het hele spul samenvat:

Beste Luistervrienden,
 
Vanaf maandag 2 februari wordt de 192radio stream doorgegeven via het platform van Radio Veronica.
Voor ons (presentators en programma makers) veranderd er niets.
 
(met daar onder een dringend verzoek als de bejaarde zendcomputer kuren vertoont even Ad te bellen.... Ad krijgt er dus extra werk door, maar wij niet ;)  )
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Ruud, en als dat zo is, waarom draait 192 radio dan niet op een AM zender? Zit denk ik dan toch een kostenplaatje aan wat niet meer te doen is voor een club vrijwilligers, even goede vrienden, begrijp me niet verkeerd, begrijp dat jouw schoorsteen ook moet roken, maar dat is wel de realiteit......

 

Dacht je dat DAB gratis is.....

Bovendien, kom er maar eens aan, ik heb het. Huren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we vooral lekker blijven door dromen over die middengolf, het is te duur, als je een zender met een min of meer landelijke dekking wil hebben. Dat is in het verleden al gebleken met radio 192. De middengolfzender van Radio 5 kost qua exploitatie 1.2 miljoen per jaar, kom daar mee maar eens op de proppen.... Bovendien is een middengolfzender energievretend. Ik weet dat ik nu op een paar middengolf teentjes ga staan, maar ja....

 

De duurste opvoeren is slecht bewijs.

Als ik t kan betalen kan een ander t ook. Gewoon nou eens geen gelul.

 

DAB is en wordt niks, Dead and Burried, lees eens de Broadcast Magazine van deze maand. Die trouwens aangeeft hoe goed het met Radio 5 gaat, spectaculair gestegen. Jawel, op de AM  onder andere)

Ja, verstandig besluit, die AM uit, NPO.

 

192Radio en R5 is grotendeels zelfde doelgroep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.