Geplaatst 3 maart 201510 jr. Als ik oude Veronica programma s beluister hoor ik nog vaak de reclames van het limonade merk Exota. Het is destijds failliet gegaan door een onterechte beschuldiging van de VARA (Marcel van Dam) dat de flessen zouden ontploffen. Heel leuk om zojuist te horen dat een aantal mensen het merk nu nieuw leven in gaan blazen en het weer op de markt gaat komen.
Geplaatst 3 maart 201510 jr. Mooi vormgegeven, het etiket op die flessen. Verder is het natuurlijk gewoon water met veel suiker, een kleurstofje en een smaakstofje. Paul
Geplaatst 3 maart 201510 jr. Hallo Wim, wel het hele verhaal vertellen. Destijds was er naar alle waarschijnlijkheid wel degelijk sprake van spontaan ontploffende flessen. De fout die de VARA maakte was dat ze zo'n ontploffende fles op tv lieten zien, maar dat dit niet spontaan was maar veroorzaakt door een metalen kogel die in vertraging zichtbaar tegen de fles sloeg. De fabrikant had een punt toen hij zei dat dit valse voorlichting was, en is uiteindelijk (jaren later) door de rechter in het gelijk gesteld en heeft een vergoeding van de VARA ontvangen. Zo'n opname van zo'n "spontaan ontploffende fles" is natuurlijk dodelijk voor en product, zeker met de kijkdichtheid van destijds, doe je dat tegenwoordig bij SBS dan kraait er geen haan naar omdat ze toch net allemaal DWDD zitten te kijken Vraag me trouwens af of Heineken nog een keer een proces tegen Youp was begonnen vanwege Buckler.....
Geplaatst 3 maart 201510 jr. Exota was niet te zuipen. Er ging weinig verloren toen het van de markt verdween.
Geplaatst 3 maart 201510 jr. Auteur Ik dacht dat het hele verhaal wel zo n beetje bekend was, bedankt voor je toelichting Jan.
Geplaatst 3 maart 201510 jr. Exota was niet te zuipen. Er ging weinig verloren toen het van de markt verdween. Inderdaad.
Geplaatst 4 maart 201510 jr. In de zomer van 69 zat ik in een of ander jeugdkamp, midden in de Biesbos. Er was niets, geen water, geen stroom, alleen maar .....Exota. Was kennelijk gooedkoop. Nog steeds trauma's van. Dat kamp was uitegrekend precies tijdens de eerste maanlanding, ik ben 1 vd weinigen die het niet live gezien heeft. Ik wist de kampleiding uiteindelijk te overtuigen een TV te huren met accu, maar op die dag was er natuurlijk niets meer te huur. Wel hoorde ik het op mn zakradiootje met oortelefoontje. Ik was de enige met een radio. Wel prima ontvangst van Veronica daar op het ding, in de Achterhoek waar ik woonde geen Veronica op een simpele radio.
Geplaatst 5 maart 201510 jr. Heren, Ik heb nieuws voor U gelezen, in de Volkskrant. http://www.volkskrant.nl/economie/nostalgie-alom-frisdrankmerk-exota-maakt-comeback~a3878550/ In dikkere glazen flessen, vormgeving hetzelfde met wat eigentijdse toevoegingen. Proost! Groet Nico
Geplaatst 5 maart 201510 jr. Maar! ik bedenk me, het kan heel goed een 1 April grap zijn, zo bij het naderen van die datum. Groet Nico.
Geplaatst 5 maart 201510 jr. Het is 5 maart en nergens in de berichtgeving kom ik de datum 1 april tegen. Lijkt me dus onwaarschijnlijk.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.