Spring naar bijdragen

Inside the world of pirate radio


Vincent

Aanbevolen berichten

 maar de DTI is toch ook niet gek?

Ofcom (communications regulator) de opvolger van de DTI doet zijn best.

"Four hundred pirate radio setups shut down in London in just two years"

Please login or register to see this link.

 

Maar er is nog een lange weg te gaan.

"Britain's pirate radio stations are not going down without a fight"

Please login or register to see this link.

 

Te ontvangen 'vrije' radio zenders (+ format) in Londen.

Please login or register to see this link.

 

 

Robin

 

 

 

 

  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mischien een enkele uitzondering zijn deze FM piraten in de grote Engelse steden gesitueerd in bijna onneembare verpauperde torenflats in bijv London, meestal gerund met een criminele inslag, drugs en wapens. De uitzendingen worden verzorgd door kanslozen in de Britse maatschappij, hun doelgroep overeenkomstig. Zijn in de verste verte niet meer te vergelijken met de middengolf piraten uit de 70's en 80's in the UK waar een Freeradio gedachte achterzat met een duidelijke link en knipoog naar de zeezenderij. Van deze hedendaagse FM piraten in the UK mag je hopen dat ze stuk voor stuk uit de lucht worden gehaald, de criminaliteit hierin is te groot

.Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe moet ik dat voor me zien, 'gerund met een criminele inslag'? Worden er op die zenders soms drugs en wapens aan de man gebracht?

Ik zie geen principieel verschil met de piraten uit de jaren 70 en 80. Die radiozenders bezorgen de bewoners zelfs misschien wel wat vertier en een gevoel dat ze er niet alleen voor staan, in buitenwijken waar inderdaad veel armoede, werkeloosheid en criminaliteit heerst.

Twee jaar geleden was ik een weekje in Londen, en het viel me op dat de samenstelling van de bevolking ook in het centrum ongelofelijk divers is. Het heeft tegenwoordig nog eerder de sfeer van New York dan van Amsterdam of Parijs. Die hele culturele mengelmoes levert de nodige spanningen en problemen op, maar hier en daar ook een zeer levendig, ontspannen en kleurrijk straatbeeld waarin ik me eerlijk gezegd best thuis voelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe moet ik dat voor me zien, 'gerund met een criminele inslag'? Worden er op die zenders soms drugs en wapens aan de man gebracht?

 

Op veel van die zenders (in criminele handen) wordt in reclames verwezen naar Rave evenementen, feesten en andere uitgaansgelegenheden en daar worden o.a. de div drugs aan de man gebracht.

Dus die criminelen organiseren b.v. die Rave evenementen en maken er reclame voor op hun radiostation en daar zijn de drugs en andere verboden waar volop verkrijgbaar, die door de zelfde criminelen wordt aangeleverd of door criminelen waar ze mee samenwerken.

 

 

Robin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Vincent unfeatured this discussie

Reclame maken voor evenementen kun je niet crimineel noemen. De verkoop van drugs uiteraard wel.

Het doel is drugs verkopen, het instrument hiervoor zijn de evenementen. Deze piraten zijn ver verwijderd van de freeradio weekend piraten op middengolf die met een middengolfzender de Engelse bossen in gingen en tussen bomen een koperdraad antenne spanden en 3 uurtjes "offshore radio speelden".

De wenselijkheid om deze nieuwe generatie radiopiraten het zwijgen op te leggen is volkomen gerechtvaardigd.

Paul de Haan.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik ervan gelezen heb, is dat onder- en bovenwereld in een dergelijke omgeving volledig met elkaar zijn verstrengeld, op elk denkbaar niveau. Het lijkt me hondsmoeilijk om daar iets aan te veranderen, maar ik vraag me af of je prioriteit moet geven aan het tot zwijgen brengen van zo'n radiostation. Ik zou denken dat je je beter kunt concentreren op de eigenlijke drugshandel.

Het leven in die wijken is een ramp, natuurlijk. Als je iets in je leven wil bereiken, moet je zorgen dat je daar wegkomt.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

" Ik zou denken dat je je beter kunt concentreren op de eigenlijke drugshandel."

Ik denk dat het aanpakken van de drugshandel, nog moeilijker is dan het uit de lucht halen van al die radiostations, omdat er zoveel mensen drugs gebruiken in Londen en natuurlijk ook in de andere (grote) steden.

Please login or register to see this link.

 

" Het leven in die wijken is een ramp, natuurlijk. Als je iets in je leven wil bereiken, moet je zorgen dat je daar wegkomt."

Er komen er alleen maar meer (kanslozen) naar toe, uit Calais bijvoorbeeld.

 

Robin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie wel eens in Engeland komt en zijn ogen goed gebruikt ziet dat er in toenemende mate geen muziek meer in het land zit, de oorspronkelijke Engelse bevolking is in snel tempo aan het vergrijzen en vooral apatisch aan het worden, veel heel veel ongezonde eet en drink gewoonten. Veel toeloop van inderdaad kanslozen die geen toekomst hebben en heel snel aan de verkeerde kant van de samenleving komen te staan. Wie doen het wel goed in England, dat zijn de mensen die oorspronkelijk uit India en China komen, zeer actief en harde werkers.

Maar goed , ik dwaal af. Radiopiraterij is natuurlijk volledig achterhaald ook hier in NL. Waar vroeger Piet Piraat polka's in het Groningse en Achterhoekse over de middengolf of fm uitzond zien we nu een kat en muisspel tussen AT en piraten , de laatste zetten onbemande hoogvermogen zenders in een weiland met daarbij een 60 meter hoge zendmast, een generator en een laptop met piratenmuziek, veelal worden ze na enkele dagen uit de lucht geplukt om vervolgens op piratenwebsites de foto's te publiceren van de ATers, met welk recht denk ik dan. Aan deze vorm van radio is geen behoefte meer sinds je Radio NL of  Continue hebt, het gaat alleen nog om het spelletje zonder enige toegevoegde waarde.

 

Paul de Haan.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie wel eens in Engeland komt en zijn ogen goed gebruikt ziet dat er in toenemende mate geen muziek meer in het land zit, de oorspronkelijke Engelse bevolking is in snel tempo aan het vergrijzen en vooral apatisch aan het worden, veel heel veel ongezonde eet en drink gewoonten. Veel toeloop van inderdaad kanslozen die geen toekomst hebben en heel snel aan de verkeerde kant van de samenleving komen te staan.

In veel grote steden in (West) Europa gaat het (toch) langzamerhand ook die kant uit...

 

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mischien een enkele uitzondering zijn deze FM piraten in de grote Engelse steden gesitueerd in bijna onneembare verpauperde torenflats in bijv London, meestal gerund met een criminele inslag, drugs en wapens. De uitzendingen worden verzorgd door kanslozen in de Britse maatschappij, hun doelgroep overeenkomstig. Zijn in de verste verte niet meer te vergelijken met de middengolf piraten uit de 70's en 80's in the UK waar een Freeradio gedachte achterzat met een duidelijke link en knipoog naar de zeezenderij. Van deze hedendaagse FM piraten in the UK mag je hopen dat ze stuk voor stuk uit de lucht worden gehaald, de criminaliteit hierin is te groot

.Paul de Haan.

Denk niet dat je helemaal gelijk hebt.Om een zender neer te zetten op een verpauperde flat is wel makkelijk maar dat doet men in Amsterdan ook in de Bijlmer.                           De inkomsten komen inderdaad vaak uit evenementen met vaak pittige toegangsprijzen vaak tussen de 25 en 50 pond. Bij evenementen zijn vaak grote namen aanwezig en komen ook overgevlogen uit Amerika.Sommige grotere stations beschikken ook nog over een eigen platenlabel.Verder zijn er veel stations omdat men niet erg aktief is met het uit de lucht halen.Misschien kost het je 4 of 5 zenders per jaar dus de kosten vallen wel mee.De vermogens zijn meestal laag en ik denk dat er geen enkel station in heel Londen te ontvangen is.                                                

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.