Spring naar bijdragen

Radio London - Uitzoek opnames


Vincent

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Vincent:

Tijd voor Radio London. Ik heb een serie klaarstaan waarbij de gegevens niet gecontroleerd zijn of waar iets bij ontbreekt (voornamelijk de uitzendtijden). Ik wil weer graag een beroep op jullie doen. De eerste opnames:

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

In het eerste deel zegt de nieuwslezer dat het volgende nieuw om 6:30 komt dus dus moet het van 4:05 tot 4:35 zijn en het tweede deel dus van 4:36 tot 5:05 in de middag  .... Soms vergeet ik een uur zoals in dit geval 17:05 tot 18:05 zou er moeten staan 

bewerkt door Jaap De Vries
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Hier is ie dan, gelijmd en in mono.

 

Please login or register to see this link.

Als je van een stereo-opname een monoversie maakt, kun je de bitrate zonder kwaliteitsverlies halveren. In dit geval van 320 (wat wel heel hoog is voor een middengolfopname) naar 160 kbps. Scheelt de helft in bestandsgrootte en downloadtijd. Nu is jouw monoversie even groot als de twee 'stereoversies' van Vincent opgeteld.

Zelf heb ik hem in 64 kbps opgeslagen. Is zomaar 5x zo klein en ik hoor het verschil echt niet. Zelfs niet op m'n Infinity boxen.

Groet,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Martin1968:

Als je van een stereo-opname een monoversie maakt, kun je de bitrate zonder kwaliteitsverlies halveren. In dit geval van 320 (wat wel heel hoog is voor een middengolfopname) naar 160 kbps. Scheelt de helft in bestandsgrootte en downloadtijd. Nu is jouw monoversie even groot als de twee 'stereoversies' van Vincent opgeteld.

Zelf heb ik hem in 64 kbps opgeslagen. Is zomaar 5x zo klein en ik hoor het verschil echt niet. Zelfs niet op m'n Infinity boxen.

Groet,

Martin

Martin,

Ik had niet zoveel tijd en heb er niet aan gedacht om het in 160 kbps te doen.

Maar ja, "beter iets dan niets" toch ?

Enne……………….ik hoor het verschil wel naar 64 kbps.

Maar ja, oren gebruiken was m'n vak hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is hier weer sprake van 2 programma's die aan elkaar geplakt zijn.

1-18 min :  Radio London 1967.01.15  1028-1046  Tony Windsor (na 2 min nieuws: Sunday Jan 15)

18-eind:  Radio London 1966.05.23  16:37-1703  Ed Stewart. Ed zegt dat het Monday's schoolspot is en Paint it Black staat op 1 (1 week slechts, 22 mei 1966)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze serie een beetje gevolgd en laat ik voorop stellen dat ik alle tijd en moeite die Vincent investeert met het aanbieden van opnames respecteer. Toch moet me van het hart dat het aanbieden van opnames dreigt door te slaan als ik de kwaliteit van deze London serie beluister. Enerzijds trekt 1 en ander met de snelheid van het licht aan de oren voorbij, anderzijds is ook de afdeling Hi&Fi  ronduit slecht. Ik bewonder mensen die uitzoeken welke tijdstippen en data bij de betreffende opnames passen. Het begint er naar uit te zien dat de doestellingen zijn het draaien van "productie" terwijl de doelstelling volgens mij moet zijn de mate waarin een opname/opnames iets toevoegt aan series opnames die enerzijds van betere kwaliteit en anderzijds waarschijnlijk al in bezit van de offshore radio anoraks is/zijn.  We zien ook dat series herhaald worden en de groep die in reacties aangeeft het "leuk" te vinden begint een vrij kleine harde kern te worden. Als argument om door te gaan lees je wel eens dat de herpostings voor diegen bedoeld zijn die ooit de boot misten of lijden aan crashes. Dat betwijfel ik , de hardliners onder de anoraks hebben hun "digitale zakie" wel goed op orde. Overigens ben ik ook benieuwd hoe de verzamelaars deze ouwe zeezender opnames beluisteren, beetje doorprikken- als achtergrond als men een beetje laptopt- als vervanger van die ozo saaie radioscene hier in NL. Ik zou zeggen roept u maar. Ik beluister veelal als ik alleen in de auto onderweg ben, USB stick in de autoradio en draaien maar.

Persoonlijk selecteer ik opnames door ze even via Zippy voor te beluisteren, weet binnen 10 seconden welk vlees ik in de kuip heb. Slechte HI&FI laat ik voor wat het is maar een goede kwaliteit qua HI&FI maar te hoge snelheid daar kan ik wel iets mee echter dan moet het wel iets toevoegen. En bij mij is dat laatste zeer incidenteel het geval.

Hoe verder?  Mijn advies is inventariseer onder de zeezender anoraks welk aanbod men wil, welke eisen aan kwaliteit, welke stations, etc etc. En laat men ook aangeven waarom, dat maakt veel duidelijk.  Het kan natuurlijk zo zijn dat de reactie is om vooral zo door te gaan, prima uitkomst maar dan is het wel onderzocht.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Vincent:

Paul, deze opnames zijn afkomstig vanaf CD. Niet opnieuw opgenomen dus, gewoon geript.

Dat begrijp ik Vincent, ik neem aan dat je dit niet zelf vanaf tape of cassette digitaal hebt gemaakt.

Wat blijft is mij algemene gedachte zoals vermeld in mijn posting.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

missch- is er nog iemand op de site met een progamma om de snelheid te verlagen ,
want het is idd een beetje zonde dat deze zeer goed binnenkomende opnames te snel gaan .
zal binnen m,n eigen kennissen kring ook eens rond vragen of ze een maniertje weten om net zoals vroeger met spoelen recorders en of met cassette rcorders je de snelheid aan kon passen .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Jan-Fre:

Van mij mag het zo blijven als het is. Als ik tijd heb even lekker puzzelen en kijken of er nog iets nieuws is.

Het meeste wat langs komt heb ik al wel, maar toch staat er zeer regelmatig iets klaar om binnengehaald te worden wat ik nog niet heb en daar ben ik altijd zeer blij mee. Ik zou zeggen wees blij dat er nog iets gebeurt en als je iets niet hoeft qua download, dan laat je het toch gewoon staan?

Gewoon laten staan is dus precies wat ik doe, maar Jan Fre, dat weerhoud me er niet van om een kanttekening te plaatsen bij de kwaliteit en de relevantie van het aangeboden materiaal.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.