Geplaatst 23 juni 20169 jr. Speciaal voor de Rotterdammers. Op 3 juli wordt 010fm Wereldstad en na gesteggel over een FM frequentie wordt het dus (voorlopig) 828 kHz. Rob V.
Geplaatst 30 juni 20169 jr. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201865683440449&set=a.2664697033362.71527.1734114503&type=3&theater Artikel link Jean-Pierre
Geplaatst 30 juni 20169 jr. Mm, ben wel nieuwsgierig waar die 100 watt komt te staan en wat voor effect hij op mijn ontvangstantennes gaat hebben.
Geplaatst 30 juni 20169 jr. Zolang het je buurman niet is zou ik me over die 100 Watt niet zo druk maken.
Geplaatst 30 juni 20169 jr. Auteur En dan is die 100 Watt ook nog PEP vermogen, dat is 25 Watt draaggolf vermogen. Nog afgezien wat er effectief afgestraald wordt want je hebt een hele antenne nodig om 100% effectief te zijn! Rob V.
Geplaatst 30 juni 20169 jr. Inderdaad. Maar een beetje ontvanger moet veel kunnen hebben. Maar ja, tegenwoordig zit de selectiviteit meestal op de verkeerde plek………helaas
Geplaatst 30 juni 20169 jr. Ik heb 4 actieve antennes in gebruik voor 4 sdr ontvangers. Ik luister voornamelijk de bakenband (tussen lange en middengolf). Laten we maar hopen dat het niet mijn buurman wordt
Geplaatst 10 juli 20169 jr. Als zendlocatie staat Hoogvliet-Gadering vermeld. Dit is een industrieterreintje in Hoogvliet. Dus geen naaste buren. Ik hoor nu nog niets op 828 AM.
Geplaatst 12 juli 20169 jr. Het was gisteren nog niet te horen op 828 AM. Opvallend is dat er verder ook helemaal niets op de website http://www.wereldstadrotterdam.nl/ wordt vermeld, maar ik hoorde gisteren wel de AM-frequentie in een stationcall op de zender (stream).
Geplaatst 12 juli 20169 jr. Ik vroeg op hun Facebook wanneer de test uitzendingen gaan beginnen en toen zeiden ze dat de apparatuur besteld is. Dus het kan best nog even duren.
Geplaatst 12 juli 20169 jr. Auteur Die apparatuur is niet zo'n probleem, de antenne is bij die frequentie een groter probleem. 90 meter antenne inclusief radialen net kun je niet zomaar kwijt. Dat wordt dus een compromis waarvan ik hoop dat er van die 25 Watt draaggolf vermogen nog wat over blijft. Rob V.
Geplaatst 12 juli 20169 jr. 25 W draaggolf vermogen, terwijl iedereen toch dacht dat het 100 W was, opeens worden amateurradio begrippen bij omroep gehanteerd. Toen ik met kleiner vermogen begon te zenden was de wereld te klein, kon allemaal niet. En nu, 25 Watt meer niet, 180 graden gedraaid, als het niet om te huilen is zou ik de ballen uit de broek moeten lachen. Stel dat 1584 houdt als LPAM moet ik de zender nog verder terugdraaien, blijf lachen, eigenlijk janken. Het maakt niet uit hoe je die 25 W effectief maakt, al moet je 10 kW eronder zetten, jouw probleem. Het kan dus theoretisch met een theelepeltje als antenne. Toch knap dat Atlantis met die 25 W zover komt, nog verder dan mijn ca 100 W en 45 meter mast, ook nog buiten vergunningstijd, maar ik zeg niks meer
Geplaatst 5 augustus 20169 jr. De zender is in ieder geval binnen. Interview met Wilco Verkerk van Wereldstad bij Medialand van Studio Alphen:https://soundcloud.com/medialandnl/20160801-middengolf-deel4-wereldstad-wilco-verkerk
Geplaatst 5 augustus 20169 jr. Themavond in Medialand/Studio Alphen over de middengolf. Leek de middengolf een jaar geleden nog stil te worden, inmiddels gaan er diverse nieuwe zenders starten. We praten hierover met onze middengolfexpert Piet van de Vooren en met Bart Serlie van Radio Groeistad en Wilco Verkerk van Wereldstad Radio. En is de rest bovenstaand ook beschikbaar ergens? Bedankt voor de tip en link Jean-Pierre
Geplaatst 5 augustus 20169 jr. Piet Vond inmiddels deze link ook, maar toch dank voor de melding! Zag na mijn posting ook hier in het radio cafe ergens anders de 3 uitgehaalde interviews van jou, daarna hoorde ik ook het stuk met Bart Serlie en dan ook nog Wilco Verkerk voorbijkomen In feite 5 delen dacht ik Mooie uitleg van jou! Heb deze binnengehaald met recorder te laten meelopen Toch ga ik eens naar de volledige uitzending luisteren, met de muziek Wat worden we verwend hé https://www.internetradiocafe.nl/topic/42792-lpam-in-noord-nederland-op-volle-kracht-en-voorwaarts-voorwaarts/?page=2 Bovenstaande waar je naast de 3 getoonde balken van Piet zijn interviews ook nog de 2 andere intervieuws hoort als je blijft luisteren! Groeten Jean-Pierre 5 augustus 20169 jr. bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.