Spring naar bijdragen

010fm wordt wereldstad


Rob Veld

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Het was gisteren nog niet te horen op 828 AM. Opvallend is dat er verder ook helemaal niets op de website Please login or register to see this link. wordt vermeld, maar ik hoorde gisteren wel de AM-frequentie in een stationcall op de zender (stream).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die apparatuur is niet zo'n probleem, de antenne is bij die frequentie een groter probleem. 90 meter antenne inclusief radialen net kun je niet zomaar kwijt. Dat wordt dus een compromis waarvan ik hoop dat er van die 25 Watt draaggolf vermogen nog wat over blijft.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 W draaggolf vermogen, terwijl iedereen toch dacht dat het 100 W was, opeens worden amateurradio begrippen bij omroep gehanteerd.

 

Toen ik met kleiner vermogen begon te zenden was de wereld te klein, kon allemaal niet.

En nu, 25 Watt meer niet, 180 graden gedraaid, als het niet om te huilen is zou ik de ballen uit de broek moeten lachen.

Stel dat 1584 houdt als LPAM moet ik de zender nog verder terugdraaien, blijf lachen, eigenlijk janken.

 

Het maakt niet uit hoe je die 25 W effectief maakt, al moet je 10 kW eronder zetten, jouw probleem. Het kan dus theoretisch met een theelepeltje als antenne.

 

Toch knap dat Atlantis met die 25 W zover komt, nog verder dan mijn ca 100 W en 45 meter mast,  ook nog buiten vergunningstijd, maar ik zeg niks meer 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Themavond in Medialand/Studio Alphen over de middengolf. Leek de middengolf een jaar geleden nog stil te worden, inmiddels gaan er diverse nieuwe zenders starten. We praten hierover met onze middengolfexpert Piet van de Vooren en met Bart Serlie van Radio Groeistad en Wilco Verkerk van Wereldstad Radio.

 

En is de rest bovenstaand ook beschikbaar ergens?:s

Bedankt voor de tip en link

 

Jean-Pierre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Piet

Vond inmiddels deze link ook, maar toch dank voor de melding!

Zag na mijn posting ook hier in het radio cafe ergens anders de 3 uitgehaalde interviews van jou, daarna hoorde ik ook het stuk met Bart Serlie en dan ook nog Wilco Verkerk voorbijkomen

In feite 5 delen dacht ik

Mooie uitleg van jou!

Heb deze binnengehaald met recorder te laten meelopen

Toch ga ik eens naar de volledige uitzending luisteren, met de muziek

Wat worden we verwend hé

 

Please login or register to see this link.

 

Bovenstaande waar je naast de 3 getoonde balken van Piet zijn interviews ook nog de 2 andere intervieuws hoort als je blijft luisteren!

 

Groeten Jean-Pierre

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6426
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Sefke
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.