Spring naar bijdragen

HELP! Cd wil niet meer afspelen...


Harm ten Brink

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden zei Harm ten Brink:

Ik heb zo'n 20 jaar geleden een CD gebrandt dat niet meer wil afspelen.

D.w.z. de tracks spelen afzonderlijk wel af maar er komt géén geluid uit.

Iemand suggesties?

 

Dit probleem ontstaat bij gebrande CD's na inderdaad ongeveer 20 jaar. Gewoon overboord gooien. Bak of stuurboord, maakt niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sony propageerde destijds ook om zelfgebreide CD's om de 7 jaar te dupliceren. Maar beter is gewoon ze niet meer op CD's te  branden. Helaas achterhaald, tenminste als je ze zelf brand.

Maar probeer eens meer spelers……..wie weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Juul:

Sony propageerde destijds ook om zelfgebreide CD's om de 7 jaar te dupliceren. Maar beter is gewoon ze niet meer op CD's te  branden. Helaas achterhaald, tenminste als je ze zelf brand.

Maar probeer eens meer spelers……..wie weet.

Goeie tip, Juul! Liever een analoog kopietje dan helemaal niets.

10 minuten geleden zei pvanklei:

Zit er een sticker (label) op de CDR?

Dan bestaat de kans dat de CD kromgetrokken is.

 

Peter

 

Nee, ik had op voorhand al het idee dat dat later problemen op kan leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat Harm vast niet om de man die de Smurfen wereldwijd zo'n slechte naam heeft bezorgd.

 

En dan te bedenken dat die armetierige cassettebandjes uit begin jaren zeventig vaak gewoon nog zijn af te spelen... Die cd-r's zijn het levende bewijs dat niet elke 'vooruitgang' een verbetering is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DIt kom ik tegen op wikipedia over digitale duurzaamheid. Opmerkelijk is dat ook geperste cd's vanwege massaproductie snel kapot kunnen gaan: 

 

"Optische media zoals compact disc gaan relatief kort mee, zo'n 5 jaar. De reden is dat de materialen waarvan beschrijfbare CD's en dvd's van gemaakt chemisch onstabiel zijn. Geperste CD's zijn weliswaar zeer lang houdbaar, maar zij moeten in zulke grote aantallen gefabriceerd worden om economisch rendabel te zijn dat ze voor digitale duurzaamheid waardeloos zijn".

bron: Please login or register to see this link.

 

Gr, Melle

bewerkt door melle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei robvw192:

Maar wat staat er nu op?

 

Library fillers die ik gebruikte toen ik nog bij de radio werkte,

Fragmenten van Radio 10 gold en Stadsradio Rotterdam toen ik nog nieuwslezer was,

Nieuwslees fragmenten bij Concertradio (was ik alweer vergeten...),

Setje Disco-jingles van St. Ned Top-40,

AVRO jingles,

Een kopie van mijn eigen naamjingles: Ruud van Velzen en Harm ten Brink,

De Thunderbirds tune van Barry Gray Orchestra die overigens een defect vertoont...

 

Dus geen Vader Abraham... :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Harm,

 

Denk jij nou dat iemand het verschil hoort tussen het origineel en datgene dat je nu hebt?………….

 

Geniet er van. "weer wat geleerd". Ik doe eigenlijk niks meer op een "schijfje". Dat had meneer Jobs al jaren geleden goed gezien. Je kon geen MAC meer kopen met een "gleuf".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je geluid, bvb uit een DVD recorder, weer digitaal opneemt via geluidkaart is het verlies onhoorbaar klein. Het botst alleen met de onderbuikgevoelens van de digifreaks dat je alles digitaal moet laten en geen A/D conversie moet toepassen.

 

Afspelen van de CD op de computer op de DVD brander zou toch moeten lukken, dan kan je wel een digitale kopie. Kies voor de laagste rip snelheid.

Mij lukt het vaak onafspeelbare CD's zelfs op een CD brander af te spelen.

 

Probeer anders verschillende computers, er hoeft maar 1 tje te werken, gauw naar een USB'tje of zo en je bent gered.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 jaar geleden had ik al de grootste moeilijkheden om iets op een cd /dvd te branden, zodat ze die foto's konden gebruiken in de drukkerij. Zelfs toen hadden ze af en toe problemen om die cd te lezen in de drukkerij. Een keer moesten ze zelfs 17 verschillende computers proberen vooraleer ze de cd konden lezen.... Op sticks en harde schijven sla ik die dingen op tegenwoordig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.