Spring naar bijdragen

Schitterende foto's uit 1985


MvdVen

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei MvdVen:

 

Bovendien kan terugblikken in de tijd en mooie herinneringen ophalen ook gelukkig maken in moeilijkere levensfasen.

 

Blijkbaar niet (meer) bij Gerard, Leendert heeft er vlak na (Gerard van Dam) zijn overlijden, nog het een en ander, op dit forum over geschreven.

5 uur geleden zei Paul de Haan:

 Het slechte nieuws in de wereld omvat minder dan 1 %, de overige ruim 99% is louter goed nieuws en opgewektheid.

 

Hoe kom je aan die percentages?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Blijkbaar niet (meer) bij Gerard, Leendert heeft er vlak na (Gerard van Dam) zijn overlijden, nog het een en ander, op dit forum over geschreven.

 

Hoe kom je aan die percentages?

 

Boerenverstand en nuchterheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oudejaarsavond was ik op een feestje en daar sprak een aardige dame van rond de 75. We hadden een gesprek over ouder worden. De manier waarop ze er tegenaan keek, sprak me wel aan: ons lichaam verandert, onze geest verandert, de hele wereld om ons heen verandert. Maar dat gold ook al voor onze ouders en voorouders. Het is altijd zo geweest en zo gaat het altijd door. Niets is voor eeuwig. De kunst is om het nieuwe (een beetje) te accepteren en het goede van vroeger te koesteren. (Niet dat alles toen goed was.)

 

Ik kreeg de indruk dat deze dame nog behoorlijk gezond was, dus misschien heeft ze makkelijk praten. Als je kwaaltjes hebt, of mensen in je omgeving zijn ziek, of je hebt al de nodige vrienden verloren, dan heeft dat invloed op je gemoed en ook op de manier waarop je naar die veranderende buitenwereld kijkt. Dat zag ik ook aan mijn ouders toen ze ouder werden: op zeker moment vonden ze er gewoon niet meer zoveel aan.

 

En als je voor je wereldbeeld vooral afhankelijk bent van de media, dan zie je inderdaad relatief veel ellende en dan denk je dat het nergens meer veilig is. Slecht nieuws en sensatiebelust nieuws trekken de aandacht. Goed nieuws is geen nieuws.

 

Het is dus heel gezond dat tv-scherm en computerscherm af en toe uit te zetten en gewoon dingen te doen waar je plezier in hebt.

bewerkt door Paul
bewerkt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Juul:

Nee Martin, dat denk ik niet.

Maar je hebt, althans ik, dat in deze donkere dagen en je probeert te overzien wat er allemaal op je afkomt.

De politiek en als gevolg daarvan je levensstandaard, ons archief, "wat doen we er mee?".

Er ligt nog zoveel, "haal ik dat wel?"

Afgelopen jaar 4 sterfgevallen.

 

Enz.

Ik begrijp niet dat je je om de politiek druk maakt Juul. Jij moet toch als geen ander weten - na al die kabinetten van den Uyl tot Rutte - dat er alleen in de marges wat verandert ongeacht wie er regeert in dit land. Op 15 maart krijgen we een ruk naar rechts (door de politiek zelf veroorzaakt en in mijn optiek ook het beste voor dit land) en dan Rutte II met VVD, CDA, D'66 en alles wat verder nodig is om de PVV niet te laten regeren. En dan gaan we vrolijk verder waar we zijn gebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen natuurlijk wel vrolijk zijn en zeggen dat we niet moeten somberen, maar als we het betrekken op de zeezender wereld dan zijn er al veel oudgedienden heengegaan en hebben sommigen een ongeneeslijke ziekte.

 

Ik herinner me dat op de laatste Radioday John Aston , een Engelse discjockey, een dankwoord sprak nadat hij een award had ontvangen. Hij bleef maar praten, praten, praten en alles herhalen, totdat  er eindelijk iemand ingreep. De man bleek Alzheimer te hebben.

Please login or register to see this link.

 

 

Hij is niet enige. Ronan O'Rahilly voor velen toch het boegbeeld van Caroline lijdt ook aan Alzheimer en weet niet meer wie hij is. 

 

We hebben een Danny Vuylsteke zo geel als een kanarie gezien op een andere zeezenderdag. Een paar dagen later dood door leverkanker.

 

Rob Olthof, de vrolijkheid zelve en drijvende kracht achter de zeezenderdagen,ontdekte te laat prostaatkanker en overleed een jaar later.

 

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Moet ik dan maar denken dat dit  eigenlijk geen slecht nieuws is ?

 

Nee, ik blijf realistisch. Het kan ons allemaal overkomen. Ondertussen moeten we inderdaad niet bij de pakken neer zitten, maar er wel rekening mee houden. 

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Paul de Haan:

 

Boerenverstand en nuchterheid.

 

Nu nog 99+ % van de mensen gelukkig (in de wereld) en dan zijn we er...

 

Please login or register to see this link.

 

 

1 uur geleden zei Albatrosstudio:

 en dan Rutte II met VVD, CDA, D'66 en alles wat verder nodig is om de PVV niet te laten regeren. En dan gaan we vrolijk verder waar we zijn gebleven.

 

En dat gaat misschien nog een tijdje goed, totdat b.v. de munt/schuldenunie compleet uit de hand loopt, of wanneer er (ook) in Nederland een serie islamitische terreuraanslagen plaats vinden.

9 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

Nee, ik blijf realistisch. Het kan ons allemaal overkomen. Ondertussen moeten we inderdaad niet bij de pakken neer zitten, maar er wel rekening mee houden. 

 

Precies!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Leendert Vingerling:

We kunnen natuurlijk wel vrolijk zijn en zeggen dat we niet moeten somberen, maar als we het betrekken op de zeezender wereld dan zijn er al veel oudgedienden heengegaan en hebben sommigen een ongeneeslijke ziekte.

 

Ik herinner me dat op de laatste Radioday John Aston , een Engelse discjockey, een dankwoord sprak nadat hij een award had ontvangen. Hij bleef maar praten, praten, praten en alles herhalen, totdat  er eindelijk iemand ingreep. De man bleek Alzheimer te hebben.

Please login or register to see this link.

 

 

Hij is niet enige. Ronan O'Rahilly voor velen toch het boegbeeld van Caroline lijdt ook aan Alzheimer en weet niet meer wie hij is. 

 

We hebben een Danny Vuylsteke zo geel als een kanarie gezien op een andere zeezenderdag. Een paar dagen later dood door leverkanker.

 

Rob Olthof, de vrolijkheid zelve en drijvende kracht achter de zeezenderdagen,ontdekte te laat prostaatkanker en overleed een jaar later.

 

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Moet ik dan maar denken dat dit  eigenlijk geen slecht nieuws is ?

 

Nee, ik blijf realistisch. Het kan ons allemaal overkomen. Ondertussen moeten we inderdaad niet bij de pakken neer zitten, maar er wel rekening mee houden. 

 

Salut

Leendert

 

 

De mens die lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest doch nimmer op komt dagen...................

5 uur geleden zei Robin Westhof:

 

of wanneer er (ook) in Nederland een serie islamitische terreuraanslagen plaats vinden.

 

(plaatsvindt) En dan? Dan zegt Rutte: "Ik ben geschokt" en gaat verder met voorbereiden van zijn job in Brussel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

23 uur geleden zei Albatrosstudio:

De mens die lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest doch nimmer op komt dagen...................

(plaatsvindt) En dan? Dan zegt Rutte: "Ik ben geschokt" en gaat verder met voorbereiden van zijn job in Brussel 

 

Bespeur ik enig wegkijkgedrag bij je Douwe?. Ik was in november nog in Nederland om mijn oude moeder (87) te bezoeken, maar ik werd niet blij van Nederland. Vertrok een paar dagen latere gedeprimeerd .

 

Het is niet meer 'mijn land'.  Ik voel me soms een vreemdeling in mijn geboorteland. Misschien heb je dat zelf niet door, maar als je na een lange periode Nederland weer bezoekt dan vallen 'de veranderingen' pas echt op.  Wat een overbevolking, drukte, en bebouwing overal. Onooglijk lelijke windmolens en te veel 'nieuwe'Nederlanders. Ik kan er niet aan wennen .  Wat is er toch misgegaan met het land van Michiel de Ruyter? 

 

Mijn plannen om het zinkende zink 'Nederland' te verlaten zijn gevormd in 1993 en  twee jaar later ben ik vertrokken. Heb er geen spijt van. Kan het een ieder aanbevelen. Helaas gaat het in Frankrijk ook de verkeerde op. Waar ik woon,(Côte d'Azur, zie foto)) valt het nog mee, waar voor hoe lang?

 

Ter herinnering:1979: kabinet Van Agt-Wiegel.

 

Salut

Leendert

IMG_3222.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

 en te veel 'nieuwe'Nederlanders. Ik kan er niet aan wennen .  Wat is er toch misgegaan met het land van Michiel de Ruyter? 

 

 

Het is eigenlijk meer een discussie voor de stamtafel Leendert, maar volgens de gemiddelde linksmens in Nederland, moet je niet zo zeuren en gaat het best wel prima in ons kleine landje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk over de stamtafel Robin.  Ik deel daarnaast je mening over de linksmensch (=Gutmensch). Het heeft  inderdaad niet zo veel met zeezenders te maken, maar een persoonlijke noot kan geen kwaad vind ik. We blijven per slot van rekening toch sociale wezens.  Het is toch ook leuk om iets meer van elkaar te weten te komen,dan alleen de gemeenschappelijke interesse in zeezenders.

 

Je postings zijn overigens altijd uitstekend onderbouwd. Ga zo door.

 

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Je hebt gelijk over de stamtafel Robin.  Ik deel daarnaast je mening over de linksmensch (=Gutmensch). Het heeft  inderdaad niet zo veel met zeezenders te maken, maar een persoonlijke noot kan geen kwaad vind ik. We blijven per slot van rekening toch sociale wezens.  Het is toch ook leuk om iets meer van elkaar te weten te komen,dan alleen de gemeenschappelijke interesse in zeezenders.

 

Je postings zijn overigens altijd uitstekend onderbouwd. Ga zo door.

 

 

Salut

Leendert

 

Ik ben het geheel eens met je mening over de Gutmensch, aangevoerd door Pechtold. Buiten de Randstad vind ik het nog prima uit de houden en valt het mee met de door jou genoemde "overbevolking, drukte, en bebouwing overal" maar als ik op weg naar onze kinderen in Rotterdam door Eurabie rijdt en een dochter zegt "in deze straat kunnen we beter niet stoppen" dan zie ik dit ook niet meer goed komen.

Tevredenheid.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.