Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Maud Mieke and the free radio band

Featured Replies

Geplaatst

Een juweeltje uit de Nederlandstalige pop historie. Ahum

Oordopjes bij de hand?

Hier zijn Maud, Mieke and The Free Radio Band met de Delmare tune en wat ingezongen Delmare jingles.

Laten we zeggen: Het is apart :)

Met dank aan Piet Treffers voor de singles. ja dit is op single uitgebracht.

Delmare Lied van Maud, Mieke and the free radio band

De 'jingles'

De Delmare jingles van MAud, Mieke and the free radio band

Geplaatst

De tekst is letterlijk overgenomen van Atlantis, je moet blijven bestaan van King Harris.  "ze waren ons voor in Nederland" alsof Delmare ook een Belgische zender was.

King Harris is ook bekend als Eddy Govert de man van de radio Mi Amigo jingels en Ahum Ahum van de Suzy wafels.

Geplaatst

Ik kan me vaag nog iets herinneren over een koortje dat in de Oosterparkstraat in Amsterdam jingles voor radio Delmare inzong. 

Dat was in een huiskamer, met veel zware stoffen gordijnen voor de demping van het geluid. Ben daar geweest, maar weet niet meer waarom.

Weet dus niet of het nieuwe jingles waren voor Delmare en zo ja, waarom ze nooit zijn uitgezonden. Kan alleen maar raden dat er niet voor betaald zou zijn.

Een hele uitdaging om het verhaal hierachter weer boven water te krijgen. Misschien dat het nog uit het onderbewustzijn komt bovendrijven.

De meeste hoofdrolspelers die het zouden kunnen weten, zijn er  helaas niet meer.   Rob Olthof heeft het op een vinylplaatje uitgebracht, maar waarom? En Gerard van Dam en Jan Kat kan ik het ook niet meer vragen.

https://www.discogs.com/Popgroep-Dus-Maudy-van-Pelt-Mieke-R-Olthof-Sweet-Radio-Caroline-Delmare-Tune/release/8989844

Komt tijd, komt raad.

Salut

Leendert

Geplaatst

Heel apart ja, ik kan niet anders zeggen.

Zou niet echt een kanshebber zijn voor Idols of zoiets.

Gr. Cas.

Geplaatst
12 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Ik kan me vaag nog iets herinneren over een koortje dat in de Oosterparkstraat in Amsterdam jingles voor radio Delmare inzong. 

Dat was in een huiskamer, met veel zware stoffen gordijnen voor de demping van het geluid. Ben daar geweest, maar weet niet meer waarom.

Weet dus niet of het nieuwe jingles waren voor Delmare en zo ja, waarom ze nooit zijn uitgezonden. Kan alleen maar raden dat er niet voor betaald zou zijn.

Een hele uitdaging om het verhaal hierachter weer boven water te krijgen. Misschien dat het nog uit het onderbewustzijn komt bovendrijven.

De meeste hoofdrolspelers die het zouden kunnen weten, zijn er  helaas niet meer.   Rob Olthof heeft het op een vinylplaatje uitgebracht, maar waarom? En Gerard van Dam en Jan Kat kan ik het ook niet meer vragen.

https://www.discogs.com/Popgroep-Dus-Maudy-van-Pelt-Mieke-R-Olthof-Sweet-Radio-Caroline-Delmare-Tune/release/8989844

Komt tijd, komt raad.

Salut

Leendert

dit is volgens mij uit 1980 uitgebracht na het zinken van de MV Mi Amigo. Delmare is er niet meer in geslaagd de uitzendingen te hervatten.  Dat is de reden waarom we het niet meer op Delmare gehoord hebben. Waarom Rob zoiets uitbracht? Ja, waarom.

Geplaatst
5 uur geleden zei bert ree:

dit is volgens mij uit 1980 uitgebracht na het zinken van de MV Mi Amigo. Delmare is er niet meer in geslaagd de uitzendingen te hervatten.  Dat is de reden waarom we het niet meer op Delmare gehoord hebben. Waarom Rob zoiets uitbracht? Ja, waarom.

Misschien weet Hans Knot meer, waarom dit werd uitgebracht.

Geplaatst

Ik pieker me suf over de gezongen Delmare jingles. Ik kan het nog steeds niet achterhalen. Ik ben bij de opnames geweest maar ben op zoek naar de reden.

Mijn gevoel zegt dat Gerard van Dam alvast een pakket liet maken met de belofte dat hun plaat dan gratis gedraaid zou worden. 

Ik denk niet dat Hans Knot er het fijne van weet. Rob Olthof was de belichaming van SMC en deed alles op eigen titel. Hij overlegde alleen achteraf. Een voorzitter was er in zijn optiek slechts voor de formaliteit. 

Ter herinnering een foto van Rob Olthof met Martin van der Ven en Hans Knot. Het  trio dat de laatste jaren de Radiodagen in Amsterdam met veel succes organiseerde.

Salut

Leendert

DSC_2160.JPG

bewerkt door Leendert Vingerling

Geplaatst

King Harris (Eddy Govert) die de Atlantis song voor zijn rekening nam, liet me zojuist weten niets af te weten van deze Delmare versie.

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.