Spring naar bijdragen

USA vinyl singles


Juul

Aanbevolen berichten

Geen USA vinyl maar een zeldzame Sonopresse plaat op 33 toeren.

Hij-Zij is van Sire en de hoofdrol spelers zijn Kees van Kooten en Wim de Bie.

De single komt uit 1969 en ik heb 'em altijd bewaard. Nu gedigitaliseerd gezet en ontdaan van tikken etc. De voor en achterkant.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Sire-Kees van Kooten en Wim de Bie 1969 kl.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is ook een heel mooie, favoriet van onze Tom Collins :"Heighdy-Ho Princess"  van The Neon Philharmonic. 
Ik heb in de USA gelukkig ook de CD weten te bemachtigen, maar hier een scan van m'n vinyl exemplaar.

Een promo nog wel.

 

 

 

 

 

 

 

Neon Philharmonic-Heighdy-Ho-Princess x.jpg

En alweer een schitterende plaat, "Solitary man" van Neil Diamond.

Ik heb in augustus 1974 de vinyl promo maar "geleend"……...

Leuk om te zien dat de platenmij in de USA er links "Plug-Side" op drukte.

 

 

 

 

 

 

 

Neil Diamond-Solitary Man x.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites


Soms kregen we uit de USA een single  met een z.g. "dubbele A-kant"
De artiest en of de platenmij kwam er niet uit en vond allebei de kanten "hit potentie" hebben.
Dat gebeurde ook met deze single van Graham Nash, "Chicago" - "Simple man'.
Er stond op het label Graham Nash maar in feite waren het Crosby, Stills, Nash and Young.

Kortom verwarring............en daarom nam ik het 3e exemplaar dat we kregen maar mee naar huis. (We kregen nl alles in 3-voud )

Hier de scans van de labels en het nummer.

 

 

 

 

 

Graham Nash - Chicago x.jpg

Graham Nash - Simple Man x.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een mooie single, The Letter van The Arbors.  Met behulp van deze plaat, de USA persing dus, heb ik de pickup voorversterker ontworpen voor onze nieuwe Veronica studio.

Dat verhaal dat Niels Zack heeft geschreven, kun je hier lezen:

Please login or register to see this link.

 

De opname is hier te horen, van de originele USA persing, mijn bewaarde single heb ik wel ontdaan van kraak en tikken. Maar ja, dat mag hier niet.  Maar wel een scan.

 

 

 

 

 

Arbors - Letter x.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 1970 kregen we vanuit de USA een wel heel bijzonder single binnen. "Grover Henson feels forgotten" door Bill Cosby.

Op de achterkant van de single stond de instrumentale track. En daar heb ik ten behoeve van  Henk van dorp's  "Help er zit een olifant in de tram" eens zelf een cover van gemaakt. Heel leuk om te doen. 

Hij is hier te horen, tekst is van Henk van Dorp.

 

© Stichting Norderney.

 

Please login or register to see this link.

 

Mijn USA persing was nogal krakerig maar later heb ik in de USA een CD weten te vinden. Maar de intrumentale track , staat niet op de CD wel op de achterkant van de vinyl single, is op internet niet te vinden. Maar gelukkig heb ik die mooi kunnen digitaliseren zonder tikken en krassen. Die kan ik nu niet laten horen , maar wel de versie Met Cosby,

 

 

 

 

 

Grover instr x.jpg

Grover - Bill Cosby x.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben dus nu al een tijdje bezig om m'n vinyl te digitaliseren en kras vrij te maken.

 

En dat gaat prima, met behulp van een stukje software. Eigenlijk ongelofelijk hé?.

 

Hier kun je het resultaat zien.

 

1. voor het krasvrij  maken

 

2. na het krasvrij maken.

 

3. het "anti" kras programma.

 

 

 

Schermafbeelding 2017-04-27 A2.jpg

Schermafbeelding 2017-04-27 B.jpg

CR.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walk tall van de Two of Clubs is een plaatje dat hoog op de lijst staat van mijn US favorieten. Ik heb eigenlijk geen idee of dit plaatje in Nederland ooit enige bekendheid heeft genoten. Wie kent dit nummer?

 

 

Groeten

 

Ben

bewerkt door Ben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.