Spring naar bijdragen

De senator van New Jersy "valt uit"


Juul

Aanbevolen berichten

Ik volg de USA politiek al sinds de Watergate affaire. De NOS besteedde daar erg veel aandacht aan en toen ik een paar jaar later in de USA was kocht een een hele serie boeken over de Watergate affaire.

 

Maar wat ik gisteren op CNN zag had ik nog nooit gezien.

Het was de senator uit New Jersey die de vloer aanveegde met een minister uit de Trump regering.

Eerst het CNN stuk en dan het stuk dat op NU.nl stond. (met ondertitels).

 

Een  fascinerend stuk TV.

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk niet zo heel veel tv, maar later op de avond kom ik ook weleens op CNN terecht. En op de radio luister ik graag naar de actualiteitenprogramma's van NPR, de Amerikaanse publieke omroep: Morning Edition, All Things Considered en het interviewprogramma Fresh Air. Bakens van gezond verstand in deze dolgedraaide tijden.

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt je voor stellen dat veel Amerikanen die op vakantie in W Europa zijn zich inmiddels voordoen als Canadezen, collectieve schaamte moet toch de overhand krijgen inmiddels. Overigens gaan inwoners van het Friese Moddergat in de gemeente Dongeradeel dit weekend met spandoeken de straat op om hun ongenoegen gestalte te geven. Ze voelen zich aangesproken en in goede eer aangetast. Inwoners uit het nabije Paesens doen mee uit solidariteit.  De VPRO zal er live verslag van doen.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Paul de Haan:

Je kunt je voor stellen dat veel Amerikanen die op vakantie in W Europa zijn zich inmiddels voordoen als Canadezen, collectieve schaamte moet toch de overhand krijgen inmiddels. Overigens gaan inwoners van het Friese Moddergat in de gemeente Dongeradeel dit weekend met spandoeken de straat op om hun ongenoegen gestalte te geven. Ze voelen zich aangesproken en in goede eer aangetast. Inwoners uit het nabije Paesens doen mee uit solidariteit.  De VPRO zal er live verslag van doen.

 

Paul de Haan.

 

Ja, maar waar tegen demonstreren ze dan ?  ook tegen Trump? ( blijkt nl niet uit je bericht)

 

Ja, "Moddergat"  en de VPRO  die hebben een historische band hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op ‎17‎-‎1‎-‎2018 om 19:43 zei Paul:

Bakens van gezond verstand in deze dolgedraaide tijden.

 

NPR waarschijnlijk wel, maar CNN en (veel) van de overige media?

 

"Na Michael Wolffs Fire and Fury is er weer een boek verschenen geschreven vanuit het Witte Huis. Het is van de rechtse journalist Howard Kurtz en dit keer moeten niet alleen Trump en consorten het ontgelden, maar ook Amerikaanse journalisten ."

 

"Volgens Kurtz zijn de meeste journalisten deel geworden van de oppositie, in plaats van onafhankelijke waarnemers te zijn. Met talloze voorbeelden toont hij aan dat journalisten, commentatoren en bekendheden elkaar hebben gevonden in een felle strijd tegen de president."

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door Robin Westhof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Robin Westhof:

 

NPR waarschijnlijk wel, maar CNN en (veel) van de overige media?

 

 

 

Vergis je niet, Robin. De aanhangers van Trump vinden NPR (en PBS) een links bolwerk en willen het liefst de nek omdraaien, precies zoals iemand als Wilders de Nederlandse publieke omroep wil afschaffen.

 

Je ziet dat verschijnsel terug bij alle rechtsradicale partijen: de zogenaamde 'mainstream media' worden beschreven als leugenachtig en partijdig. Trump zelf doet er ook aan mee, en hoe. Zo heeft hij het regelmatig over 'the failing New York Times'. Het is een van de kranten die allerlei misstanden binnen de regering Trump aan de kaak stelt, en wat mij betreft volkomen terecht.

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag net bij CNN  en kijker die twitterde: "worse than Nixon"……………..

En dat vind ik ook. Zo erg als die man de laatste dagen weer tekeer gaat. Nu tegen de FBI en  al die z.g. partijgenoten die dan achter hem staan te klappen.

En hij maar zwaaien met z'n handen a la Piet Paulisma……………….

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Paul:

Je ziet dat verschijnsel terug bij alle rechtsradicale partijen: de zogenaamde 'mainstream media' worden beschreven als leugenachtig en partijdig.

Toch blijkt dat regelmatig te kloppen. Onlangs werd gemeld dat een 20-jarige Nijmegenaar een 15-jarig meisje heeft verkracht.
GeenStijl (rechtsradicaal?) wist te achterhalen dat het om een asielzoeker uit Nijmegen gaat.
Als ik in Canada ga wonen ben ik toch niet ineens een Canadees?

En ik ben al meer dan 40 jaar een blanke, maar sinds kort ben ik kennelijk wit.

Heeft iemand een voorbeeld van een neutraal NPO-bericht, dat niet links gekleurd is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Tino:

Toch blijkt dat regelmatig te kloppen. Onlangs werd gemeld dat een 20-jarige Nijmegenaar een 15-jarig meisje heeft verkracht.
GeenStijl (rechtsradicaal?) wist te achterhalen dat het om een asielzoeker uit Nijmegen gaat.

 

Knap van GeenStijl dat ze dit hebben achterhaald.

 

Jij vindt dus kennelijk dat die informatie in het nieuwsbericht had moeten staan. Maar stel nu eens: er is iemand verkracht en de dader blijkt een autochtone Nederlander te zijn. Moet dat laatste dan ook altijd in het nieuwsbericht worden vermeld, volgens jou? 

 

En als GeenStijl na onderzoek van een andere verkrachtingszaak tot de conclusie komt dat de dader gewoon een blanke/witte Nederlander is, denk je dat die website daar dan een artikel aan zou wijden?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Paul:

Je ziet dat verschijnsel terug bij alle rechtsradicale partijen: de zogenaamde 'mainstream media' worden beschreven als leugenachtig en partijdig.

 

Misschien is eenzijdig/politiek correct een iets vriendelijker omschrijving.

 

21 uur geleden zei Juul:

Ik zag net bij CNN  en kijker die twitterde: "worse than Nixon"……………..

 

En een paar jaar geleden las/hoorde je vaak dat Obama nog slechter was dan Carter.........

 

15 uur geleden zei Tino:

En ik ben al meer dan 40 jaar een blanke, maar sinds kort ben ik kennelijk wit.

 

Ombudsman VRT! :

"Waarom het woord "blank" niet weg hoeft."

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Juul:

Ik zag net bij CNN  en kijker die twitterde: "worse than Nixon"……………..

En dat vind ik ook. Zo erg als die man de laatste dagen weer tekeer gaat. Nu tegen de FBI en  al die z.g. partijgenoten die dan achter hem staan te klappen.

En hij maar zwaaien met z'n handen a la Piet Paulisma……………….

 

Nog even dan is het weer november Juul. Dan raakt Donald de meerderheid in beide kamers kwijt en is een "lame duck". Ik kijk er ook naar uit.

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Hans van Rijswijk:

Een neutraal bericht ís niet gekleurd..............

Dat is nou juist mijn punt.

 

20 uur geleden zei Paul:

Jij vindt dus kennelijk dat die informatie in het nieuwsbericht had moeten staan. Maar stel nu eens: er is iemand verkracht en de dader blijkt een autochtone Nederlander te zijn. Moet dat laatste dan ook altijd in het nieuwsbericht worden vermeld, volgens jou?

Het gaat hier om "gekleurde" berichtgeving, in dit geval voor meerdere uitleg vatbaar.

Het weglaten van de afkomst van deze dader geeft een vertekend beeld en ik begrijp op journalistieke gronden totaal niet waarom deze informatie wordt achtergehouden. Als het om een rechtsextremistische rasechte Hollander gaat wordt het er echt wel bij gemeld.

Zodra het om bijvoorbeeld een politicus gaat wordt daar ook extra de nadruk op gelegd.

Daarnaast heb ik dus bezwaar tegen "Nijmegenaar" in dit voorbeeld, dit is gewoon feitelijk onjuist, maar wordt niet gerectificeerd.

Een kwestie van beeldvorming, want hoe stelt men zich een Nijmegenaar voor?

Vroeger heette een dader "Stefan K." of "Ali B.". Dat gaf ook wel een indicatie.

Je kunt vinden dat de afkomst van een dader niet relevant is, maar je meldt het óf nooit, óf altijd. Dan blijft de berichtgeving zuiver.

 

20 uur geleden zei Paul:

En als GeenStijl na onderzoek van een andere verkrachtingszaak tot de conclusie komt dat de dader gewoon een blanke/witte Nederlander is, denk je dat die website daar dan een artikel aan zou wijden?

Daar heb je een punt, maar in zo'n geval heeft de NPO waarschijnlijk al gemeld dat het om een witte gaat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Tino:

Als het om een rechtsextremistische rasechte Hollander gaat wordt het er echt wel bij gemeld.

 

 

Dat wordt er alleen bij gemeld als er politieke motieven in het spel zijn. In het geval van een verkrachtingszaak  is dat meestal niet het geval.

14 uur geleden zei Tino:

Daar heb je een punt, maar in zo'n geval heeft de NPO waarschijnlijk al gemeld dat het om een witte gaat.

 

 

Hoe goed volg jij de berichtgeving van de NPO eigenlijk?

Op 2-2-2018 om 20:18 zei Tino:

 

Heeft iemand een voorbeeld van een neutraal NPO-bericht, dat niet links gekleurd is?

 

Hier een voorbeeld van een bericht waar keurig alle partijen geciteerd worden, met hoor en wederhoor. De journalist neemt zelf geen standpunt in en de lezer mag zelf een oordeel vellen:

Please login or register to see this link.

 

 

Journalisten maken weleens fouten; wat dat betreft zijn het net mensen. Maar ik zie bij de NPO, RTL en andere nieuwsorganisaties een duidelijk streven om het nieuws van meerdere kanten te belichten. Een taak die een stuk ingewikkelder is dan die van een opiniesite als GeenStijl, die zichzelf toestaat om lekker 'tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend' (hun eigen woorden) te werk te gaan.

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Paul:

 

Hier een voorbeeld van een bericht waar keurig alle partijen geciteerd worden, met hoor en wederhoor. De journalist neemt zelf geen standpunt in en de lezer mag zelf een oordeel vellen:

Please login or register to see this link.

 

 

 

Niet hel;emaal: citaat uit NOS artikel:

 

"Ramautarsing beweerde in 2016 in een interview dat afkomst en IQ met elkaar samenhangen."

 

Bijna goed, hij zei er ook bij dat dit blijkt uit wetenschappelijk onderzoek, dus niet zomaar een losse flodder om te provoceren.

Tot op heden hebben mij geen berichten bereikt dat er geen wetenschappelijk onderzoek is die dat stelt, of dat het onderzoek niet goed is, of da ter verkeerd is geciteerd oid.

 

Kortom Ramautarsing presenteert het als een feit, dat inderdaad zeer politiek incorrect is.

Maar als ik zeg dat zwarten harder kunnen lopen in het algemeen en op sportwedstrijden dan blanken, (Daphne Schippers is een uitzondering, kijk maar eens naar de deelnemers van een WK ) is dat dan ook racisme? Of gewoon constatering van een feit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.